Twee ipv vijf kg afvallen?

Plaats reactie
Karen De Vooght
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2020, 17:59

Twee ipv vijf kg afvallen?

Bericht door Karen De Vooght »

Dag Janneke en/of Koen,

Beetje een luxe “probleem” hier...
Het 5 kilo kwijt programma staat op de agenda voor mei. Ik doe graag mee aan de “uitdaging”. En hoewel ik weet dat het programma voor veel meer staat dan de naam 5 kilo kwijt suggereert, toch vooraf even een check. Ik hoef geen vijf (grote aantallen) kilo kwijt te raken, want dan sta ik echt te veel op scherp. Maar een kilo of twee mag er wel vanaf. Wat is het advies? Programma gewoon volgen en na die twee kilo rustiger aan (als ik die inderdaad binnen een week of wat haal)? Of direct al matigen in het programma?

Groetjes,
Karen
Conny Keultjes
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2021, 09:39

Re: Twee ipv vijf kg afvallen?

Bericht door Conny Keultjes »

Hoi,
Ik ben ook van `team niet teveel afvallen´, mijn BMI zit aan de lage kant van gezond. Ik zie het programma als mooie aanzet om 3x per dag te eten, dus zonder tussendoortjes en niet te snoepen, maar alleen gezonde dingen in mijn mond te stoppen. Ik wil niet minderen met koolhydraten, maar wie weet overtuigt Janneke me alsnog dat het kan zonder teveel af te vallen.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Twee ipv vijf kg afvallen?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi hoi,

Het mooie van je lijf is dat het vanzelf aangeeft wanneer je gewicht goed in balans is, als je je fit en energiek voelt gaat het goed.
Natuurlijk raakt niet iedereen 5 kilo kwijt. De maaltijden die je eet zijn gezonde maaltijden die je gezondheid ondersteunen.
Als je merkt dat je teveel af zou gaan vallen, kies je ervoor om je maaltijden een beetje zwaarder te maken: een beetje meer koolhydraten, wat meer fruit, wat meer noten. Daar kun je heel gemakkelijk mee spelen.

Groetjes, Janneke
Plaats reactie