Sportrusten Wielrennen Beginners

Aart Vierhouten | Sportrusten: meer dan hard fietsen

Beginnende fietser

Jij denkt eraan, om met fietsen te beginnen. Of je bent nog niet zo lang geleden gestart. Dan is het beginnerspakket de ideale start van jouw fietsavontuur.
Stap voor stap wordt je meegenomen in de wereld van het fietsen. Door de rustige opbouw heb je tijd om te wennen aan de verschillende trainingsvormen. Uiteindelijk ga je na 100 dagen fluitend een ritje maken van 60 tot 75 kilometer.
Met bijkomend voordeel dat je weegschaal iets anders aangeeft en je er een superfit gevoel aan over houdt.

Bestel nu het Sportrusten Wielrennen-pakket en start vandaag nog

Wie op de juiste manier fietst, gaat zich superfit voelen. Je wordt fris in je hoofd. Je voelt de endorfine door je aderen stromen. Daar word je vrolijk van. Fietsen wordt leuk en gemakkelijk. Je hebt het gevoel dat je de hele wereld aankunt.

Geschikt voor iedere fietser

Op de juiste manier trainen voorkomt teleurstelling achteraf. Dat geldt voor fietsers van ieder niveau. Ook voor onervaren fietsers of als je nog conditie moet gaan opbouwen. Juist voor beginners is het goed om te gaan fietsen met een schema. Hierdoor leg je de juiste basis om vooral ook te genieten van je racefiets kilometers.
Aart Vierhouten | Sportrusten: meer dan hard fietsen
Het Beginner schema is zo opgebouwd dat je gaandeweg het programma niet alleen je conditie uitbouwt maar zeker ook de benodigde basis kennis over het fietsen.
Waarom vetten verbranden zo belangrijk is en hoe de juiste ademhalingsoefeningen jouw prestatie niveau eenvoudig weg verdubbeld.

Wat je nodig hebt is je omslagpunt samen met een hartslagband/meter en natuurlijk je racefiets. Met minimaal 3 tot 4 keer per week te trainen en elke dag ademhalingsoefeningen bereid je jezelf in 100 dagen optimaal voor die uitdaging die jij hebt gesteld.

Sportrusten brengt je middels je eigen persoonlijke dashboard deze kennis. In je dashboard krijg je uitleg over de trainingsschema’s en de uitvoering van de verschillende trainingsvormen. Belangrijk is dat je recent het omslagpunt hebt laten bepalen of gaat doen. Met dit omslagpunt worden je persoonlijke hartslagzones bepaald waarin je de trainingen uitvoert.

Doodzonde als je ziek wordt, geblesseerd raakt of chagrijnig bent vanwege je hobby. Dat is niet nodig, fietsen is namelijk verrukkelijk! Met een paar eenvoudige maar goed doordachte adviezen boek je razendsnel resultaat en voorkom je blessures, overtraindheid en andere ellende.

Gegarandeerd succes

Met een paar aantal eenvoudige maar goed doordachte adviezen boek je razend al snel resultaat. Alle ervaringen uit mijn 14 professionele wielerjaren zijn in de fietsschema’s verwerkt om zo op een maximale arbeid/rustverhouding te komen.

Doormiddel van de ademhalingsoefeningen en 3 x per week fietstrainingen geeft Sportrusten jou de leidraad om je doelen te verwezenlijken.
Je legt de basis door in het zadel te zitten en te wennen aan 90 rpm (rpm=beenomwentelingen per minuut) Door hiernaast het gevarieerde schema te volgen bereik je jouw maximale arbeid/rustverhouding en groeit zo je conditie.
Dat je hierbij tegelijkertijd nog wat gewicht verliest is natuurlijk helemaal leuk.

Alles-in-1-pakket

Het Sportrusten Wielrennen Pakket geeft je alles wat je nodig hebt om te gaan genieten van fietsen. Dit is wat je krijgt:

De prijs van het Sportrusten Wielrennen Pakket is € 147.

Bestel nu het Sportrusten Wielrennen-pakket en start vandaag nog

Jouw trainer, Aart Vierhouten

Aart VierhoutenJe fietsprogramma is samengesteld door mij, Aart Vierhouten. Ik was 14 jaar profrenner, 3 jaar bondscoach en trainer.
Jij bepaalt wanneer je fietst. Ik zorg dat je snel vooruit gaat. Ingrediënten: rustig ademen, slim trainen, vogels kijken, snoeihard fietsen en keihard rusten.

Als profwielrenner kwam ik elf keer als eerste over de streep. Dat was niet mijn specialiteit. Ik was beter in anderen helpen het beste uit zichzelf te halen. Als ‘wegkapitein’ van ploegen als Rabobank, Lotto en Vacansoleil was ik koersbepalend in klassiekers en grote rondes. Voor Robbie McEwen en andere toppers bereidde ik de sprint voor. Als trainer en coach legde ik de basis voor jonge renners en huidige profs zoals Wout Poels en Tom Dumoulin.

Al mijn ervaring komt samen in Sportrusten

Nu verzorg ik fietsclinics en presentaties samen met MIR Sportmarketing.

Ik schreef het boek Ik, de wielrenner samen met Koen de Jong. Speciaal voor fietsers ontwikkelden wij het Sportrusten Wielrennen Programma. Een online trainingsprogramma van 100 dagen dat je optimaal voorbereid op jouw wielerdoel.

Al mijn ervaring als profwielrenner, trainer en bondscoach komen daarin samen. Ik deel het graag met je.

Als je traint op je gevoel, dan wordt fietsen een feest

Na een carrière van 14 jaar heb ik geleerd dat wie uitsluitend op wilskracht rijdt, zichzelf sloopt, langzaam maar zeker. De kunst is om naar je lichaam te luisteren. Je hartslag en je ademhaling zijn daarbij bepalende factoren. Om mij heen zie ik dat de meeste recreatiefietsers en zelfs topamateurs en professionals niet weten hoe je deze twee zaken optimaal kan trainen.

In mijn carrière ben ik vaak diep gegaan. Uiteraard in de sprintvoorbereiding met McEwen of sleurend op kop in de klassiekers of omdat ik gelost werd en hard knokte om terug te komen. Eén keer ging ik veel te diep. In het jaar 2002 reed ik mijn tweede Tour de France en werd ziek een paar dagen voor de rustdag. Zogenaamd ‘op karakter’ stapte ik toch op. Letterlijk reed ik mij het zwart voor de ogen. Ik belandde op de intensive care in het ziekenhuis van Rennes. Twee weken waren nodig om me weer op te lappen. Ik had alle signalen van mijn lichaam genegeerd. In de weg terug beloofde ik mijn lichaam het nooit mee zo ver te laten komen. Het werd daarom mijn missie om fietsers te leren op hun gevoel te trainen. Juist daardoor kun je snoeihard gaan. Dan voel je wat je aan het doen bent. Dan maakt fietsen je heel vitaal en heel vrolijk.

Sportieve groet,

Aart Vierhouten

Bestel nu het Sportrusten Wielrennen-pakket en start vandaag nog