terug

Michael, Amsterdam Marathon (2019)

“Op de marathon heb ik 27 minuten van mijn record afgelopen (3.16.49), mede dankzij Sportrusten.”

Voor de voorbereiding van de marathon van Amsterdam heb ik voor de tweede keer het 100-dagen-schema van Sportrusten gebruikt.

Sportrusten is voor mij de ideale manier om van trainen. Door meerdere verplichtingen heb ik geen tijd voor de ‘normale’ manier (lange afstandsrondjes) van trainen richting een marathon. Hierdoor is het Sportrusten-schema voor mij perfect. Een aantal keer per week wat kortere rondjes lopen, is geen probleem voor me. Het schema is ook lekker afwisselend, snelle korte trainingsrondjes afgewisseld met langzame ‘Vogeltjes kijken’-rondjes.

Na een aantal weken merk je dat je in de zelfde hartslagzone een stuk harder kan lopen en dat het lopen uiteindelijk veel makkelijker gaat. Zodra je deze verbetering ziet en voelt onder het lopen, wordt het alleen maar leuker en krijg je vanzelf de ‘runnershigh’.

Ik ben begin van de zomer begonnen met de 100-dagen training en heb sindsdien op vrijwel alle standaard afstanden mijn persoonlijke records gebroken (5K / 10K en de marathon). Op de marathon heb ik afgelopen zondag zelfs 27 minuten van mijn vorige record afgelopen (3.16.49), mede dankzij Sportrusten.

Ik ben alleen maar positief over Sportrusten omdat ik heb ervaren dat ik veel fitter ben en mooie resultaten neerzet.

Deel dit artikel
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Nog geen reacties op "Michael, Amsterdam Marathon (2019)"