Rotterdam marathon

Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ah, ben jij dat met dat blauwe shirtje. Dat is goed herkenbaar. Tot 12 april, Koen
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Linda_Rotterdam »

Dat gaat opeens snel! Toch wel erg spannend. Dat vond ik deze aanpak al; iedereen om me heen loopt ruim 30 km en 100e kms per maand. En ben pas twee weken weer aan de slag, voel me dus erg onvoorbereid. Als ik mn 14 km loop, gaat dat ook niet met zo'n gemak dat ik er nog wel twee zou doen.

Anyway, ik start gewoon en zie wel waar ik strandt. Op zn slechts is het een mooie teaser voor volgend jaar. Nog meer mensen met plankenkoort?
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Linda_Rotterdam »

+n, s en s :D
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Linda,

Hoe bedoel je: ben pas twee weken aan de slag?

Koen
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Linda_Rotterdam »

Tussendoor griep gehad en alle naweeën vandien. Dus zeker 4 weken amper getraind; alleen wat duurtraining binnen op de fiets. En daarna ook niet gelijk voluit kunnen trainen.

Als het dus niet goed gaat volgende week , ligt dat niet aan t schema. :oops:
Gebruikersavatar
peterde
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 dec 2014, 13:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rotterdam marathon

Bericht door peterde »

Klopte helemaal Linda

Ik heb zelf de maand februari niet getraind met een enkelblessure door een verzwikking en zeker niet door de Sportrusten methode. Ik merk wel meer energie etc, dus ik geloof er wel in maar en ik ga het zeker proberen te bewijzen in Rotterdam maar hou ook mijn twijfels.

Succes in Rotterdam Linda
Peter de Leng
Ik marathonloper
http://peterdeleng.wordpress.com
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Linda_Rotterdam »

Dankje! Ja, zo zal iedereen wel wat tegenslagen hebben gehad in z'n voorbereiding.

Op basis van Strava eens op een rij gezet wat ik aan voorbereiding wel gehad heb, en dan geeft dat toch wel een beetje vertrouwen:

week 1: Halve van Egmond
week 2: Duurtraining spinning 3 uur (DTS3) + 5 km loslopen
week 3: 8 km D1, DTS3, 8 km D2
week 4: 8 km tempo, DTS3, 5 km D1
week 5: 10 km tempo, DTS3, 3 km D1, 13 km D2
week 6: ziek - rust
week 7: ziek - DTS3, 5 km D2
week 8: ziek - crosstrainer (XT) 90 min D1, DTS3, uurtje fietsen
week 9: 9 km D2, XT 100 min D1, 13 km tempo
week 10: 8 km D1/D3, DTS3, 13 km D2, 2 uur fietsen
week 11: 11 km tempo, DTS3, 4 km D1/D3, 14 km D2
week 12: 8 km D1, 14 km tempo, 2 uur fietsen en 10 km D2
Tussendoor ook nog gezwommen en regelmatig (2/w) krachttraining.

Gisteravond bovendien heerlijk gelopen, dat scheelt ;)

Komende week alleen een beetje loslopen en dan gaan we ervoor. Iedereen veel success!
Rob1305
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 dec 2014, 12:49

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Rob1305 »

We blijven inderdaad niet allemaal zonder ziektes of blessures. Ook ik in de voorbereiding twee weken uitgevallen. Nu weer een pijnlijke ontsteking in mijn mond na een tandarts behandeling. Kan er ook wel bij.Niets met hardlopen te maken maar door de pijnstillers niet verstandig en prettig om mee te lopen. Hopelijk kan ik het weekend nog een 14 k doen. Daarna voetjes op de bank en nog de 12 minuutjes. Voel me goed en uitgerust. Zoals zovelen ben ik erg benieuwd hoe de marathon verloopt met zo weinig kilometers.
Iedereen veel succes en blijf genieten en bedenk het zijn maar 3 x 14k loopjes :D
Marianne
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:13

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Marianne »

Ik wens iedereen heel veel plezier en succes zondag in Rotterdam. Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben ook bezig met dit schema voor de marathon van Edinburgh. Het wordt mijn 5e marathon en ook ik heb allemaal mensen om me heen die de lange duurlopen gaan doen en dan kom ik aan met mijn duurloop van (nu nog) 12 km. Maar tot nu toe gaat het prima! Nogmaals veel succes en vergeet niet te genieten zondag!!!
groet, Marianne
Ruth
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2015, 18:53

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Ruth »

Hallo allemaal,


Ook ik zou de marathon Rotterdam gaan lopen, maar door ziekte en een enorme jetlag moet ik helaas afhaken.
Ik heb hierdoor een overnachting over in het Student Hotel in Rotterdam voor as zaterdag.
Kan ik iemand hier blij mee maken om dit over te nemen?
Iedereen HEEL VEEL SUCCES en hopelijk ben ik er volgend jaar ook bij!
In ieder geval de marathon van Amsterdam!

Grt,
Ruth
Rikkiez
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2015, 21:00

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Rikkiez »

Korte eerste reactie op MR15: ik heb genoten! Laatste 1,5 week in voorbereiding niet helemaal top, dus ik was nieuwsgierig naar staat van mn lichaam, die was top! Ben halverwege 2e startgolf gestart en vond het om te beginnen wel akelig druk op parcours, hierdoor niet helemaal tempo kunnen lopen en heb alleen maar inhaal acties moeten maken om beetje tempo te kunnen houden. Verder top! Nergens echt in de problemen gekomen, in de laatste 4km werden de benen wat moe en aangezien er ruim onder de 4 uur gefinished zou worden, tempo iets laten zakken en redelijk goed kunnen genieten van laatste deel! Ik zeg, topmethode, kan het iedereen aanraden!!
stefvansikkelerus
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:43

Re: Rotterdam marathon

Bericht door stefvansikkelerus »

In november 2013 had ik mijn zoveelste laatste Marathon gelopen....redelijk last van blessures o.a. door de lange duurlopen....totdat mijn zoon mij wees op Sportrusten...een marathon lopen met een langste duurloop van 14km....Bingo.

Een trainingsprogramma van 100 dagen (waarvan ik de eerste 4 weken door blessures van gemist heb). Dagelijks ademhalingsoefeningen om een rustige hardslag te krijgen. En 4 keer in de week trainen.

En werkt het? Ja voor mij helemaal. Rustig gestart en mijn hartslag in de gaten gehouden...zodra deze boven de 130 dreigde te komen, even de ademhalingsoefening en dan zakte hij weer een punt of 5.
Pas bij 38 km kreeg ik het zwaar.

Uiteindelijk is dit de meest relaxte marathon geworden van de 9 die ik er nu gelopen heb....En de tijd .... sneller dan de laatste 3 op de oude methode.

En nu op naar marathon van Chicago ...dank zij Sportrusten?
Rob1305
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 dec 2014, 12:49

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Rob1305 »

Zo hij is binnen. Door een blessure bij de laatste 14k training de een na laatste week niet volledig getraind en de laatste week helemaal niet. Gestart met een iets langzamer doel. Zou eerst voor 3:55 gaan maar doel naar 4:00 verschoven. Heb uiteindelijk heerlijk gelopen. Na 30 weer even tandje terug omdat blessure begon op te spelen. Gefinished in 3:59 dus doelstelling bereikt. Heb eigenlijk pas vanaf 35 echt zware benen gekregen. De tweede halve slechts 2 minuten "verloren". Wat ook erg fijn is dat ik na afloop en vandaag veel minder spierpijn heb. Kon gewoon de trap vooruit aflopen haha. Heeft sportrusten gewerkt. Jazeker voor mij wel, hoewel ook ik sceptisch was.
Ik vond het leuk om zo te trainen, op hogere snelheid en het kost veel minder tijd. Ik ga hier zeker mee verder en door zo te trainen ga ik ook wat meer wedstrijden lopen omdat de totale belasting minder is.
Trouwens een leuk pleidooi voor sportrusten in de uitzending van TV Rijmond.
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Re: Rotterdam marathon

Bericht door amsregle »

Gefeliciteerd aan alle finishers!!!!! Daar zou ik zelf normaal gesproken ook bij zitten, ware het niet dat ik sinds donderdag ziek ben en helaas niet mee heb kunnen doen. Mooi om te lezen dat het jullie zo goed is bevallen en ik ga als het goed is, a.s. zondag een poging wagen in Enschede!
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Yes!!! Met een grote glimlach mijn eerste marathon volbracht gisteren. Vertrokken op een schema van 3:30 en uiteindelijk gefinisht in 3:34:46. Al heb ik volgens mijn GPS wel 400 meter extra gelopen. ;-) Hoe dan ook dik tevreden met mijn tijd en enorm genoten van het vele publiek langs de gehele route.

Alle Sportrustende lopers gefeliciteerd en amsregle, succes zondag!
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2015, 10:27

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Jan »

Leuk om de positieve reacties te lezen. Helaas is mijn ervaring minder positief. Na een aantal halve marathons (waarvan de snelste op 1.48) aan mijn eerste marathon begonnen. Doelstelling was 04:00/04:16. Het probleem was dat mijn lichaam maar niet overging op vetverbranding. En dan ga je verzuren... Ik ben op 23 km uitgestapt omdat het niet meer ging. Voor mij werkt deze methode dus niet.
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Linda_Rotterdam »

Hier ook geen goed nieuws, maar kan niet zeggen of dat aan de method ligt.
De laatste week wéér ziek geworden, verkoudheid, geen koorts, maar wel veel last van m'n longen.
Gewoon gestart en maar kijken hoe het ging. Eerste 15 ging prima, toen steeds 5 km doorgelopen en dat beviel goed tot 30 km. Ik had willen finishen in 4:15 (6 min/km), maar dat al snel bijgesteld naar 4:30 (6:15/km). Onderweg ook de tijd genomen voor wc-bezoek en drinken. Flink verkrampt de laatste 10 a 12 km. Maar tot over de streep (na 4:43) nog best onaangedaan. Gisteravond kwam de klap pas, bah wat ben ik brak.

Hoe bevalt het de andere, een dag later?
Judith
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:51

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Judith »

Het sportrustenschema werkt!!! Ik heb gisteren de marathon van Rotterdam gelopen en het ging heel goed. Heel braaf 4 keer per week getraind volgens het schema en nooit meer dan 14km gelopen. Ik vond het best spannend, maar had er ook veel vertrouwen in. De man met de hamer ben ik niet tegen gekomen, wel zware benen de laatste km's, maar volgens mij hoort dit er bij. Ik wilde binnen de 4 uur finishen en dit is gelukt (3.56), dus ben heel tevreden. Ik heb de tweede helft een paar minuten sneller gelopen dan de eerste helft en had zelfs nog wat over aan het eind. Ik heb vandaag ook een stuk minder spierpijn dan tijdens mijn vorige marathon, toen ik wel lange afstanden had getraind. Niet mijn pr verbroken (3.48), maar dit was ook niet mijn doel. Misschien dat ik de volgende keer wel ga proberen dit te verbreken nu ik weet dat het sportrustenschema werkt. Ik durfde nu namelijk toch niet te hard weg te gaan (heb mezelf gedwongen om in het begin niet te hard te lopen) omdat ik niet wist wat er ging gebeuren na de 30 km. Ik ben in ieder geval helemaal overtuigd van sportrusten en ga het iedereen aanbevelen.
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Rotterdam marathon

Bericht door Koen - Sportrusten »

Gefeliciteerd allen!
Plaats reactie