3 keer per dag eten en opgeblazen buik

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Brit Ulrich
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2020, 20:53

3 keer per dag eten en opgeblazen buik

Bericht door Brit Ulrich »

Goedemorgen,

Het 3 keer per dag eten is voor mij echt een ramp. Ik heb nooit in 1 keer grote hoeveelheden kunnen eten (vooral ontbijt en lunch) en daardoor nam ik zeker 3 keer per dag (gezonde) tussendoortjes. Nu ontbijt ik meestal met kwark, havermout, lijnzaad en rood fruit. Daar doe ik al een uur over, ik kan niet sneller eten. Hierdoor hou ik het wel vol tot de lunch maar dan tussen de lunch en het avondeten.. dat hou ik gewoon niet vol, ik verga echt van de honger om een uur of 4 met het bijbehorende humeur :x . Nu heb ik bedacht dat ik dan tussendoor het beste iets eiwitrijks kan eten of drinken zoals een glas karnemelk, een gekookt ei of een handje noten. Is dat een optie?

Verder heb ik met name 's avonds een onwijs opgezette buik, volgens mij van alle peulvruchten die ik eet voor de eiwitten en ter vervanging van vlees.
Wordt dat vanzelf minder?

Groetjes,
Brigitte
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 3 keer per dag eten en opgeblazen buik

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Birgitte,

Wat vervelend dat het een ramp is voor je. Wat maakt dat je een uur over je ontbijt doet? Is het teveel? Heb je moeite om het weg te krijgen?
Waar zit 'm dat in?

Even een eitje tussendoor of wat nootjes is een prima optie.

Een opgezette buik is heel vervelend, en dat kan door heel veel verschillen dingen ontstaan.
Het kan ontstaan doordat je te weinig vezels eet(hoewel dat bij jou niet het geval zal zijn!), te weinig water drinkt, door een intolerantie voor bepaalde voedingsstoffen, teveel gasverhogende voedingsmiddelen zoals de verschillende kolen en spruitjes of drankjes met koolzuur. Lijnzaad kan ook een opgezette buik opleveren als je er teveel kan eet, dan kunnen je darmen verstopt raken.

Ik vind het lastig te beoordelen waar het precies in zit, maar misschien heb je hier al wat meer handvatten?

Groetjes Janneke
Plaats reactie