De dag van de marathon

Plaats reactie
jheesterbeek

De dag van de marathon

Bericht door jheesterbeek » 26 jul 2019, 20:13

Hoi,
Ik ben me lekker aan het voorbereiden op mijn eerste marathon.
Ik heb vorig jaar een halve gelopen en heb er alle vertrouwen in dat de afstand moet lukken.
Ik hoorde afgelopen week mensen vertellen dat je tepels moet afplakken en dat ze bij een marathon mensen met bloedende genitaliën over de streep zagen komen. Ik kan helemaal niet inschatten wat het waarheidsgehalte is.
Jullie kunnen me vast vertellen waar ik op de dag van de marathon rekening mee moet houden, alle tips zijn welkom!

John

RunningRob - Sportrusten

Re: De dag van de marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 27 jul 2019, 21:26

Hoi John,

Ik heb het zelf wel eens gehad, bloedende tepels komt voornamelijk voor als je shirt erg nat is en/of de temperatuur laag. Dus veel regen tijdens een loop in de winter, en je hebt problemen. Maar door een sproeier lopen tijdens een hete dag kan dus ook problemen geven.

Afplakken is in dit geval een optie, maar mijn ervaring is dat gewoon insmeren met crême beter werkt.
Uierzalf of een andere (dikke) crême voldoet prima tegen bloedende tepels.

Bloedende genitaliën, dat ken ik niet. Wel is het zo dat je geen kleding moet dragen die je ook niet tijdens je trainingen draagt. Dus ga bijvoorbeeld niet in een broek met losse pijpen lopen als je de trainingen altijd in shorts loopt. Dan heb je kans op schuurplekken en dat kan wel erg pijnlijk zijn tegen het einde van de marathon.

Succes!

Rob

Plaats reactie