Triathlon

Plaats reactie
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Triathlon

Bericht door Linda_Rotterdam »

Zouden jullie ook een sportrusten schema kunnen opstellen op basis van verschillende sporten? Jullie trainingsfilosofie bevalt me wel en zou het graag gebruiken ter voorbereiding op n halve triathlon.
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Triathlon

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dat is het pakkie an van Stans van der Poel: stansvanderpoel@gmail.com.

Het kan zeker.
melgers
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2015, 19:27

Re: Triathlon

Bericht door melgers »

Daar heb ik dus ook veel interesse in. Ik doe al een tijdje aan de kortere triathlons. Op dit moment train ik voor een marathon middels het sportrusten schema maar ik laveer wel een beetje om wat andere evenementen heen. Tussendoor heb ik twee zwemlopen gedaan waarbij vooral het lopen erg goed ging. Dat zijn voor mij de volle bak trainingen. Deze week nog een halve marathon en volgende week een 1/4 triathlon. Daarna ga ik me tot de marathon weer helemaal aan het schema houden, behalve het zwemmen. Zwemmen doe ik gemiddeld twee keer in de week een klein uur tijdens de lunch. Ik heb de techniek om heel rustig te kunnen zwemmen (vogels kijken). Fietsen doe ik tijdens het sportrusten programma hooguit één keer in de twee weken een kilometer of 40 in een stevig tempo. Ik teken de resultaten na het seizoen hier nog wel een keer op.
Sailer
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2015, 15:10

Re: Triathlon

Bericht door Sailer »

Hallo,

Ik ben ook benieuwd naar het inpassen van de sportrusten manier van hardlopen in het trainen voor een triatlon.
Afgelopen April heb ik de marathon van Rotterdam gelopen en getraind op de "normale" manier, hierbij heb ik blessures aan mijn kuiten gekregen en hierdoor na januari niet meer optimaal kunnen trainen.
Mijn originele idee was om na de marathon (als deze goed ging) door te gaan voor een hele triatlon, maar omdat ik een blessure kreeg heb ik dit idee moeten laten lopen.

Nou vroeg ik me af hoe je het kan combineren? want in het schema voor de marathon moet je 4x per week hardlopen. In het boek wordt de reden dat het mogelijk is om met 14km max toch een marathon te lopen gegeven als: je sport intensiever maar herstelt ook beter, omdat je korter sport --> meer tijd om te herstellen. Hoe zit dat als je naast 4xp.w. hardlopen ook nog 2-3x zwemt en 2-3x fietst?
Dan ben je nog aan het herstellen van een andere sport als je begint aan een nieuwe sport, hoe kan je dat goed combineren?
paulvandillen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:43

Re: Triathlon

Bericht door paulvandillen »

Hoi, is er nog een reactie gekomen op de vraag rondom het triatlon schema voor de 70.3 versie? Ben ook erg geinteresseerd. Ik kan het even niet vinden op het forum.

Bedankt,
Paul
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: Triathlon

Bericht door Linda_Rotterdam »

Ik heb contact opgenomen met Stans vd Poel, zij heeft voor mij een schema opgesteld voor alle sporten, dus niet specifiek hardlopen ingepast in m'n triathlon schema.
Dit bevalt erg goed, maar ik kan over enkele weken pas vertellen of het ook effectief was ;)
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: Triathlon

Bericht door Linda_Rotterdam »

Qua herstel, heb ik niet het idee dat bijv. een lange rit mijn herstel van het hardlopen in de weg zit.
En zwemmen is al helemaal weinig belastend.

Wel van belang dus om deze combinatie goed op elkaar af te stemmen.
Sailer
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2015, 15:10

Re: Triathlon

Bericht door Sailer »

Linda,

Hoe zijn je ervaringen met het triatlon schema? Alles goed gegaan? Ik ben erg benieuwd aangezien ik me wil gaan inschrijven voor een Ironman.
Plaats reactie