5 kilo er af in 1 maand

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peterde
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 dec 2014, 13:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

5 kilo er af in 1 maand

Bericht door peterde »

Hoi Janneke,

Morgen dus echt begInnen en net voor het eerst van mijn leven (62 jaar) zelf wraps met kaas gemaakt volgens je recept. Helaas alleen paprika in huis en wat er bij??? Uiteindelijk gekozen voor een rijpe banaan in stukjes. Ik moet zeggen smaakt niet verkeerd :D

Ik heb nog wel wat vragen voor de eerste start. 1 x per week weken is top maar wanneer kan je dat het beste als 0-meting doen?

Ik ben niet super te zwaar maar toch 88 kilo bij 1 meter 85 is net niet helemaal goed. De laatste tijd ook behoorlijk veel te weinig bewogen, maar op zich wel sportief ik wil weer 3 x in de week gaan hardlopen en sowieso fiets ik 1 x per week op de MTB of Racefiets.

De andere vraag is wat lastiger. Ik lust ook wel een biertje en een wijntje en ik herken ook zeker jouw opmerking dat de gezelligheid van het wijntje vaak leidt tot een kaasplankje er bij haha. Maar even alle gekheid op een stokje: Hoeveel zondige drankjes per dag?

Bedank alvast voor je antwoord
Peter de Leng
Ik marathonloper
http://peterdeleng.wordpress.com
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 5 kilo er af in 1 maand

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste Peter,

Wat super dat je morgen begint met het programma. Haha, wat creatief: banaan erbij! Die ga ik ook eens uitproberen ;-)

Het wegen kun je het beste in de ochtend doen. Ik zou de zaterdagochtend als vast moment gaan gebruiken de komende maanden.
Een borrel...
Ik las je zin en op het einde stond 'per dag'.
Ik had gehoopt op hoeveel zondige drankjes per week?

William Cortvriendt zegt dat een rood wijntje per dag kan. Ik denk zelf dat het onwijs leerzaam is om een borrel ook eens te laten staan, maar dan heb je wel meteen een dubbele uitdaging. En ik laat graag aan jou over wat hierin je wens is.
Je zou er bijvoorbeeld naar toe kunnen werken dat je alleen op vrijdag en zaterdagavond een borreltje drinkt?

Groetjes en een hele mooie maand gewenst,

Janneke
Plaats reactie