PR op HM Drechtstadloop! (en een vraag)

Plaats reactie
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

PR op HM Drechtstadloop! (en een vraag)

Bericht door mirjamst »

Gisteren na de 100 dagen sportrusten was het dan eindelijk tijd voor mijn eerste HM die ik, na de ook marathon in Rotterdam, helemaal met Sportrusten heb voorbereid (3e HM in totaal, 2e dit jaar).

De trainingen gingen lekker en in het laatste restje zomer en begin najaar had ik beduidend minder last van de temperatuurswisselingen dan in voorbereiding op Rotterdam. Mijn 10km voluit blijft een dingetje, die vind ik gewoon echt niet leuk en zou ik gezien de uitslag van gisteren beduidend sneller moeten kunnen lopen dan 50:38.

Maar goede voorbereiding verder met af en toe wat extra uitloopkilometers (max 14,5km) en in de laatste week 15 en 25 minuten op hoger dan hm-tempo.

Voor mij was het ideaal weer, lekker fris en niet te zonnig. Eerste km ging in minder dan 5:00, beetje te snel, dus iets ingehouden. Maar tot ca 15km liep ik op 5:12/5:13 gemiddeld, echt ver boven verwachting. Toen kwam nog wel de dijk met wind tegen, maar met zelfs nog een versnelling vandaag km 19 heb ik toch mooi een eindtijd gehaald van 1:50:58 (oude pr stond op 1:54:30).
En mijn hartslag zat steeds net ietsje onder de hartslagen die 'mochten'.

Al met al zeer tevreden.

Nog wel een vraag: ik overweeg nu alleen wel om eind januari nog een HM te lopen en direct daarna het marathonschema op te pakken richting Rotterdam. Zou toch wel haalbaar moeten zijn, zeker wanneer ik de training op hm hartslag laag vervang door marathon hartslag hoog?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: PR op HM Drechtstadloop! (en een vraag)

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde! Dank voor je verslag! :D :D

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie