Polar Vantage M

Plaats reactie
Giel
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2019, 20:38

Polar Vantage M

Bericht door Giel » 30 jul 2019, 09:23

Hallo Rob,
Ik zie dat je ook een Polar Vantage M gebruikt net als ik. Nu ga ik beginnen met het sportrusten programma en wil daarbij de hartslagzones instellen op mijn horloge maar ik krijg het niet voor elkaar om de zones in te stellen in het horloge. Ik heb al een paar favorieten ingesteld via de website Polar (Flow) maar deze onthoud hij blijkbaar niet waardoor het horloge (bijvoorbeeld) niet trilt als ik onder of boven een bepaalde hartslag loop.
Ik vind het instellen dus nogal lastig...heb jij hier ervaring mee en tips voor?
Dank je.
Groet, Giel

Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 4042
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Polar Vantage M

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 30 jul 2019, 20:40

Hoi Giel,

Ik beschrijf hier even alle stappen, het kan dus zijn dat je hier al wat gedaan hebt, maar dan heb je het complete plaatje:
1) Op flow.polar.com log je in en dan klik je op je naam en kies je "Sportprofielen"
2) Je kiest "Hardlopen" en als deze er niet bij staat, dan kies je "Sportprofiel toevoegen" en maak je het profiel "Hardlopen" aan
3) In het profiel ga je naar "Hartslag" en zet de weergave op "Slagen per minuut" en type hartslagzone op "Vrij". Je kunt nu aan de rechterkant je hartslagzones instellen. Kies je zones dus zo dat ze (ongeveer) overeenkomen met de zones in je schema. Misschien dat je de zone uit je schema iets kleiner moet maken om de zones mooi aansluitend te maken.
4) Kies "Opslaan"
5) Ga nu naar "Trainingsdagboek"
6) Ga naar de gewenste trainingsdag, en klik op "Toevoegen" => "Trainingsdoel"
7) Belangrijk! Kies links bovenin bij "Sport selecteren" voor "Hardlopen"
8) Geef je training een herkenbare naam (b.v. "10km lage marathonhartslag"), en vul een starttijd in voor de training (hoeft niet te kloppen)
9) Kies "Gefaseerd" als training. Je kunt eventueel "warming up" en '" cooling down" meenemen, maar laten we het simpel houden en kies voor "Nieuwe maken" als gevraagd wordt of je het sjabloon wilt gebruiken.
10) Klik op "Afstand", Kies een fasenaam ("training") en vul de afstand in (in kilometers).
11) Pas door het op en neer schuiven van de pijltjes de zones aan, zodat de zone overeenkomt met de training die je wilt doen.
12) Kies: "Klaar"
13) Als je "Voeg toe aan favorieten" aan zet, hoef je de volgende keer alleen maar deze training te kiezen en niet meer alles in te vullen.
14) "Opslaan"
Dit zijn heel wat stappen, voor een volgende training begin je bij stap 5 en volg je de rest van de stappen, als je een training een week later nog een keer wilt doen, dan kun je in stap 6 kiezen voor "Favorieten" en kun je gelijk de training kiezen en ben je gelijk klaar! :)

Nadat je dit hebt gedaan sluit je met de kabel je Polar aan op de computer en start de synchronisatie automatisch.
Als alles gesynchroniseerd hebt, en je kiest op je Polar voor start training komt hij gelijk met de training van vandaag.

Mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag!

Blijde groet,
Rob

Giel
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2019, 20:38

Re: Polar Vantage M

Bericht door Giel » 31 jul 2019, 07:58

Dank je wel Rob voor je uitgebreide reactie! Het is gelukt!

Groet Giel

Plaats reactie