Buikklachten door “voorgeschreven” eten

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Melanie-Bonhof
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2019, 21:48

Buikklachten door “voorgeschreven” eten

Bericht door Melanie-Bonhof »

Hoi, sinds 1 mei volg ik fanatiek het schema. Het gaat op zich goed met afvallen, sporten. Maar het eten.... ik ben bekend met buikklachten, darmkolieken. En sinds het dieet is dit helaas heel erg toegenomen. Ik krijg door, dat ik erg op de volle melk producten reageer. Maar ook avocado’s geven bij mij behoorlijke klachten. Ik ga daarom overstappen op de soja yoghurt en hoop dat ik daarmee net zo’n verzadigd gevoel krijg als met volle kwark. Avocado’s kom ik maar helemaal niet meer aan, wat jammer is want die gaven wel dat beetje extra vulling. Mochten er dus nog mensen zijn met goed vullende alternatieven, ik houd met aanbevolen. Eieren en noten geven gelukkig geen klachten....
Sonja uit Drenthe
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2019, 22:20

Re: Buikklachten door “voorgeschreven” eten

Bericht door Sonja uit Drenthe »

Misschien een hele andere benadering... heb laatst een programma over poep gezien. Ik heb altijd al geprikkelde darmen gehad. In dat programma werd aangegeven dat drinken van Kefir (smaakt naar een mix van karnemelk en drinkyoghurt) mogelijk de darmflora zou kunnen verbeteren. Mijn darm/buikklachten zijn nu vrijwel volledig weg, waardoor ik überhaupt ook beter op andere voedingsmiddelen reageer incl. Avocado’s.
Itta
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2019, 09:31

Re: Buikklachten door “voorgeschreven” eten

Bericht door Itta »

Kefir is n topproduct maar dat wat je koopt in de winkel gemaakt van zuivel en als je daar niet tegen kunt kan t zijn dat deze kefir ook geen optie is
Dan kun je waterkefir gaan gebruiken maar die moet je zelf maken--> zoek maar op t www er is voldoende over te vinden.
Ik gebruik zelf aloe vera dat ik iedere dag drink en eet nouwelijks zuivel(geen koe maar soms n beetje geit/schaap kaas) en geen soya ivm schildklier
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Buikklachten door “voorgeschreven” eten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Melanie,

wat vervelend dat je darmen zo reageren op de producten.
Heb je dat ook met magere kwark?
De magere kwark kun je ook gebruiken hoor!

Groetjes Janneke
Plaats reactie