na 8 keer sportrusten gaan we het een keer weer anders doen!

Plaats reactie
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

na 8 keer sportrusten gaan we het een keer weer anders doen!

Bericht door amsregle »

beste sportrusters,

als groot sportrusten fan ben ik de afgelopen maanden compleet van deze lijn afgeweken en ben weer als vanouds de duurlopen gaan doen. Ik heb nl een mooie prijs gewonnen: Met Runnersworld en Vifit Sport mag ik meedoen met Team Susan (Krumins) aan de marathon van New York! Als trainer hadden wij Rob Veer en toen ik hem vertelde dat ik de laatste 8 marathons met sportrusten had gedaan wilde hij met mij daarin wel in meegaan, maar ik heb bewust hem de vrije hand gegeven omdat het toch 1 van de beste trainers van Nederland is. Dus weer lange duurlopen en veel km's maken!
Conditioneel ging het makkelijker, maar heb toch wat last gehad van een overbelaste lies, waardoor ik ook wat trainingen moest skippen. Volgend weekend is het zover en ik ben zeer benieuwd hoe mij dit nu zal bevallen. Ik zal jullie verslag doen en afwachten wat we de volgende keer gaan doen!

groet, Wibe Jan

https://www.runnersweb.nl/advertorial/t ... w-york.htm

http://runnersworld.runnersweb.nl/vifit ... ver-repeat

https://www.runnersweb.nl/advertorial/s ... rathon.htm
Reinier
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2016, 11:07

Re: na 8 keer sportrusten gaan we het een keer weer anders d

Bericht door Reinier »

Nooit vervelend om gesponsord je hobby te mogen beoefenen :D

Succes komend weekend, benieuwd naar de beleving in NY!
(en of je herstel met de gesponsorde drankjes/snacks anders verloopt dan normaal)
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: na 8 keer sportrusten gaan we het een keer weer anders d

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Wibe Jan,

Succes! :)

met blijde groet,

Rob
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: na 8 keer sportrusten gaan we het een keer weer anders d

Bericht door Linda_Rotterdam »

Is het zo goed bevallen dat je niet meer op deze website komt? ;)
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Re: na 8 keer sportrusten gaan we het een keer weer anders d

Bericht door amsregle »

Hey Linda en de rest,

je zit natuurlijk te wachten hoe het is gegaan! Ik heb heerlijk gelopen in New York en genoten van de stad. Dit was mijn elfde marathon, maar New York vind ik toch ook de marathon der marathons! Wat een mensenmassa en de bruggen, glooiingen en vals plat maken het wel wat zwaarder dan een gewone marathon.

ik ben voorzichtig gestart omdat ik wat reserves wilde houden voor de laatste zware helft. Ik wou finishen op 3:45, 5 minuten langzamer dan mijn pr, dat niet al te scherp staat op 3:39. Halverwege kwam ik door in 1:53 en de 5 km tussen 25 en 30 waren mijn snelste. Toen heb ik nog ff zitten rekenen om voor een pr te gaan, maar dan moest ik nogal wat meer versnellen maar daartoe achtte ik mijzelf niet in staat. Dus ik heb em mooi strak uit kunnen lopen en ik ben gefinisht in in 3:44:59. Dik tevreden dus en volop genoten van de marathon.

Of ik nu een verschil heb gemerkt tussen sportrusten en nu weer het 'normale' schema?
Nee, eigenlijk niet. Of het moet zijn dat ik een ietsje pietsje meer spierpijn voelde de dagen erna. Maar dat was al veel minder dan na mijn eerste 2 marathons, waar het heel erg was en echt verbeterde toen ik overstapte op sportrusten.

En nu? ws gaan we door. mijn pr van 3:39 is gelopen in Amstelveen in toch warme omstandigheden en ook heb ik een 3:39 op de berenloop op Terschelling staan. Als je dan ook 3:45 in New York loopt, moet dat pr wel scherper kunnen. ik heb het alleen niet echt getroffen met het weer de laatste 2 jaar op een snel en vlak parcours. Volgend jaar maar gaan voor 'Breaking 3:30".

Wie van jullie heeft een tijd op de berenloop en hoeveel langzamer was dat dan je pr??

groet, Wibe Jan
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: na 8 keer sportrusten gaan we het een keer weer anders d

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Wibe Jan,

Dank voor je mooie verslag! En gefeliciteerd met je prestatie! :D

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie