Ribblessure 4wkn voor marathon

Kiske
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2015, 13:57

Ribblessure 4wkn voor marathon

Bericht door Kiske »

Hallo. Even een vraag waar ik mee in dubio zit. Wie kan mij adviseren. Ik loop sinds juni mooi volgens het sportrustenschema voor de marathon van Eindhoven op 11 oktober. Dat ging tot voor kort erg goed. Naast de 4x trainen in de week, voetbalde ik op zondag ook recreatief. Tot vorige week dan. Tijdens de wedstrijd heb ik een kneuzing aan mijn rib opgelopen. Het leek mee te vallen, maar het doet toch behoorlijk pijn.

Ik heb hiermee vorige week nog wel geprobeerd te trainen (1x vogels kijken en 1x 14K marathontempo). De trainingen op zich verliepen wel ok, op beginpijn na, maar de terugslag was ook erg groot. Zo groot dat ik nu al een dag of 5 niet getraind heb en ik twijfel of ik met pijn (met de kans op verergeren) wel door moet lopen.

Mijn vraag is dus, heeft er iemand ervaring met hardlopen met een ribblessure? Kan ik gewoon weer aan de gang? Of is het wijs toch te wachten tot de pijn grotendeels weg is, met het gevolg dat ik heel dicht op de marathon van Eindhoven zit? Dan heb ik wel ineens een trainingsgat van 2-3 weken en in die laatste week moet ik juist taperen.....
Plaats reactie