Ik val niet af

Deel hier je ervaringen met het programma.
Cositas
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2019, 08:12

Re: Ik val niet af

Bericht door Cositas »

In het begin van het programma ging het heel soepel. Drie keer per dag eten was (oké is nog steeds) geen probleem. Op een gegeven moment merkte ik dat mijn lijf als het ware aan het protesteren was: enorm opgeblazen buik, slechte stoelgang. Dan is het lastig om strak het programma te blijven volgen merkte ik.
Ik heb op het laatst de weegschaal zelfs gemeden. Merkte dat mijn kleren strakker zaten en daar baalde ik enorm van.
Het afgelopen weekend was ik weg. Nergens op gelet. (Nou een beetje wel, want geen ontbijtkoek gepakt bij de koffie). En vanochtend moest ik er toch aan geloven. Op die verrotte weegschaal. Één kilo erbij!! Ik had al besloten om vanaf vandaag (opnieuw) te starten. Met hernieuwde energie én motivatie.
Wat als ik weer zo opgeblazen raak? Tips? Dat demotiveert me enorm namelijk. En ik wil echt kilo’s kwijt.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ik val niet af

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Cositas,

Wat vervelend dat je zo'n slechte start hebt gehad! En een opgezette buik is zeker vervelend!

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat?

Wil je het laten weten? Dan kijken we even samen waar eventuele aandachtspunten liggen.

Groetjes Janneke
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: Ik val niet af

Bericht door Marjolente »

Cositas schreef: 03 jun 2019, 09:59 In het begin van het programma ging het heel soepel. Drie keer per dag eten was (oké is nog steeds) geen probleem. Op een gegeven moment merkte ik dat mijn lijf als het ware aan het protesteren was: enorm opgeblazen buik, slechte stoelgang. Dan is het lastig om strak het programma te blijven volgen merkte ik.
Ik heb op het laatst de weegschaal zelfs gemeden. Merkte dat mijn kleren strakker zaten en daar baalde ik enorm van.
Het afgelopen weekend was ik weg. Nergens op gelet. (Nou een beetje wel, want geen ontbijtkoek gepakt bij de koffie). En vanochtend moest ik er toch aan geloven. Op die verrotte weegschaal. Één kilo erbij!! Ik had al besloten om vanaf vandaag (opnieuw) te starten. Met hernieuwde energie én motivatie.
Wat als ik weer zo opgeblazen raak? Tips? Dat demotiveert me enorm namelijk. En ik wil echt kilo’s kwijt.
Hoi!
Ik heb hetzelfde als ik niet een klein beetje muesli of een volkoren boterham of cracker wet per dag. Ik eet veel fruit en groenten en daar zouden genoeg vezels in zitten maar mijn buik wil wat anders. Ik denk dat ieder lijf anders is. Ga zoeken wat voor je werkt ☺️ En op zoek samen met Janneke !
Annik
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:19

Re: Ik val niet af

Bericht door Annik »

Morgen is de laatste dag van de 30 dagen.
Ik ben 2,5kg zwaarder geworden! Daar baal ik natuurlijk wel van. Maar realiseer me ook dat ik me eigenlijk wel goed voel. Voordat ik aan het programma begon voelde ik me echt slecht. Lusteloos en zwaarlijvig.

Dat gevoel heb ik zeker niet meer. Ik slaap goed. Heb energie. Mijn huid en nagels zien er beter uit.
Dat is me ook zeker veel waard. Van de week bedacht ik me dat het zo ook goed is en dat ik gewoon zo door blijf gaan. Ik ga me hierna nog een keer aanmelden. Gewoon voor het extra steuntje in de rug.

Dank voor de tips.
Wie weet gaat de wijzer van de weegschaal (ik heb geen digitale maar een gezellige ouderwetse) toch nog een keer de kant op waarheen ik graag zou willen dat de wijzer heen gaat. Naar 65kg.
Annik
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:19

Re: Ik val niet af

Bericht door Annik »

Na een 2e ronde van 30 dagen gevolgd te hebben, is mijn lichaam uiteindelijk toch in de vetverbrandingsmodus gegaan. De eerste keer dat ik het programma volgde kwam ik 2,5kilo aan. Maar voelde me wel erg goed wat me toch een voldaan gevoel gaf. Ik ben door gegaan. En ben nu na nog eens 30 dagen, 5kilo lichter!
Het bevalt me goed. Geen dipjes meer waardoor ik ging “snaaien”. Het gevoel dat ik het “moet volhouden” is er niet meer.
Het is inmiddels een “way of life”.

Bedankt voor alle tips, gerechten en de aanmoedigingen middels filmpjes.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ik val niet af

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Oohh Anika,
Wat enorm fijn om te lezen!!
Soms duurt het echt wat langer om in de vetverbranding te komen.
Goed dat je hebt geluisterd naar dat wat het je opleverde zonder dat je gewicht kwijt bent geraakt en door bent gegaan!
Gefeliciteerd!
Groetjes Janneke
Karina
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jun 2017, 12:58

Re: Ik val niet af

Bericht door Karina »

Hi, ik ben 1 mei 2020 met het programma gestart. Ik loop al hard volgens het sportrusten schema en heb ik april tem je brein gedaan. At al gezond maar nu heel bewust 3x per dag met weinig koolhydraten en geen alcohol. Afgelopen dagen wat grieperig gevoel gehad, dat is nu al een stuk minder. Maar na 6 dagen nog geen gram/cm/vet% eraf. Ik ga gewoon door hoor, wat er is aangekomen gaat er niet in 1x af. Denk ook dat ik wel al de switch gemaakt heb gezien de 'symptomen'.
Ben 45 jaar, 76kg bij 1.78m. Zou graag richting 72kg gaan en eigenlijk nog liever net onder de 70. Kan het door de leeftijd ook lastiger zijn? Hormonen? Beginnende overgang wellicht?
Koef
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:50

Re: Ik val niet af

Bericht door Koef »

Hoeveel calorieën eet je gemiddeld per dag? Je kan zo gezond en bewust eten als je wil maar als je evenveel calorieën eet als dat je op een dag verbrand, dan zul je uiteindelijk niks afvallen.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ik val niet af

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemorgen beste Karina,

Het is een goed teken dat je van het niet-fitte gevoel af bent.

Het kan echt even duren; soms vallen mensen direct af en andere mensen beginnen na 3 of 4 weken gewicht kwijt te raken.
Heb je het gevoel dat je té veel eet? Dan kun je de hoeveelheden nog gaan finetunen.

Hoe voel je je verder?

Heb je voldoende rust en ontspanning?

Gaat het nuchter lopen lekker?

Leeftijd kan meespelen, wat wel mooi is om te zien is dat ook veel vrouwen in de overgang veel gewicht zijn kwijtgeraakt maar dat dit vooral wat langer duurt.

Goed dat je blijft doorgaan; er komt een moment dat je broek losser gaat zitten ;-)

Groetjes Janneke
Karina
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jun 2017, 12:58

Re: Ik val niet af

Bericht door Karina »

Koef schreef: 06 mei 2020, 10:06 Hoeveel calorieën eet je gemiddeld per dag? Je kan zo gezond en bewust eten als je wil maar als je evenveel calorieën eet als dat je op een dag verbrand, dan zul je uiteindelijk niks afvallen.
Ik tel de calorieën niet, als je Cortvriendt leest is dat ook niet de bedoeling omdat het toch iets anders werkt. Of ik heb het hele boek verkeerd begrepen.
Karina
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jun 2017, 12:58

Re: Ik val niet af

Bericht door Karina »

Janneke - Sportrusten schreef: 06 mei 2020, 10:43 Goedemorgen beste Karina,

Het is een goed teken dat je van het niet-fitte gevoel af bent.

Het kan echt even duren; soms vallen mensen direct af en andere mensen beginnen na 3 of 4 weken gewicht kwijt te raken.
Heb je het gevoel dat je té veel eet? Dan kun je de hoeveelheden nog gaan finetunen.

Hoe voel je je verder?

Heb je voldoende rust en ontspanning?

Gaat het nuchter lopen lekker?

Leeftijd kan meespelen, wat wel mooi is om te zien is dat ook veel vrouwen in de overgang veel gewicht zijn kwijtgeraakt maar dat dit vooral wat langer duurt.

Goed dat je blijft doorgaan; er komt een moment dat je broek losser gaat zitten ;-)

Groetjes Janneke
HI Janneke, nuchter lopen gaat uitstekend, gisteren nog 12km gelopen op 10,2km/u. Heb niet het gevoel dat ik teveel eet, maar ben wel altijd een grote eter geweest. Denk ook dat ik meer dan genoeg beweeg 3 a 4x hardlopen en 1 a 2x kracht en/of yoga/pilates etc. En geen wijntjes meer.
Vorig jaar een sportvasten kuur gedaan van 10 dagen, ging super, maar dan eet je dcht weinig en 3 dagen sapvasten. Ik wil juist richting gezonde levensstijl zonder extremen.
Maar ga gewoon door, moet ws gewoon geduld hebben.
Komt goed. Voel me goed, slaap prima, voldoende energie!
Koef
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:50

Re: Ik val niet af

Bericht door Koef »

Karina schreef: 06 mei 2020, 19:44 Ik tel de calorieën niet, als je Cortvriendt leest is dat ook niet de bedoeling omdat het toch iets anders werkt. Of ik heb het hele boek verkeerd begrepen.
Als je Cortvriendt volgt, dan is het inderdaad niet de bedoeling dat je calorieën telt nee. Persoonlijk vind ik dat zulke boeken/adviezen/diëten één heel belangrijk punt uit de weg gaan. Namelijk dat vet verliezen het gevolg is van minder calorieën consumeren, dan dat je verbrand. Elk dieet, mits goed uitgevoerd, heeft tot gevolg dat je minder calorieën tot je neemt dan voorheen. Daarmee zeg ik niet dat je calorieën moet gaan tellen, maar ik hoop wel dat je de wetenschap hierachter begrijpt.

Waar ik wel enorm fan van ben is dat in principe elk dieet ervoor zorgt dat de mensen die het volgen veel minder rotzooi eten dan dat ze eerst deden :)
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ik val niet af

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Fijn te lezen Karina; dat je je goed voelt is een goed teken!
Een goede levensstijl zonder extremen is echt een zegen voor je leven.

Succes de komende weken.

Lieve groeten, Janneke
Karina
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jun 2017, 12:58

Re: Ik val niet af

Bericht door Karina »

AnnikaE schreef: 11 okt 2019, 15:28 Na een 2e ronde van 30 dagen gevolgd te hebben, is mijn lichaam uiteindelijk toch in de vetverbrandingsmodus gegaan. De eerste keer dat ik het programma volgde kwam ik 2,5kilo aan. Maar voelde me wel erg goed wat me toch een voldaan gevoel gaf. Ik ben door gegaan. En ben nu na nog eens 30 dagen, 5kilo lichter!
Het bevalt me goed. Geen dipjes meer waardoor ik ging “snaaien”. Het gevoel dat ik het “moet volhouden” is er niet meer.
Het is inmiddels een “way of life”.

Bedankt voor alle tips, gerechten en de aanmoedigingen middels filmpjes.
2e keer iets anders gedaan? BV porties aangepast? Ik ben sinds 1 mei bezig en er gebeurd nog niet veel. Maar idd moet way of life worden.
Richard Elbersen
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2020, 09:00

Re: Ik val niet af

Bericht door Richard Elbersen »

Goed om te weten dat alles wat hieronder staat ook bij mij aan de gang is. Ik doe mee met sportrusten sinds 1 april. Ik doe dus de ademhalingsoefeningen en heb helaas nog geen lagere ademfrequentie als ik slaap, ca 15 keer per minuut. Maar mijn hartslag was en is laag ca 45 en ik slaap goed en diep.
In mei ben ik begonnen met drie keer per week lopen. Een keer interval 8x 200m, een keer D2 gedurende 4km en op zondag de langzame lange duurloop en kijk naar vogels en nog veel meer, ca 10km in 1 uur en 20 minuten.
In het begin viel ik niet af maar werd zelfs zwaarder, waarschijnlijk door de kweek aan spieren. Maar nu gaat niet alleen de weegschaal terug, ca.0,5 kg per week, maar mijn lijf verandert ook. Mijn taille is slanker aan het worden sinds lange tijd en ook mijn nek en gezicht worden dunner. Kortom het lichaam heeft door dat het niet op de suikers moet wachten, want die gaan er niet meer in, maar knabbelt lekker aan de vetten.
Kortom ik ben errug blij met alles wat ik lees en hoor. Dit ook als reactie op je vraag in de film vanmorgen Janneke! Ik ga nu lekker aan de Jannekoeken.
Tip aan allemaal, hou vol want het loont!
Groet van Caroline (partner van Richard)
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ik val niet af

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ah wat een fijn bericht Caroline!

Dank je wel.

Lekker doorgaan dus :-)

Groetjes Janneke
Desi Rovers
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2020, 16:23

Re: Ik val niet af

Bericht door Desi Rovers »

@Mirjam: Ik heb een kookboek dat heet Vegan Keto, daar staan super lekkere dingen in! Van Liz MacDowell. Het is wel in het engels.
De "macro's" per maaltijd staan er ook in en de eiwitten komen van zaden, noten, pitten. Superlekker!!
Plaats reactie