Lopen in D2 + uitdaging

Plaats reactie
Rick Boer
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2020, 13:59

Lopen in D2 + uitdaging

Bericht door Rick Boer »

Dag Koen,

Leuk om, na drie maanden meer gefietst te hebben, deze maand drie keer per week in D2 te lopen. Ik doe mee! Weet dat ik me aan het eind van de maand fitter ga voelen. Lopen is wat dat betreft een heerlijke bezigheid.

Afgelopen november liep ik in New York de befaamde marathon. Mijn langste afstand is dus 42,2km. De uitdaging is om 5km verder te lopen. Zoals ik net al schreef heb ik de afgelopen drie maanden bijna niet gelopen (op een verdwaalde halve marathon en een paar nuchtere lopen in mei na)
Ik vind het lopen van de marathon al een uitdaging opzich, maar nu deze afstand overtreffen met 5km en dat zonder gerichte training. Ik moet zeggen dat ik het een erg leuke uitdaging vind, maar ik voel nog niet de drang om deze uitdaging aan te gaan.

Heb je voor mij tips om met 4 weken training 47km te kunnen volbrengen of is mijn weerstand vooral mentaal.

Ik hoor het graag.

Groet, Rick Boer
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Lopen in D2 + uitdaging

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Rick,

47K is een mooie afstand.

Normaal hebben we voor een marathon een programma van 100 dagen en gerichte trainingen op hartslag. Nu niet. En dan moet je nog verder ook.

Toch kan het. Want het enige doel op 31 juli is een afstandsrecord. Dus je tijd is onbelangrijk. Sterker nog, je mag onderweg gerust een keer koffie drinken na 20 kilometer en een pauze met een salade en een karafje water na 30 kilometer. Dan wordt het voor je lichaam een hele andere uitdaging.

En dan kan het gewoon.

Er komen nog video's aan met meer tips!

Geluk,

Koen
Plaats reactie