Marathon Eindhoven

Plaats reactie
paulvandillen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:43

Marathon Eindhoven

Bericht door paulvandillen »

Nou, inschrijving voor Eindhoven gedaan!, schema aan het afwerken en vol goede moed.
Had wel een vraagje. Wat is de richtsnelheid en gemiddelde hartslag waar ik me tijdens de marathon op moet richten?
Merk de laatste trainingen dat ik de richthartslag niet helemaal haal en er toch vaak 3-5 bovenzit.

Thx
Paul
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Re: Marathon Eindhoven

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Dag Paul,

De marathonhartslag is eigenlijk meer een zone, daar kan je best een aantal slagen van afwijken. De marathon begin je op de hartslag die bij je langste duurloop staat. Gedurende de 42,195 km zal deze geleidelijk aan oplopen. Het is daarom niet verkeerd om ook boven je marathonhartslag te trainen, de training met de één na langste duurloop is hier ook voor bedoeld.

Snelheid is van ondergeschikt belang als je op hartslag traint. Afhankelijk van de omstandigheden kan je snelheid dus variëren bij dezelfde omslag.

In de besloten '100-dagen' groep van de Koffiehoek vind je meer vragen en antwoorden van mede-Sportrusters.

Succes en groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Jieldepraetere
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2015, 20:29

Marathon Eindhoven

Bericht door Jieldepraetere »

Ik heb me ook ingeschreven voor de marathon van Eindhoven maar moet omwile van een blessure annuleren. Helaas heb ik geen annuleringsverzekering genomen waardoor ik het startgeld (45€) niet terugbetaald krijg. Wat wel mogelijk is blijkbaar is dat iemand anders mijn startnummer afkoopt en door zijn/haar gegevens door te geven aan de start kan verschijnen onder je eigen naam. Is er iemand die van plan is om zich toch in te schrijven en dit voor een lage prijs wil? Laat zeker iets weten dan!

Groetjes

Jiel
Wendelien
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2015, 10:23
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Marathon Eindhoven

Bericht door Wendelien »

Hoi Jiel,

Plaats je bericht ook op Facebook, in de groep loopmaatjes bieden aan. Daar worden er veel aangeboden en gevraag.
Jieldepraetere
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2015, 20:29

Re: Marathon Eindhoven

Bericht door Jieldepraetere »

Dank je wel voor de informatie! Ik plaats het ook op facebook.
Grtjs
Plaats reactie