New York 2017

Plaats reactie
PatriciavdS
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2015, 17:44

New York 2017

Bericht door PatriciavdS »

Hallo, zijn er sportrusters die meedoen dit jaar in New York?
KarinMuller
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2017, 20:10

Re: New York 2017

Bericht door KarinMuller »

Ha Patricia, Jazeker! Het wordt mijn eerste marathon, dus best spannend :D
CarlijnH
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2017, 21:42

Re: New York 2017

Bericht door CarlijnH »

Ja ik ook!
Het wordt mijn derde marathon, de eerste met het sportrusten schema.
Hoe gaat het trainen bij jullie?
KarinMuller
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2017, 20:10

Re: New York 2017

Bericht door KarinMuller »

Verrassend goed. Af en toe bekruipt de twijfel me: doe ik het wel goed? Wat als....

Maar ik zie dat mijn hartslag daalt (in rust van 58 naar 54). Ik heb vandaag 12km gelopen op marathon hartslag en ik bleef onder mijn marathon hartslag terwijl ik toch een minuut sneller liep. Dan zal ik toch wel íets goed doen? :lol: De twijfel bestaat eruit dat ik nog niet weet hoe mijn lichaam gaat reageren na 2,5 uur, het is natuurlijk mijn eerste marathon. Lastig. Aankomend weekend een halve marathon (had ik al voor ingeschreven voor ik met sportrusten begon). Ik zal proberen die op marathon hartslag te lopen. Kijken hoe dat gaat.

Hoe gaat het bij jullie? Een beetje vertrouwen dat je op schema bent?
Ryan
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2017, 10:37

Re: New York 2017

Bericht door Ryan »

Ik heb verleden jaar New York gedaan. Een fantastische ervaring. Tip: het is erg heuvel achtig in New york. Probeer dus te trainen met veel heuveltjes/viaducten in je training. Ik heb verleden jaar gewoon een paar keer de brienenoord brug op en af gelopen, want dat zijn de hellingen (nog langer) die je voor je kiezen gaat krijgen. Succes!
KarinMuller
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2017, 20:10

Re: New York 2017

Bericht door KarinMuller »

Dank je wel, Ryan! Dat lijkt me een goede tip voor de intensieve trainingen. Maar ik woon in een redelijk vlak gebied. Ik zal eens kijken of ik ergens een goede brug kan vinden.
PatriciavdS
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2015, 17:44

Re: New York 2017

Bericht door PatriciavdS »

CarlijnH schreef:Ja ik ook!
Het wordt mijn derde marathon, de eerste met het sportrusten schema.
Hoe gaat het trainen bij jullie?
Bij mij loopt het best lekker. Heb alleen maar stress van de Esta aanvraag gehad. Gelukkig was er een organisatie deze avond tot 22.OO uur bereikbaar om mijn dringende onzekerheid de kop in te drukken. Dat krijg je ervan als je als Hollandse naar Belgie verhuist... Hier doe ik regelmatig een terril training. Steile hellingen in en op voormalig mijngebied. En het is hier ook wel een beetje heuvelachtig hier en daar, wat vals plat ertussen, dat soort werk. Dit wordt mijn 5e marathon en het is de 4e keer dat ik train a la sportrusten. Dames; het werkt echt hoor! 8 april ben ik 50 geworden en ik doe deze marathon als een soort verjaardagscadeau voor mezelf.
Morgen vroeg vogels kijken en zondag een training met de reisorganisatie. De enige keer dat ik smokkel, 20 k ;)
Nog even volhouden met het 4x in de week de loopschoentjes aandoen. Dit is de 2e marathon dit jaar (Rotterdam, dit meisje van vijftig moest zo nodig een aanval op haar PR gaan doen, vanwege de warmte niet gelukt, wel pijnvrij en ook weer vanwege de warmte relaxed kunnen uitlopen, nog nooit zo een leuke finish foto gehad) en ik geef toe, tis best zwaar. Ik kijk uit naar de 2 x 12 minuten loopjes in de week voor NYC.
BDL
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:38

Re: New York 2017

Bericht door BDL »

Nog 4 weken! spanning neemt toe. 2e marathon na 7jaar, toen ook NY. Geweldige ervaring toen en wordt het over 4 weken weer! Spannend om met dit 100dgn schema 42k te kunnen lopen. Zondag toch maar de halve van Adam doen:)
Christiaanjanssen
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 feb 2016, 18:04
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: New York 2017

Bericht door Christiaanjanssen »

Ryan schreef:Ik heb verleden jaar New York gedaan. Een fantastische ervaring. Tip: het is erg heuvel achtig in New york. Probeer dus te trainen met veel heuveltjes/viaducten in je training. Ik heb verleden jaar gewoon een paar keer de brienenoord brug op en af gelopen, want dat zijn de hellingen (nog langer) die je voor je kiezen gaat krijgen. Succes!
En vergeet ook niet de laatste 200/300 meter. Die gaan heel flauw omhoog. Even een dag vooraf kijken als het kan.

Voor de rest is het een heel bijzondere ervaring met een hele stad die meeleeft met de marathon; ook al dagen van te voren.

Als ze zien dat je een loper bent, wensen ze je al succes.

Veel plezier over een maand(je).



Christiaan
Femke Debeij
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2016, 23:34

Re: New York 2017

Bericht door Femke Debeij »

Hier nog een sportrusten loper die NY gaat lopen, dit wordt mijn 2e marathon begin dit jaar Rdam gedaan om te kijken of het werkt..het werkt dus. Veel succes met de laatste voorbereidingen.
Ps heuvels trainingen blijft lastig in vlak NL wel wat viaducten gelopen maar diecstaan in schril contrast met NY vrees ik.
CarlijnH
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2017, 21:42

Re: New York 2017

Bericht door CarlijnH »

Ja ja, gisteren de NYC marathon gelopen!

En wat ben ik blij met het 100 dagen programma, ik heb heel relaxed gelopen en genoten van elke mijl.

2x eerder een marathon gelopen (4:02 en 4:12) en dit keer zou het natuurlijk mooi zijn om 3:59 te lopen, maar ik wist dat heel lastig ging worden in NY met alle bruggen en heuveltjes. Ik had als richttempo 9 minuten per mijl, maar gelijk al op de Verrazano brug liep mijn hartslag te ver op en toen ben ik rustiger gaan lopen, op marathonhartslag, en toen was mijn tempo gemiddeld zo 9:40 minuten per mijl. Plan was om tot mijl 18 op lage hartslag te blijven lopen en daarna te versnellen. Maar toen ik bij mijl 18 was en nog steeds erg fit, wilde ik geen risico’s nemen en gewoon lekker blijven lopen en genieten van alle enthousiaste mensen aan de kant.
Wat was ik blij met mijn megagrote naamletters op borst en rug, ik heb alleen maar met een smile van oor tot oor gelopen.
Uiteindelijk dus bij 4:10:14 over de finish, en nog steeds fit.

Vandaag wel wat spierpijn, maar dat hoort erbij.

Wat een ontzettend prachtige ervaring!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: New York 2017

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hulde! Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! :D :D

Met blijde groet,

Rob
Liedje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2017, 08:50

Re: New York 2017

Bericht door Liedje »

Zondag liep ik New York, mijn 4e marathon (en 1e keer NY). Voor deze editie besloot ik eens het sportrusten programma te volgen omdat ik na mijn vorige marathons meestal moe aan de start stond en na de marathon een hele lange hersteltijd nodig had. Ik stond in ieder geval uitgerust aan de start, dus die missie was al geslaagd. Dan de marathon zelf: deze verliep ook perfect! Tot 25 km bleef ik keurig in mijn lage hartslag, terwijl ik behoorlijk op tempo liep. Na 25 km liep mijn hartslag iets op en ging mijn tempo iets naar beneden, maar dat komt zeker ook door het parcours. In de 2e helft komen nog een paar nasty bruggen en veel vals plat in de lange straten. Ik heb de hele race heel ontspannen gelopen en genoten van elke stap die ik maakte. Deze race besloot ik ook niet al te veel op mijn tijd te letten, want in deze marathon "staat niet de tijd, maar de strijd centraal". Uiteindelijk liep ik 4.04 en dat is slechts 15 min langzamer dan mijn PR (in Rotterdam), maar met een 15 keer beter gevoel! Bovenal voel ik me minder gesloopt in de dagen erna dan normaal het geval is, dus in alle opzichten is het programma voor mij een uitkomst geweest. De extra tijd die vrijkwam doordat ik geen lange duurlopen deed, heb ik besteed aan krachttraining, en dat heeft mij ook veel profijt opgeleverd! Mijn volgende doel wordt een snelle halve. Uiteraard volgens het sportrusten principe :D
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: New York 2017

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dank voor je mooie verslag! Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde! :D :D

met blijde groet,

Rob
BDL
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:38

Re: New York 2017

Bericht door BDL »

Vorige week NY gelopen (2x). Wat een mooie, zware ervaring. Ik starte in de laatste wave en had de pech met veel regen. Heb uiteindelijke een PR gelopen:)! Veel op hartslag en ademhaling gelopen, veel gedronken en regelmatig gelletjes genuttigd. NA 30K veel last van mijn bovenbenen. Denk dat ik achteraf toch wel graag een x een langere afstand had willen lopen gedurende het schema van max14K. De maandag na de marathon vele 'moments of fame' mogen meemaken! Wat een sportgek land
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: New York 2017

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde! :D :D

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie