hartslag en heuvels

Plaats reactie
Didi
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2018, 13:24

hartslag en heuvels

Bericht door Didi »

Hoi!

Ben bezig met de voorbereiding voor mijn eerste halve marathon, en ik train voornamelijk op de baan omdat ik in de bergen in Colombia woon, 2400m hoogte en de onverharde wegen moeilijk te belopen zijn (niet onmogelijk maar daar begin ik na mijn 21k maar aan).

Onlangs liep ik mijn eerste 10 km race, om te zien hoe dat er aan toegaat en hoewel de route redelijk vlak was voor lokale begrippen, was het toch een stuk zwaarder dan ik gewend ben.

Ik verwacht eenzelfde situatie voor de halve marathon, dus mijn vraag is: hoe houd je daar rekening mee m.b.t. op hartslag lopen? Ik overweeg om wat meer op andere wegen te trainen om te wennen .. maar hoe doe ik dat op HM-hartslag?

groet!
Didi
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: hartslag en heuvels

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Didi,

Het is wat lastiger maar probeer gewoon je trainingshartslag aan te houden, dus wat rustiger bergop en vol gas naar beneden. :)

Ik heb zelf ook regelmatig in de bergen gelopen, en weet dat het af en toe niet te doen is, maar als je je trainingshartslag volgt (of althans dat probeert) dan pas je dus automatisch je tempo aan, aan de omstandigheden.

Blijde groet,

Rob
Didi
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2018, 13:24

Re: hartslag en heuvels

Bericht door Didi »

Dank je Rob,
ik ga het proberen... !!
Plaats reactie