Hardloopschemas op vermogen

Plaats reactie
Thomas Mensink
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2020, 14:48

Hardloopschemas op vermogen

Bericht door Thomas Mensink »

Leuk dat jullie de Stryd aanbieden, want op hartslag lopen blijf ik lastig vinden (duurt lang voordat je op een goede hartslag zit en ik ben gewoon ongeduldig). Worden de 10km/halve marathon schema’s ook aangeboden in vermogen ipv hartslag zones?!

Of is dat zelf makkelijk om te rekenen?
Groeten!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hardloopschemas op vermogen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Thomas,

Stryd bepaalt zelf aan de hand van je trainingen jouw power zones. Dit wordt aangegeven in de app.
In het 10k schema loop je in power zone 2 waar D2 wordt aangegeven in het schema (dit is de laagste zone in het schema), en je loopt in power zone 3 waar in het schema D3 wordt aangegeven (de hoge zone in het schema).

Voor het halve marathonschema kun je in de app onder "Settings" --> "Race calculator" je halve marathonpower opzoeken. De trainingen op halve marathonhartslag doe je op deze waarde. De intensieve trainingen doe je hierboven.

Stryd vraagt wel om een keer een 5km voluit te lopen, en een intervaltraining te doen met korte intervallen (100 of 200 meter). Dit heeft het programma nodig om de juiste power waardes te berekenen.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag! :)

Blijde groet,
Rob
Thomas Mensink
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2020, 14:48

Re: Hardloopschemas op vermogen

Bericht door Thomas Mensink »

Dank Rob voor de uitgebreide (extra) uitleg!

Ik twijfel nog steeds: twee redenen:
- de Vantage M is erg groot en ik heb kleine pols (omtrek 16cm)
- de Fitbit irriteerde mij altijd en ik weet niet of dat die hartslag sensoren waren. Dat is lastig uit te testen en toch wel veel geld voor iets wat meteen irriteert.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hardloopschemas op vermogen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Thomas,

Probeer het even uit, ik denk dat je wel even een horloge om mag doen in de winkel lijkt me, of misschien heb je iemand in je kennissenkring van wie je de meter even mag lenen...

Let er even op dat lang niet alle hartslagmeters kunnen connecten met een Stryd. Bij Polar zijn dat ook alleen de Vantage, Grit en V900.

https://support.stryd.com/hc/en-us/cate ... with-Stryd

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie