Trainen op de loopband

runnerjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2015, 21:12

Trainen op de loopband

Bericht door runnerjo »

Naar aanleiding van Koen s mail van van vandaag waarin hij vraagt of je je loopschoenen meeneemt op vakantie, wilde ik mijn ervaring delen met het trainen op de loopband. Omdat ik in het buitenland werk (Nigeria), train ik meer dan de helft van het 100-dagen programma op de loopband. Buiten op straat is het niet veilig en veel te warm. Tja, het is minder leuk (er gaat niets boven in de vrije natuur te trainen), maar met minder kilometers in het programma is het lopen van een marathon ook mogelijk voor mij. Om het allemaal iets aangenamer te maken, zet ik mijn eigen muziek op. Bovendien traint zo af en toe een collega van me mee. Het maakt niet uit of hij harder of zachter loopt; de loopband komt niet van zijn plaats af !!! Dus tijdens de training is er genoeg tijd om de wereld te verbeteren. Terug in Nederland, is de overgang om weer buiten te lopen wel lastig. De snelheidsbeleving is heel anders en daarom kost ook wel moeite om je juiste tempo te vinden. Mijn hartslagmeter met GPS helpt daar dan bijzonder goed bij. Vooralsnog maak ik goede progressie met mijn trainingen, die gericht zijn op de Rotterdam marathon. Dus ik ben zeer blij met deze trainingsaanpak. Ik benieuwd of er nog meer mensen ervaring hebben met het trainen op een loopband; ik hoor graag hun ervaring.
Plaats reactie