Koud douchen met hoofd onder de douche?

Plaats reactie
Bert Fink
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2019, 14:41

Koud douchen met hoofd onder de douche?

Bericht door Bert Fink »

Ik ben in kader van Tem je brein programma ook begonnen met koud afdouchen. Dat voelt (na de eerste schrik) na afloop best lekker. Ik begin met alleen mijn lijf onder de koude douche en daarna ga ik ook met het hoofd in de straal staan. Dat laatste voelt vrij snel onprettig aan. Het voelt als een soort van hoofdpijn dat wel snel weer wegtrekt als ik de douche uitzet. "Moet" je hoofd onder de koude douche of is alleen je lijf voldoende om het beoogde effect te bereiken? Is dit normaal en gaat dit over na verloop van tijd? Hoor graag.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Koud douchen met hoofd onder de douche?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Bert,

Het is prima als je, voor nu, je hoofd overslaat met het koude douchen. Als je een ijsbad neemt dat ga je immers ook niet kopje onder :)

Ik zit mij nu te bedenken dat ik eigenlijk ook maar een korte tijd met mijn hoofd onder de koude douche ben, omdat ik met de douchekop mijn hele lijf altijd afga ;)

Als je het toch wilt proberen, laat de douchestraal dan eerst even in je nek stromen en ga dan langzaam naar boven. Dat voelt waarschijnlijk prettiger dan in één keer van boven.

Blijde groet,
Rob
Bert Fink
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2019, 14:41

Re: Koud douchen met hoofd onder de douche?

Bericht door Bert Fink »

Dank voor je reactie.
Plaats reactie