Polar H7 onjuiste weergave hartslag

Plaats reactie
SportrustenDemo
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 jun 2016, 21:41

Polar H7 onjuiste weergave hartslag

Bericht door SportrustenDemo »

Ik heb een polar H7 maar mijn laatste rustmetingen via de app. Heart Rate Coach geeft deze aan dat ik een hoge hartslag heb tussen 130 -199..... Ik heb de batterij vervangen, geen effect. Ik heb Polar Beat geïnstalleerd op mijn Iphone-SE, ook daar hoge hartslagen. Op de fitbit is mijn hartslag rond de 65. Wat kan ik nu nog doen om het geheel weer werkend te krijgen?
SportrustenDemo
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 jun 2016, 21:41

Re: Polar H7 onjuiste weergave hartslag

Bericht door SportrustenDemo »

Net een stukje gefietst op de hometrainer mbv de Heart Rate Coach. Mijn hartslag was al snel verhoogd, zodat ik in plaats van in de warming-up in duur 1 kwam. De hoogte van de hartslag klopte. Ik hoefde me amper in te spannen om in duur 2 te komen en in de cooling down kwam ik niet eens meer terecht....

Deze meting was volgens mij correct, hartslag in hals ging synchroon met het hartje op de app. Gister heb ik een zeer stressvolle dag gehad, vraag me af of dit de naweeën zijn Maar dat kan volgens mij de andere meting niet verklaren.

Thuis heb ik wederom gemeten, dan is de hartslag in mijn nek niet synchroon met het hartje op de app.
SportrustenDemo
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 jun 2016, 21:41

Re: Polar H7 onjuiste weergave hartslag

Bericht door SportrustenDemo »

En vandaag weer problemen. Mijn man heeft toen de meter omgedaan en ook bij hem bijzondere hoog aantal hartslagen. Nu kijken of we de H7 kunnen resetten.....
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Polar H7 onjuiste weergave hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Hoe oud is je band? Ook je band kan verslijten. Mijn ervaring is dat de band, bij 3 a 4 keer gebruik in de week ongeveer 2 jaar mee gaat. Ook dien je de band uit te spoelen na gebruik of af en toe te wassen :)

Ben benieuwd of dat helpt

Blijde groet,

Rob
SportrustenDemo
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 jun 2016, 21:41

Re: Polar H7 onjuiste weergave hartslag

Bericht door SportrustenDemo »

Hoi Rob,

Dank voor je bericht! De band is 2 weken oud..... Na de reset een dag goed gegaan en vanochtend wederom bingo; hoge hartfrequentie, band extra bevochtigd, geen effect. Mijn man band omgedaan, ook hoge frequentie. Om moedeloos van te worden.

Ik spoel de band af, zou dat onvoldoende zijn? Kan 'm natuurlijk in de wasmachine stoppen...

Groeten,
Els
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Polar H7 onjuiste weergave hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Els,
SportrustenDemo schreef:Ik spoel de band af, zou dat onvoldoende zijn?
Nee, dan verwacht ik niet dat het de band is. Zeker niet als hij twee weken oud is...

Heb je Polar al eens gevraaagd?

Rob
Plaats reactie