Slechter slapen na een paar dagen?

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Dorien de Boef
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2020, 09:13

Slechter slapen na een paar dagen?

Bericht door Dorien de Boef »

Hi Janneke, en mede cursisten!

Ik begin vandaag met plezier aan dag 5 van 5 kilo minder in 30 dagen. Het schiet op want ik ben nu al meer dan 1,5 kilo kwijt. Dat kon ook niet anders want de troep die ik de afgelopen tijd tot zondag at was niet om aan te zien. :shock:
Ik voel me best goed, doe m’n ademhalingsoefeningen trouw, lijkt wel of ik gefocuster ben overdag en voel me ‘s avonds ook minder moe.
Enige wat ik merk is dat ik minder slaap momenteel. Ik slaap meestal van 22.30 tot 6 uur, maar nu lig ik nog een uur te lezen (normaal kachel ik in slaap na 3 bladzijdes) en om 5 uur ben ik klaarwakker.
Het kan aan andere dingen liggen, maar ik wilde toch eens vragen of dit vaker voorkomt (en hopelijk weer overgaat)? Zoals gezegd: hiervoor at ik veel en veel foute dingen. En ik heb de afgelopen maanden best veel stress ervaren (ook enigszins overtraind geweest vermoed ik).
Ik vertrouw erop dat het weer over gaat overigens. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Slechter slapen na een paar dagen?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Dorien,

Ik heb de verwachting dat je de komende tijd juist beter zult gaan slapen.
Zeker als de stress en ongezonde voeding uit je systeem verdwijnen gaat dat echt een verbetering van de kwaliteit van je slaap opleveren.

Je hebt nu al zoveel energie over... ;-)

Nee, gekkigheid natuurlijk, ik kan niet verklaren waarom het slapen de eerste paar dagen minder is.

Sport je er ook naast?

Groetjes Janneke
Lekker lopen
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 mei 2019, 20:33

Re: Slechter slapen na een paar dagen?

Bericht door Lekker lopen »

Hoi Dorien,

Een mogelijke tip is om in bed voor het slapen gaan nog 10 minuten ademhalingsoefeningen te doen.
Mij heeft dat geholpen! Ook ik moest eerst lezen om mijn gedachten stil te zetten.

Heel veel succes verder,
Gerrie
Dorien de Boef
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2020, 09:13

Re: Slechter slapen na een paar dagen?

Bericht door Dorien de Boef »

Hi Janneke en Gerrie. Dank voor de reacties. Ik sport idd (hardlopen, deze week drie keer, en fiets en wandel voldoende als beweging). En ik doe idd die ademhalingsoefeningen voor het slapen. Na ja. Het zal wel toeval zijn. We gaan het zien. Fijne dag.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Slechter slapen na een paar dagen?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ik ben benieuwd hoe het er over een week voorstaat!

Een fijne dag gewenst!

Groetjes Janneke
Plaats reactie