Sportrusten Wielrennen 100+ km

Sportrusten Wielrennen Gevorderden - Foto door Wouter Roosenboom

Tochten van 100+ km fluitend rijden

Je fietst regelmatig of je bent zelfs behoorlijk fanatiek. De ambitie is om eens tochten boven de 100 km te gaan fietsen. Niet alleen verder maar ook nog harder kunnen fietsen is natuurlijk ook een mooie uitdaging. Na het 100+ km schema gevolgd te hebben ga je tochten van 150 tot 180 km niet meer uit de weg.

Bestel nu het Sportrusten Wielrennen-pakket en start vandaag nog

Train jezelf superfit

Veel fietsers rijden lekker hun vaste rondje of ééns per maand een uitgepijlde fietstocht. De uitdagingen die de Limburgse heuvels en Belgische Ardennen te beiden hebben zijn talrijk. Maar gewoon je fietsmaten eens onverwachts verbazen is natuurlijk ook leuk!

Door je in 100 dagen voor te bereiden op het wielerseizoen of 100+ km tochten tijdens het seizoen leg je de juiste basis.

Door middel van het online programma ga je inzicht krijgen in de basiskennis van het wielrennen. Waarom vetten verbranden zo belangrijk is en dat de juiste arbeid/rustverhouding in trainingen moeten zitten, zodat fietsen leuk blijft. Sterker nog, je voelt je fitter op en naast de fiets. Daarnaast leer je waarom ademhalingsoefeningen niet alleen je prestaties verbeteren op de fiets maar ook je diepe slaap bevorderd.

Aart Vierhouten | Sportrusten: meer dan hard fietsenGeschikt voor iedere fietser

Dat fietsers van elk niveau het schema kunnen volgen heeft te maken met het invoeren van je persoonlijk omslagpunt in het programma. Hierdoor train jij zo optimaal mogelijk in de voor jou bestemde hartslagzones!

Wat je nodig hebt is je omslagpunt samen met een hartslagband/meter en natuurlijk je racefiets. Met minimaal 3 tot 4 keer per week te trainen en elke dag ademhalingsoefeningen bereid je jezelf in 100 dagen optimaal voor die uitdaging die jij hebt gesteld.

Sportrusten brengt je middels je eigen persoonlijke dashboard deze kennis. In je dashboard krijg je uitleg over de trainingsschema’s en de uitvoering van de verschillende trainingsvormen. Belangrijk is dat je recent het omslagpunt hebt laten bepalen of gaat doen. Met dit omslagpunt worden je persoonlijke hartslagzones bepaald waarin je de trainingen uitvoert.

Gegarandeerd resultaat

Door middel van de ademhalingsoefeningen en 3x per week fietstrainingen geeft Sportrusten jou de leidraad om je doelen te verwezenlijken.

In jouw persoonlijk dasboard lees je informatie over de trainingsvormen en kan je in de kalender iedere week weer de trainingen op de juiste dagen inplannen.

Je legt de basis door in het zadel te zitten en te wennen aan 100 rpm (rpm=beenomwentelingen per minuut). Door het gevarieerde schema te volgen bereik je jouw maximale arbeid/rustverhouding en groeit je conditie.
De bijkomende voordelen samen met de ademhalingsoefeningen zijn dat je dieper slaapt, energieker opstaat en je fitter voelt zowel op als naast de fiets.

Alles-in-1-pakket

Het Sportrusten Wielrennen Pakket geeft je alles wat je nodig hebt om in topvorm te komen. Dit is wat je krijgt:

  • 100-dagen-schema (wat, hoe en hoeveel je moet trainen)
  • 100-dagen-kalender met stickervel (visueel je voortgang bijhouden)
  • 100 dagen online begeleiding (inzichten over training, hartslag, ademhaling)
  • 2 boeken met kennis; Ik, de wielrenner en Verademing

De prijs van het Sportrusten Wielrennen Pakket is € 147.

Bestel nu het Sportrusten Wielrennen-pakket en start vandaag nog

Jouw trainer, Aart Vierhouten

Aart VierhoutenJe fietsprogramma is samengesteld door mij, Aart Vierhouten. Ik was 14 jaar profrenner, 3 jaar bondscoach en trainer.
Jij bepaalt wanneer je fietst. Ik zorg dat je snel vooruit gaat. Ingrediënten: rustig ademen, slim trainen, vogels kijken, snoeihard fietsen en keihard rusten.

Als profwielrenner kwam ik elf keer als eerste over de streep. Dat was niet mijn specialiteit. Ik was beter in anderen helpen het beste uit zichzelf te halen. Als ‘wegkapitein’ van ploegen als Rabobank, Lotto en Vacansoleil was ik koersbepalend in klassiekers en grote rondes. Voor Robbie McEwen en andere toppers bereidde ik de sprint voor. Als trainer en coach legde ik de basis voor jonge renners en huidige profs zoals Wout Poels en Tom Dumoulin.

Al mijn ervaring komt samen in Sportrusten

Nu verzorg ik fietsclinics en presentaties samen met MIR Sportmarketing.

Ik schreef het boek Ik, de wielrenner samen met Koen de Jong. Speciaal voor fietsers ontwikkelden wij het Sportrusten Wielrennen Programma. Een online trainingsprogramma van 100 dagen dat je optimaal voorbereid op jouw wielerdoel.

Al mijn ervaring als profwielrenner, trainer en bondscoach komen daarin samen. Ik deel het graag met je.

Als je traint op je gevoel, dan wordt fietsen een feest

Na een carrière van 14 jaar heb ik geleerd dat wie uitsluitend op wilskracht rijdt, zichzelf sloopt, langzaam maar zeker. De kunst is om naar je lichaam te luisteren. Je hartslag en je ademhaling zijn daarbij bepalende factoren. Om mij heen zie ik dat de meeste recreatiefietsers en zelfs topamateurs en professionals niet weten hoe je deze twee zaken optimaal kan trainen.

In mijn carrière ben ik vaak diep gegaan. Uiteraard in de sprintvoorbereiding met McEwen of sleurend op kop in de klassiekers of omdat ik gelost werd en hard knokte om terug te komen. Eén keer ging ik veel te diep. In het jaar 2002 reed ik mijn tweede Tour de France en werd ziek een paar dagen voor de rustdag. Zogenaamd ‘op karakter’ stapte ik toch op. Letterlijk reed ik mij het zwart voor de ogen. Ik belandde op de intensive care in het ziekenhuis van Rennes. Twee weken waren nodig om me weer op te lappen. Ik had alle signalen van mijn lichaam genegeerd. In de weg terug beloofde ik mijn lichaam het nooit mee zo ver te laten komen. Het werd daarom mijn missie om fietsers te leren op hun gevoel te trainen. Juist daardoor kun je snoeihard gaan. Dan voel je wat je aan het doen bent. Dan maakt fietsen je heel vitaal en heel vrolijk.

Sportieve groet,

Aart Vierhouten

Bestel nu het Sportrusten Wielrennen-pakket en start vandaag nog