Slachtemarathon

amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Slachtemarathon

Bericht door amsregle »

Na Rotterdam, op naar de volgende marathon! Voor mij is dat de Slachte marathon op 4 juni.

http://www.slachtemarathon.frl/

Het is natuurlijk wel wat kort op Rotterdam, maar ik ben benieuwd hoever ik kan komen. Een beetje langzamer starten dan in Rotterdam en goed mijn hartslag in de gaten houden en zien hoever ik kan komen. Vanaf volgend weekend denk ik het laatste stuk van het 100 dagenschema maar weer oppakken. Iemand andere suggesties hoe deze marathon te lopen. En zijn er meer sportrusters bij de Slachte?

Wibe Jan
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Slachtemarathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Wibe Jan,

Gezien je staat van dienst zouden we eerder aan jou moeten vragen hoe we de marathon moeten gaan lopen :D

Ik heb je verslagje gelezen van Rotterdam. Gezien het feit dat "de man met de hamer" vrij hard voorbij kwam en dat je het koud kreeg terwijl het best warm was tegen het einde van de marathon denk dat je hier toch een voedings- of vochttekort hebt opgelopen.

Verder zou ik niet op een doeltijd lopen, mijn eigen ervaring is dat ik een PR loop op de wedstrijden waarbij ik dit niet van te voren had bedacht, en als ik dit wel had bedacht dan lukte het niet... Maar zo te lezen ben je dit ook niet van plan ;)

Ik heb al wel meerdere aankondigen gezien van Sportrusters die de Slachte willen lopen, dus je zult zeker niet de enige zijn :)

Succes!

Rob
Fokke
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2016, 18:08

Re: Slachtemarathon

Bericht door Fokke »

Hoi Wibe Jan,
Ik ga ook de Slachte lopen.
Wordt mijn eerste marathon dus alles is nieuw :D
Groeten, Fokke
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Re: Slachtemarathon

Bericht door amsregle »

Super Fokke, in soad succes en set em op!
victor2
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mar 2015, 16:19

Re: Slachtemarathon

Bericht door victor2 »

hoi

4 leden van de loopgroep sportrusten lopen met sportrusten de Slachte marathon

ik ga zelf af en toe iets verder trainen dan 14k ivm de 69k op 30 juli

Victor
www.hardlopenleeuwarden.nl
Sportrusten in Friesland
Leeuwarden
Sanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2016, 14:53

Re: Slachtemarathon

Bericht door Sanne »

Ook ik ga meedoen aan de Slachte Marathon.

Mijn historie wat de Marathon betreft:
2013 14 april Rotterdam: super fit, op de dag zelf 15 graden en klam terwijl we daarvoor niet boven 4 graden waren gekomen. Te snel gestart en ondanks dat ik meerdere 35km’ s in de benen had. Ging het vanaf 15 km niet meer goed en moest ik na 1 km zwalken op 22km uitstappen. De vele support die ik in het Kralingse Bos had gestationeerd vertwijfelt achterlatend.
2013 27 april Loppersum: De kleine zou elk moment geboren kunnen worden en de Marathon moest worden afgevinkt. Dus geen ruchtbaarheid aan gegeven en gaan.
Rustig starten en ging lekker, na de halve te veel versneld dus dip tussen 30 en 35 km hierna weer iets kunnen versnellen. Uitgelopen in 3:53:11. Erg tevreden
2013 20 oktober Amsterdam: redelijk getraint en overtuigt dat de 3:45:00 haalbaar moet zijn.
Wederom te snel gestart en na 22 km weer zo kapot dat ik al lopend en af en toe rennend de eindstreep haalde in 4:30.
2014 19 oktober Amsterdam: Ook hier weer goed getraint en ook weer overtuigt om de 3:45:00 te kunnen lopen. Bij een tergent langzaam tempo 6:00 min/km al hoge hartslag, nam mij zelf voor dat hij verkeerde waardes aangaf. Zelfde verhaal als jaar eerder alleen nu na 24 km. Finishtijd 4:45. Was helemaal klaar met het hardlopen.

In 2015 weinig gedaan op twee 10km fun runs met vrienden na. 2 periodes van 3 weken hardgelopen.
Kortom mijn valkuil, het moet altijd zo hard mogelijk en dat is bij een marathon funest.

Ben ook altijd erg nerveus de dagen voor de start en op de dag zelf.
In 2016 na lezing van Koen bij Run2day. Weer helemaal enthousiast.
Slachte Marathon gaat het worden en helemaal van 0 af aan beginnen. Ben 2 weken voor de 100 dagen begonnen met hardlopen en kreeg met moeite een 5 km weg in tergend langzaam tempo.
Was ervoor 2 maanden verkouden geweest dus hopelijk lag het daar aan.
Aan het begin van de 100 dagen nog 1 kg te zwaar volgens het boek maar dat zal er wel afgaan tijdens het schema. (Is al gelukt, al zit er wat dat betreft nog genoeg potentie).
Tot op heden erg enthousiast, snelle verbetering en nog geen pijntjes, waar ik voorheen wel last van had (achillespees, hamstring).
De 10 km’s voluit:
Bij de nul meeting om marathon hartslag te bepalen: 52:26
1e: 49:00
2e 48:00
3e a.s. zondag en verwacht 47:00-47:30 te lopen.
Ben zo benieuwd hoe deze marathon zal gaan, ik wil hem in ieder geval hardlopend voltooien. Al blijf ik altijd met tijden in mijn hoofd lopen. Maar dat mag na 30-35 km als ik dan nog helder kan denken.
Had alleen niet naar starttijd gekeken om 5:10 vertrek van de bussen naar de start. Dus wordt met ruim anderhalf uur reistijd een kort nachtje.

Veel succes allemaal!
JRDoller
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2016, 14:01

Re: Slachtemarathon

Bericht door JRDoller »

Ook ik ga de slachtemarathon lopen op het sportrusten schema, ben benieuwd :)
Fokke
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2016, 18:08

Re: Slachtemarathon

Bericht door Fokke »

Kijk eens aan, dat ziet er uit als een heel peleton. Succes met voorbereiden allemaal en graag tot over 36 dagen!
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Re: Slachtemarathon

Bericht door amsregle »

Jazeker, dit is een mooie groep! Dus......wie van de neven gaat op het 14 km punt staan? :D :D :D

NB: de start is dus om 06.30 uur, dus ik hoop er rond 7.40 uur te zijn :lol: :lol: :lol: :lol:
Jan-Willem
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2016, 09:13
Locatie: Spijkerboor n-h

Re: Slachtemarathon

Bericht door Jan-Willem »

Ik ga hem voor de derde keer lopen, maar voor het eerst via Sportrusten. Ben benieuwd. Het evenement is trouwens fantastisch.

Hoewel hij eigenlijk iedere vier jaar gelopen wordt, zal er een extra editie komen in 2018.
victor2
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mar 2015, 16:19

Re: Slachtemarathon

Bericht door victor2 »

Wij willen de neven op 14K :D
en lekker op tijd dan heb je nog wat aan je dag! ;)
we hebben in Friesland een super plekje uitgezocht (zelf koffie meenemen)
https://www.google.com/maps/place/53%C2 ... 8?hl=en-US

Fokke
WibeJan
Wijtze
JanHerman
Patrick
Jaap
Victor
Sanne
JRDolle
JanWillem

en wie nog meer?

1800 Hardolpers in totaal
www.hardlopenleeuwarden.nl
Sportrusten in Friesland
Leeuwarden
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Re: Slachtemarathon

Bericht door amsregle »

Je hebt een mooi plekje uitgezocht Victor! Mooi wijds uitzicht en mooi op de dijk, dat is Koen sinds Rotterdam wel gewend. :D :D
Achlum, de place to be! Zelfs Bill Clinton was er een paar jaar geleden, dus dan kunnen de neven niet achterblijven!
Kunnen wij nog aan 100 dagen stickers komen of slaan jullie die achter op onze rug als wij bij Achlum zijn?

succes met de laatste weken iedereen. gr Wibe Jan
Maartendamiandejong
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2015, 10:41

Re: Slachtemarathon

Bericht door Maartendamiandejong »

Mooi om te lezen dat er zoveel Sportrusters meedoen in het mooie Friesland!

Wij lopen die dag zelf ook een marathon in Stockholm. We denken aan jullie en we horen graag hoe het is gegaan.

Groet
Maarten
victor2
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mar 2015, 16:19

Re: Slachtemarathon

Bericht door victor2 »

Stockholm
veel plezier
wel op de fiets erheen!

Groet
Victor
www.hardlopenleeuwarden.nl
Sportrusten in Friesland
Leeuwarden
JRDoller
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2016, 14:01

Re: Slachtemarathon

Bericht door JRDoller »

victor2 schreef:Wij willen de neven op 14K :D
en lekker op tijd dan heb je nog wat aan je dag! ;)
we hebben in Friesland een super plekje uitgezocht (zelf koffie meenemen)
https://www.google.com/maps/place/53%C2 ... 8?hl=en-US

Fokke
WibeJan
Wijtze
JanHerman
Patrick
Jaap
Victor
Sanne
JRDoller
JanWillem

en wie nog meer?

1800 Hardolpers in totaal

Mooi plan Victor,

Zelf ga ik op tijd naar Raard om daar weg met pendelbus naar de start in Oosterbierum te gaan. Wellicht zie ik jullie bij de start en of finish.

Succes allemaal
Sanne
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2016, 14:53

Re: Slachtemarathon

Bericht door Sanne »

Zo nog paar nachtjes te gaan toch nog even advies vragen met welke hartslag we moeten starten.
Met mijn 10 km van 47:15 is mijn marathonhartslag op 169 uitgekomen. Hier heb ik weinig op getraind en als ik deze bereik lopen de ronde tijden al snel op. Ik wil dus 165, 166 aanhouden als max hartslag tot 30 km. Wat is verstandig om mee te beginnen? Ik hoor het graag.
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Re: Slachtemarathon

Bericht door amsregle »

hoi Sanne,

Met jou 10 km tijd zou je rond de 3.56 uit kunnen komen. Ik zou die richttijd ook wat in de gaten houden (5:35 per km). En zorg er idd voor dat je niet te snel op je marathonhartslag uitkomt.

Maar soms maakt het ook niets uit...... Ik heb er nu 3 sportrustenmarathons opzitten en bij die in Eindhoven, waar ik mijn pr liep van 3.41, zat ik na 3 km al boven mijn mar hs van 153 en zat vanaf km 5 constant boven de 160.
In Rotterdam pas van km 16 boven de 160 en eenzelfde halve marathontijd als in eindhoven, maar in rotterdam ging het mis na 35 km en liep ik 3.50.

Ook bij mijn laatste trainingen was het moeilijk om de mhs te halen en dan loop je al veel sneller dan je verwachtte marathontempo. Een goed teken natuurlijk!

Dus, ga lekker lopen en als je onzeker bent over de hartslag, kun je ook je tijd wat in de gaten houden. Als je 5.40 loopt, kom je mooi op 4 uur uit!

Ik zelf ben heel benieuwd hoe het gaat. Ik heb het idee dat ik meer dan volledig hersteld ben van Rotterdam en er beter voorsta. Wil de halve eigenlijk in 1.50 doen en dan zien we wel of er aan het eind nog meer inzit.

succes iedereen. groet, Wibe Jan
sjoukjehiddema65669000
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2016, 10:23

Re: Slachtemarathon

Bericht door sjoukjehiddema65669000 »

Succes allemaal!
Als er iemand is die nog een startbewijs zoekt, ik heb er eentje (tenminste, hij moet nog naar mij opgestuurd worden).
Ik heb tot voor kort getraind met het sportrusten schema maar kan door familie omstandigheden niet meedoen aan de Slachtemarathon. Als er een liefhebber is, hoor ik het graag.
JRDoller
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2016, 14:01

Re: Slachtemarathon

Bericht door JRDoller »

Sanne schreef:Zo nog paar nachtjes te gaan toch nog even advies vragen met welke hartslag we moeten starten.
Met mijn 10 km van 47:15 is mijn marathonhartslag op 169 uitgekomen. Hier heb ik weinig op getraind en als ik deze bereik lopen de ronde tijden al snel op. Ik wil dus 165, 166 aanhouden als max hartslag tot 30 km. Wat is verstandig om mee te beginnen? Ik hoor het graag.
Kijk in het begin niet te veel naar de hartslag, maar kies het juiste tempo, na de eerste 14 km kun er op letten dat je hartslag onder de 165 blijft.
Succes..
Jan-Willem
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2016, 09:13
Locatie: Spijkerboor n-h

Re: Slachtemarathon

Bericht door Jan-Willem »

Op de dijk zijn er dit jaar zelfs Pacers! Zoek je haas en kruip er bij ; )

Succes allemaal. Ik knijp 'm wel een beetje. Het is net als mijn eerste marathon: ik heb dat schema wel gevolgd, maar brengt het me ook naar de finish?
Plaats reactie