Sta goed voorbereid en goed uitgerust
aan de start van je halve marathon

(en train niet meer dan 10 kilometer)

Ook jij kunt een halve marathon lopen met het beroemde schema van Stans van der Poel. Train niet meer dan 10 kilometer, voel je topfit en loop een PR. Duizenden lopers gingen je voor.

Met het online programma krijg je een schema op maat en weet je zeker dat je de finish haalt.

  • Persoonlijk schema
  • Filmpjes, mails en uitleg
  • Overzicht van je trainingen
  • Inzicht in progressie
  • Hulp met je hartslagen
  • Finishgarantie
  • Antwoord op al je vragen

Halve van de Haar

Trainen op hartslag

Trainen met een hartslagmeter is wennen, maar het loont.
Wat je als eerste wil weten: op welke hartslag kun jij een halve marathon lopen? We leggen je precies uit hoe jij je halve marathonhartslag bepaalt. De meeste trainingen ga je doen op halve marathonhartslag en je merkt dat je harder gaat lopen bij dezelfde hartslag. Zo weet je zeker dat het goed gaat.
  • Je hartslag als uitgangspunt
  • Je wordt sneller bij halve marathonhartslag
  • Train 1 keer per week zonder hartslagmeter: "vogels kijken"
  • Je weet zeker dat je niet teveel, maar ook niet te weinig doet

Het online programma biedt heel veel extra’s

Met het online programma krijg je mails, filmpjes, tips, een persoonlijk schema én je krijgt antwoord op al je vragen. Je weet zeker dat je slim traint en gaandeweg het traject wordt je steeds fitter.

100 dagen tijdlijn: je kunt alle kennis rustig teruglezen

Sporrusten Online Programma: Mijn 100 dagen - tijdlijn

Regelmatig een leerzaam filmpje

Sportrusten 100 dagen Online Programma: video

Persoonlijk schema met kilometers en hartslagen

Sportrusten 100 dagen Online Programma: schema

Voer je trainingen in en krijg inzicht in je progressie

Sportrusten 100 dagen programma: voer je trainingen in

Al je vragen worden beantwoord in de koffiehoek. Meer dan 5000 leden in ons forum voor hardlopers.

Koffiehoek: ons forum voor hardlopers

Ervaringen

"‘Ik ben fan. Op naar de volgende."
Jeanine, Halve van Utrecht

Annet Bosman"Het fijne van dit schema zijn de relatief korte trainingen die makkelijk in te passen zijn aan werk en gezin"

Annet Bosman, Halve van Amsterdam 2017

Jan, Ermelo"Na afloop was ik vrij snel weer hersteld. Dit zonder echte pijntjes. Ook de twee dagen daarna niet!"

Jan, Ermelo

Christa, Halve van de Haar"De eerste keer dat ik in de goede hartslag trainde en met de ademhalingsoefeningen merkte ik al het verschil."

Christa, Halve van de Haar

Bjorn Bakker, Parijs"Ik leerde dat ik met een rustigere ademhaling langer door kon en dat ik langere afstanden kon lopen op een wat lager tempo."

Björn Bakker, Parijs

Ysbrand Visser (Runner’s World):
"De euforie over de finish in Rotterdam is nog volop aanwezig. Volgend jaar weer."

Ysbrand Visser, Runner's World

Slechts 67 cent per dag

Al deze begeleiding is slechts 67 cent per dag. Vind je dat toch nog veel geld? Dan is hier een tip om het meteen terug te verdienen.

Op naar je marathon: meld je aan voor 100 dagen Sportrusten

Met het Sportrusten-schema doe je 2 x zolang met je schoenen, dus je bespaart direct meer dan zeventig euro op je hardloopschoenen. Dus eigenlijk kost het schema je niets :-).

Noot: het Sportrustenschema is goed te volgen met de allergoedkoopste hartslagmeter die er is. Dus je hebt geen hartslagmeter nodig van 150 euro of meer. Een eenvoudige hartslagmeter van 40 euro volstaat.

Meld je aan

Ik liep zelf verschillende halve marathons met het schema. De Halve van de Haar is een van mijn favoriete halve marathons, maar ook de halve marathon in Soest was prachtig. Mijn PR is nu 1u23 en ik kan iedereen het schema aanbevelen. Jij kunt het ook.

Je kunt meteen beginnen.

Na aanmelding kun je direct beginnen. Ook als je halve marathon verder weg is dan 100 dagen, raad ik je aan om het schema alvast te activeren. Je kunt dan namelijk wel alvast op halve marathonhartslag gaan trainen om te wennen.