Over Sportrusten

Wielrennen
Wat is sportrusten?

Sportrusten is een programma van 100 dagen. Je combineert slim trainen met rustig ademen. Slim fietsen doe je door te variëren met trainen: ‘vogels kijken’ afwisselen met intensieve trainingen. Rustig ademen doe je met behulp van ademhalingsoefeningen: goed voor je herstel en goed voor je brein.* Blijmoediger brein (geen chagrijn maar een glimlach)

* Meer energie (ook ’s ochtends en ’s avonds na 20:00 topfit)
* Diepere slaap (in. uit. pauze. in. uit. pauzzzzzz..)
* Hogere basissnelheid (bij een lage hartslag harder fietsen)
* Betere concentratie (een goed boek lezen en onthouden)

Oké, dat klinkt goed, maar wat is het dan precies?

Het zijn 5 punten die je gedurende 100 dagen lang doet. Het zijn de punten uit de boeken Verademing en Ik, de wielrenner waar fietsers de meeste profijt bij hebben:

1. Iedere dag een ademhalingsoefening
Hoe vaak adem jij? 6 tot 8 keer is genoeg.

2. Kort voor het fietsen 2 minuten een ademhalingsoefening
Zodat je ademhaling synchroon loopt met je inspanning

3.  3 x in de week fietsen
Omdat twee keer niet genoeg is.

4. 1x per week vogels kijken (da’s rustig fietsen: piano, piano)
Geen lepelaars tellen maar vetten verbranden.

5 1 x per drie weken langer of intensiever fietsen: aan de bak met je vriend(inn)en
Dit worden de uitdagingen waar je zelfs naar uit gaat kijken.

Wanneer start jij?

Met een Sportrusten-pakket krijg je 100 dagen ondersteuning, tips en een schema op maat. Je gaat trainen met een hartslagmeter en je doet de ademhalingsoefeningen.

Met het Beginners schema van Aart Vierhouten leer je in 100 dagen hard fietsen bij een lage hartslag. Je gaat je zuinige vetten als brandstof inzetten: ook goed om je buikje kwijt te raken en meer energie te krijgen.

De ademhalingsoefeningen zorgen hier bovenop dat je herstel goed blijft.

Kies een mooi einddoel en geniet.

Het 100 km + schema van Aart Vierhouten zorgt dat je nóg harder gaat fietsen en de ademhalingsoefeningen zorgen voor het herstel wat je nodig hebt. Met deze balans ontstaat de ideale combi van vet- en koolhydratenverbranding tijdens de inspanning.

Kies een mooie tocht als einddoel (bijvoorbeeld de KlimClassic of de Marmot) en werk in 100 dagen naar jouw topvorm.

Wanneer start jij?

Sportrusten steunt de stichting Run4schools. Van ieder Sportrusten-pakket gaat € 5,00 euro naar Run4Schools.


Contact

Sportrusten BV
Beresteinseweg 34, 1217 TJ Hilversum
Tel.: 0294 26 76 93
E-mail: aart@sportrusten.nl

K.v.K.-nummer: 56301901 – BTW-nummer: NL852064962B01

Stel je vraag:

Geef een reactie