Het jaar rond met
Sportrusten

Wil jij topfit worden met een glimlach? Meer energie en wat kilo’s afvallen?

Wil jij topfit worden met een glimlach? Meer energie en wat kilo’s afvallen?

Als lid van Sportrusten kun je meedoen aan verschillende programma’s.

Ademhalingsoefeningen, sporten, gezond eten, trainen op hartslag, een ochtendritueel, koud douchen, je brein temmen en af en toe een uitdaging om jezelf te verrassen.

Je weet vaak wel wat goed voor je is. Toch sluipen er ongemerkt gewoontes in waar je moe en gejaagd van wordt: je komt wat kilo’s aan en je bent niet fit als je ’s ochtends je bed uitkomt.

Toch weet je: ook jij kunt kilometers lang rennen over het strand én je kunt je creativiteit en je energie aanzetten door goed te eten, slim te bewegen en tijd te nemen om te ontspannen.

Maar hoe begin je?

Welke ademhalingsoefening is goed voor jou? En wat kun je beste eten als je werk, sporten en een gezin combineert? En is koud douchen iets voor jou of kun je de dag beter beginnen met wat krachttraining of meditatie?

Word lid van Sportrusten en je leert wat het beste werkt voor jou.

Niet allemaal tegelijk, maar stap voor stap.

  • Sportrusten Jaarprogramma - Januari: Geen alcohol
  • Sportrusten Jaarprogramma - Februari: Koud douchen
  • Sportrusten Jaarprogramma - Maart: Diep slapen
  • Sportrusten Jaarprogramma - April: Tem je brein
  • Sportrusten Jaarprogramma - Mei: 5 kilo kwijt
  • Sportrusten Jaarprogramma - Juni: Vroeg op, tijd voor jezelf
  • Sportrusten Jaarprogramma - Juli: Sport in D2
  • Sportrusten Jaarprogramma - Augustus: Geen sociale media
  • Sportrusten Jaarprogramma - September: Periodiek Vasten
  • Sportrusten Jaarprogramma - Oktober: 40 minuten mediteren per dag
  • Sportrusten Jaarprogramma - November: Suikervrij
  • Sportrusten Jaarprogramma - December: Krachttraining voor thuis
  • Sportrusten Jaarprogramma

12 maanden, 12 uitdagingen

En 3 programma’s die je het hele jaar mee kunt starten: tem je brein (tegen stress), 5 kilo kwijt (om af te vallen) en 100 dagen naar een loopevenement (sta fit aan de start).

November is de maand waarin we een maand lang suikervrij blijven. Met oog op de pepernoten in december, ervaren we in november wat het ons brengt als we he-le-maal geen suiker eten. Je valt (vermoedelijk) wat kilo’s af en je bent constanter in je energie (en stemming).

Krachttraining is goed voor je spieren, goed voor je botten en goed voor je looptechniek. In december gaan we een maand lang met krachttraining aan de slag. Zo begin je 1 januari met een strakke buik en een goede core.

1 januari beginnen met een alcoholvrije maand. Uiteraard kun je op 1 januari ook kiezen voor het Tem je brein of 5 kilo kwijt programma. Of een loopschema voor je 10K, halve of hele marathon. Als je twijfelt welk programma voor jou het meest waardevol is: dan bellen we even om het te bespreken.

Hoe zou jij je voelen als je heerlijk slaapt, 5 kilo minder weegt, de dag begint met ademhalingsoefeningen én een PR loopt op de 10K of (halve) marathon?

Sportrusten is je ideale maatje als jij gezond wil eten, hard wilt lopen en wilt leren ontspannen, maar je omgeving daar (nog) geen zin in heeft. Dus als je partner liever op de bank zit met Netflix en stroopwafels, zit je hier goed: wij geven je complimentjes als je goed bezig bent.

Omdat we weten dat het soms moeilijk is om gewoontes te doorbreken en wat nieuws aan te leren, helpen we je graag op weg. Het hele jaar door!

Met kennis. Met motivatie. Met grapjes.

Er moet niks, maar met wat discipline én motivatie heb je straks een dijk van een conditie, ben je wat kilo’s kwijt én heb jij je brein getemd en voel je je het hele jaar door topfit.

Word lid en je kunt stap voor stap aan de slag met gericht hardlopen, ademhalingsoefeningen, ontspanning én gezond eten.

Doe met ons mee en ervaar wat het jou brengt.

Met het Sportrusten lidmaatschap krijg je:

  • Het Tem je brein programma (t.w.v. € 49,00)
  • Het 5 kilo programma (t.w.v. € 59,00)
  • Het programma Periodiek Vasten (t.w.v. € 59,00)
  • De 100 dagen programma’s richting je hardloop-evenement (t.w.v. € 67,00)
  • e-book Verademing (t.w.v. € 9,99)
  • e-book De Hardlooprevolutie (t.w.v. € 9,99)
  • e-book Tien dagen stil (t.w.v. € 9,99)
  • e-book Koud kunstje (t.w.v. € 9,99)
  • Geen verzendkosten bij bestellingen in de webshop
  • Deelnamen aan speciale Sportrusten-evenementen
  • Diverse uitdagingen, bijvoorbeeld met voeding en kou (t.w.v. 8x € 12,50)
  • Uitnodigingen voor besloten webinars (t.w.v. 8x € 7,50)
  • Gratis deelname aan Sportrusten social runs

Kortom; met het lidmaatschap van Sportrusten kun je aan de slag om topfit te worden met een glimlach.

De programma’s en de e-books zijn opgeteld € 433,95 waard.

Je bent al lid voor € 14,95 per maand.

Betaal je voor het hele jaar? Dan krijg je vier maanden cadeau.
Het is dan geen € 179,40 maar slechts € 119,60.

Met het Sportrusten lidmaatschap krijg je:

  • Het Tem je brein programma (t.w.v. € 49,00)
  • Het 5 kilo programma (t.w.v. € 59,00)
  • Het programma Periodiek Vasten (t.w.v. € 59,00)
  • De 100 dagen programma’s richting je hardloop-evenement (t.w.v. € 67,00)
  • e-book Verademing (t.w.v. € 9,99)
  • e-book De Hardlooprevolutie (t.w.v. € 9,99)
  • e-book Tien dagen stil (t.w.v. € 9,99)
  • e-book Koud kunstje (t.w.v. € 9,99)
  • Geen verzendkosten bij bestellingen in de webshop
  • Deelnamen aan speciale Sportrusten-evenementen
  • Diverse uitdagingen, bijvoorbeeld met voeding en kou (t.w.v. 8x € 12,50)
  • Uitnodigingen voor besloten webinars (t.w.v. 8x € 7,50)
  • Gratis deelname aan Sportrusten social runs

Kortom; met het lidmaatschap van Sportrusten kun je aan de slag om topfit te worden met een glimlach.

€ 433,95 per jaar € 119,60 per jaar

Betaal je liever per maand? Dat kan ook: € 14,95 p.m.

Wat is het Tem je brein programma?

Met het Tem je brein programma leer je verschillende ademhalingsoefeningen die voor jou écht werken.

We leren je ademhalingsoefeningen om te ontspannen of je op te peppen, oefeningen om beter te slapen en oefeningen om je sportprestaties te verbeteren.

Je leert op alle momenten gedurende de dag je ademhaling onder controle te krijgen waardoor je deze handvatten kunt inzetten tijdens je werk, tijdens stressvolle situaties en tijdens het sporten. Hierdoor voel je je energieker.

Met het online programma Tem je brein krijg je al deze verschillende oefeningen en we motiveren je om de oefeningen ook écht te doen, 30 dagen lang.

Of op de momenten dat je het nodig hebt. Uit onderzoek naar het Tem je brein programma is gebleken dat het stressniveau met 23% daalt, dat de ademfrequentie met 24% daalt. Dat wil jij toch ook?

Iedere dag een ademhalingsoefening: wat brengt het jou?

Verademing
Hoe word je 100? Het kookboek
De Hardlooprevolutie

Tem je brein: het programma

  • stress is de gemene deler van veel klachten, met ademhalingsoefeningen pak je deze stress aan
  • dagelijks tips en motiverende filmpjes
  • geen wetenschappelijk jargon, wel wetenschappelijk onderbouwd
  • verbeter je sportprestaties
  • eenvoudige oefeningen
  • een zetje om de oefeningen echt te doen
  • ontwikkeld door Koen de Jong, auteur van bestsellers Verademing, De Hardlooprevolutie en Koud Kunstje
  • oefeningen voor tijdens het sporten
  • verbeter je slaap
  • inclusief e-book “Verademing” (t.w.v. 9,99 euro)
  • inclusief e-book “Tien dagen stil” (t.w.v. 9,99 euro)
  • inclusief e-book “Koud kunstje” (t.w.v. 9,99 euro)

Tem je brein: het programma

  • stress is de gemene deler van veel klachten, met ademhalingsoefeningen pak je deze stress aan
  • dagelijks tips en motiverende filmpjes
  • geen wetenschappelijk jargon, wel wetenschappelijk onderbouwd
  • verbeter je sportprestaties
  • eenvoudige oefeningen
  • een zetje om de oefeningen echt te doen
  • ontwikkeld door Koen de Jong, auteur van bestsellers Verademing, De Hardlooprevolutie en Koud Kunstje
  • oefeningen voor tijdens het sporten
  • verbeter je slaap
  • inclusief e-book “Verademing” (t.w.v. 9,99 euro)
  • inclusief e-book “Tien dagen stil” (t.w.v. 9,99 euro)
  • inclusief e-book “Koud kunstje” (t.w.v. 9,99 euro)

“Over ademhaling en meditatie kun je oeverloos ouwehoeren, maar je weet pas wat het doet als je gaat zitten en op je ademhaling gaat letten.”

“Ik doe sinds 2 maanden ademhalingsoefeningen en voel me als herboren. Slaap beter. Niet meer moe. Helderder van geest. Ik was erg vergeetachtig, nu niet meer.”

“Ik ben niet zo’n lezer, maar dit boek las ik in één keer uit.”

Marco van Basten

(ja, dé Marco van Basten over Verademing)

“Mijn huisarts heeft me op Verademing gewezen. Ik heb een burn-out. Makkelijk te lezen boek en na enkele weken al resultaat. Een betere ademhaling is voor mij dé oplossing.”

Nicole over Verademing

Wat is het 5 kilo kwijt programma?

Vraag jezelf af: waarom ben ik wat kilo’s te zwaar?

Vermoedelijk door een combinatie van verkeerde voeding, een ontregelde ademhaling én onvoldoende beweging. Je hebt nu 500 gram glycogeen in je lichaam en waarschijnlijk tussen de 15 en 25 kilo aan vetvoorraden.

Hongerlijden, calorieën tellen en strenge diëten werken niet.

In dertig dagen gaan we je leren om 5 kilo vet in te zetten als brandstof.

Je leert je lijf kennen. Je leert hoe je lichaam reageert op stress en welke invloed dat heeft op je gewicht en je leert je vetvoorraden als brandstof te gebruiken tijdens het sporten.

Je leert hoe je je bloedsuikerspiegel in balans brengt. Dit brengt veel rust en je raakt dat eeuwige gevoel van honger kwijt. Je leert hoe drie keer per dag eten een gunstig effect heeft op je energielevel en hoe voeding kan bijdragen aan het verminderen van stress. Je leert hoe ademhalingsoefeningen effect hebben op jouw voedingspatroon. Je krijgt een hoop lekkere recepten. Daarbij leer je wat je kunt doen als je een enorme ‘vreetbui’ hebt gehad en hoe je de draad weer oppakt als het even niet is gelukt.

5 Kilo kwijt: het programma

  • geen wetenschappelijk jargon, wel wetenschappelijk onderbouwd
  • dagelijks tips en motiverende filmpjes
  • trainingsschema’s (ook voor beginners)
  • je bepaalt zelf wanneer je begint
  • jarenlange ervaring, duizenden mensen gingen je voor
  • ontwikkeld door Sportrusten
  • een zetje om je overtollige kilo’s écht kwijt te raken
  • niet alleen afvallen, ook meer energie en betere slaap
  • inclusief e-book “Verademing” (t.w.v. 9,99 euro)
  • inclusief e-book “De Hardlooprevolutie” (t.w.v. 9,99 euro)

Het programma

  • geen wetenschappelijk jargon, wel wetenschappelijk onderbouwd
  • dagelijks tips en motiverende filmpjes
  • trainingsschema’s (ook voor beginners)
  • je bepaalt zelf wanneer je begint
  • jarenlange ervaring, duizenden mensen gingen je voor
  • ontwikkeld door Sportrusten
  • een zetje om je overtollige kilo’s écht kwijt te raken
  • niet alleen afvallen, ook meer energie en betere slaap
  • inclusief e-book “Verademing” (t.w.v. 9,99 euro)
  • inclusief e-book “De Hardlooprevolutie” (t.w.v. 9,99 euro)

Wat is het hardlooprogramma?

Na 100 dagen uitgerust en optimaal voorbereid aan de start van je evenement.

In 100 dagen sta je topfit aan de start van je hardloopevenement. Je traint met een hartslagmeter en loopt gevarieerd. Je trainingen worden in een 100 dagen schema overzichtelijk gemaakt voor je. De trainingen loop je op hartslag waardoor je je lijf goed leert kennen. Er is in het programma veel aandacht voor je herstel, zodat je niet overtraind raakt en topfit aan de start staat.

Je kunt kiezen uit 4 verschillende programma’s. Je kunt het programma starten wanneer jij wilt.

Sportrusten Hardloopprogramma

Beginnersschema
Je leert hoe je verantwoord kunt opbouwen naar 36 minuten hardlopen. Dit gebeurt op een manier die pezen, banden en gewrichten op een verantwoorde manier laat wennen aan de belasting die hardlopen met zich meebrengt. Je merkt snel vooruitgang en groei. Je gaat door je hele lijf ervaren wat beweging met je doet. Er is één gevaar aan dit schema… je wil daarna zéker door naar het volgende schema. 😉

Schema 10K
In 100 dagen werk je toe naar het lopen van een 10 km. Dit schema is mooi om ná je beginnersschema op te pakken. Ben je al een getraind loper en blijf je hangen op hetzelfde niveau? Dan is dit schema voor jou ook een aanrader. Je gaat geheid met sprongen vooruit. Op naar een PR op de 10K.

Schema halve marathon
Heb je als wens een halve marathon te lopen? Dan is dit schema speciaal voor jou. Je staat met een glimlach aan de start. Je leert hoe je met een maximale trainingsafstand van 10 km verantwoord naar de halve marathon traint. Je traint 4x per week op een gevarieerd schema waarbij je veel kilometers maakt op halve marathonhartslag. Let op; dit schema is best hard werken. 😉 Denk je nooit verder dan een halve marathon te willen lopen? Je kunt bedrogen uitkomen; veel Sportrusters maken na de finish van de halve alvast plannen voor een hele…

Marathonschema
Wil jij een marathon lopen en ben je benieuwd naar het beroemde 14km-schema? Het marathonschema is een gevarieerd schema waarbij je 4x per week traint, met een maximale duurloop van 14 km. De meeste trainingen loop je op je persoonlijke marathonhartslag. Je leert je lijf goed kennen en hoe ontspanning en sporten goed samen gaan en jou energie brengt. Als je denkt dat je één keer in je leven een marathon wilde lopen? Een dag na de finish maak je alweer plannen voor je nieuwe marathon… dus wees gewaarschuwd.

Met het online programma krijg je een schema op maat en weet je zeker dat je harder gaat lopen én meer energie krijgt.

  • Persoonlijk schema van 100 dagen
  • Trainen op hartslag
  • Filmpjes, mails en uitleg
  • Voer je trainingen in
  • Antwoord op al je vragen

Het online hardloopprogramma biedt heel veel extra’s

Je krijgt mails, filmpjes, tips, een persoonlijk schema én je krijgt antwoord op al je vragen. Je weet zeker dat je slim traint en gaandeweg het traject wordt je steeds fitter.

Persoonlijk schema met kilometers en hartslagen

Voer je trainingen in en krijg inzicht in je progressie

“Vooraf had ik gedacht stuk te gaan, maar het werd een heerlijke ervaring!”

“Ik voelde me er prima bij, meer energie, geen blessures.”

“Conditioneel was ik sterk dankzij de goed uitgebalanceerde voorbereiding.”

“Sportrusten wat een feest!”

Een lidmaatschap met Sportrusten is uitstekend te combineren met een lidmaatschap van de sportschool, een loopgroep of een yogaschool.

Wil jij (weer) topfit worden maar heb je een (vriendelijk/dwingend) zetje nodig om écht aan de slag te gaan? Sportrusten is een ideale mix van discipline zónder moeten en positieve mindset zónder wilskracht.

Het programma is online en dus kun je in je eigen tijd op je eigen manier met de programma’s aan de slag. We hebben een jaarindeling met verschillende programma’s, maar je kunt altijd zélf bepalen in welke volgorde je de programma’s doet en het is prima om twee of drie uitdagingen over te slaan.

Je kunt buiten de maandelijkse uitdagingen altijd een 100 dagen programma starten richting een evenement naar keuze.

Een nadeel van een online programma kan zijn dat het onpersoonlijk is. Maar met Janneke Poort en Koen de Jong is dat probleem er niet. We zijn actief in de koffiehoek, op Instagram en in de (besloten) Facebookgroep. We helpen je. We motiveren je. We geven antwoord op je vragen en als het nodig is geven we je een (virtuele) knuffel.

Even voorstellen

Voor we een jaar aan de gang gaan met gezond eten, ontspanning, een goeie mindset en sporten, stellen we ons eerst even voor.

Janneke Poort (1976) heeft twintig jaar in het onderwijs gewerkt en heeft een nieuwe roeping gevonden: ontspanning, hardlopen en voeding. In 2012 woog Janneke meer dan 80 kilo (nu nog 58 kilo) en haar reumatoloog verbood haar om ooit nog hard te lopen.

Janneke Poort

Toen ontdekte Janneke de programma’s van Sportrusten en ze viel dik 20 kilo af en liep drie marathons. Nu is ze een magneet voor positieve energie en mooie plannen.

Als je een dagje geen zin hebt in gezond eten, sporten of een ademhalingsoefening, helpt het enthousiasme van Janneke je een dag later om de gezonde draad weer op te pakken.

Koen de Jong (1979) schreef 7 boeken over ademhaling, sporten en kou. Hij trok op met mensen met veel kennis over fysiologie en interviewde meer dan 75 experts (artsen, fysiologen, wetenschappers) voor zijn boeken Koud Kunstje (met Iceman Wim Hof), Tien dagen stil, Kopwerk (met Aart Vierhouten), De Hardlooprevolutie (met Stans van der Poel) en Verademing (met psychiater Bram Bakker).

Koen schrijft complexe materie op een heldere manier op en zijn werk is meer dan 100.000 x verkocht en in meer dan 8 landen vertaald. Denk niet dat Koen een intellectueel is die alleen maar schrijft, hij loopt marathons (2u59’02 yeah!), doet dagelijks ademhalingsoefeningen en zit graag in een ijsbad.

Bij Koen gaat avontuur en kennis hand in hand. Wil je zijn boeken lezen (niet allemaal tegelijk) en zelf topfit worden met een glimlach?

In de verschillende programma’s zijn al duizenden tevreden gebruikers. Wil jij stress en fysiek ongemak ombuigen naar avontuur en fysieke fitheid? Meld je ook aan.

Wetenschap

Het taalgebruik is helder en eenvoudig. Dat neemt niet weg dat er wetenschappelijke onderbouwing is bij alle programma’s. Onderzoekers en wetenschappers buigen zich al jaren over de effecten van sport, minder eetmomenten, ademhalingsoefeningen, koud douchen en meditatie. Bij een aantal onderzoeken was Sportrusten direct betrokken samen met Amsterdam AMC, MD PhD G. Buijze heeft Sportrusten bijvoorbeeld onderzoek gedaan naar de effecten van koud douchen bij meer dan 3000 deelnemers.

Wil jij aan de slag met bewezen programma’s? Meld je aan.

In de media

Sportrusten is regelmatig in de pers geweest.

Sportrusten-Koen was met Wim Hof te gast bij Humberto Tan.

Janneke Poort

En er waren onder andere artikelen in De Volkskrant, het AD, Gooi en Eemlander, Runner’s World en Happinez.

Ook was Koen te gast bij onder andere BNR, Radio I en 538.

Wil jij topfit worden met een glimlach en ie-de-re dag bruisen van de energie? Meld je nu aan.

Wij hopen 10.000 topfitte leden te krijgen. Wil jij je collega’s of medewerkers ook een lidmaatschap geven? Dat kan, we komen graag langs voor een energie kick-off als aftrap om je bedrijf topfit te maken.

Wil je een afspraak voor je bedrijf? Mail ons op info@sportrusten.nl en vraag naar de mogelijkheden.