Drinkrugzak

Plaats reactie
jheesterbeek

Drinkrugzak

Bericht door jheesterbeek » 08 jul 2019, 22:54

Hoi allemaal,

Na een halve marathon ben ik besmet met het hardloop-virus. Nu ben ik aan het trainen voor een hele marathon. Met het mooie weer en de langere afstanden neem ik graag wat deinken mee. Een flesje dragen vind ik erg onhandig.
Op verschillende sites zie ik rugzakken met een drinkzak erin, een camelbak bijvoorbeeld.
Heeft iemand op dit forum ervaring met zo’n rugzak of wellicht willen jullie je ervaringen en tips delen hoe jullie drinken meenemen tijdens het hardlopem ?

Alvast bedankt
John

RunningRob - Sportrusten

Re: Drinkrugzak

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 09 jul 2019, 22:14

Hoi John,

Ik heb zelf ook een drinkrukzak, en gebruik hem echter zelden, alleen bij erg warm weer en langere duurlopen.

Maar hij voldoet prima. Belangrijkste is dat je hem goed schoonmaakt en droogt na gebruik, want de zak is gevoelig voor schimmelvorming.

Je moet hem omdoen en afstellen op je eigen lichaamsbouw, dat is even uitproberen tijdens het lopen en neem hiervoor de tijd, dus stop tijdens het lopen en stel hem dan eventueel opnieuw af.

Blijde groet,
Rob

Nieck

Re: Drinkrugzak

Bericht door Nieck » 15 jul 2019, 15:10

Voor mijn eerste marathon heb ik ook zo'n rugzak aangeschaft. Ik vind het namelijk altijd een heel avontuur om te drinken uit een plastic bekertje van een waterpost. Er gaat meer langs dan in zeg maar. En scheelt ook weer in tijd want je kan gewoon op het zelfde tempo blijven lopen (langs iedereen die een bekertje wil graaien)
De rugzak (trial 5 liter met 1 liter waterzak) heb ik gekocht bij Decathlon (€ 20). Niet duur en voldoet prima. Belangrijk is dat je hem goed vacuum maakt, dan klotst die niet op je rug. Mocht je waterzak kapot gaan o.i.d. dan is die voor € 8 los te koop. Je kunt je er dus geen buil aan vallen ....
Ik heb hem nu een keer of 5 gebruikt. In de aanloop naar de marathon en tijdens een halve marathon (hierbij puur om op snelheid te blijven en toch wat vocht binnen te krijgen.
Succes met je eerste marathon!

Groeten Nieck

Plaats reactie