Mijn ervaring na 30 dagen

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Mark_Maas
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2020, 09:31

Mijn ervaring na 30 dagen

Bericht door Mark_Maas »

Vandaag dag 30! En wat heeft het me gebracht is dan de vraag. Nou eindelijk die laatste kilo's eraf. Ik schommelde al maanden rondom de 94,5kg en kreeg het er maar niet af. Nu ben ik gezakt naar 87,5kg. Dat is dus 7 kilo eraf! Mijn buikomvang is geslonken met 6 cm. Ik heb me redelijk goed kunnen houden aan het voedingsschema. Soms iets te veel chocolade gegeten en me een paar keer vergist door tussendoor toch argeloos wat fruit weg te eten. De ademhalingsoefeningen heb ik niet elke dag gegaan maar wel een aantal keren per week. Het nuchter lopen doe ik nu ook zo'n 2x in de week.

De eerste keren hardlopen liep ik als een krant. Nu gaat ook dat weer als vanouds alleen merk ik nu natuurlijk dat het allemaal wat lichter gaat. Ik kan nu toch 7 kilo pakken suiker thuis laten staan :). Voor mij heeft het dus super gewerkt. Mijn partner is twee weken terug ook aangehaakt en zij is nu ook 3 kilo kwijt. Ik wil nog een kilootje kwijt en dan wordt het zaak om het gewicht vast te houden. Dus dan zal ik weer iets meer koolhydraten toe moeten gaan voegen neem ik aan? We blijven dus op deze wijze eten. Meer aandacht voor voeding. En we gaan kappen met supermarkt vlees. Als we vlees eten dan alleen nog biologisch vlees. Dit ook naar aanleiding van de recente berichten vanuit de slachthuizen. Toch weer een eye-opener. We roepen het al jaren dat het beter zou zijn. Nu gaan we het dus ook doen.
Edwin van der Steeg
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2019, 19:45

Re: Mijn ervaring na 30 dagen

Bericht door Edwin van der Steeg »

Mooi bericht Mark, ook voor je vriendin fijn dat ze is aangehaakt!

Zelf ben ik na 30 dagen 3 kg en 4 cm kwijt :D
Heb het niet altijd even braaf gevolgd, vooral in de weekenden toch een biertje of wijntje genomen. En... ik ga er mee door! Sowieso meer berwegen, nl naar 4x per week wielrennen op weg naar The Ride Pyrenees in september, dus dat komt goed! Ik wil er nog 3 kg af, dus wie weet, over een maand?

Mijn vrouw doet ook mee, dat helpt wel hoor om het samen te doen. Zij is ook al 3 kg en wat cms kwijt, dus we gaan de goede kant op!

We zijn zeer tevreden over het aangeboden programna en geven er hier en daar een draai aan 🤪

Iedereen veel succes en plezier met het vervolg!

Groetjes Edwin van der Steeg
Karina
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jun 2017, 12:58

Re: Mijn ervaring na 30 dagen

Bericht door Karina »

Mooie ervaringen hierboven.

Ik ben zelf slechts 1kg kwijt en geen cm. Halverwege het programma was het - 2kg, maar de afgelopen week voelde ik me niet lekker en heb ik heel weinig gesport.
Misschien qua voeding moet ik toch ook iets van khd erin laten, die haal ik nu alleen uit fruit en groente. Ook alcohol zo goed als helemaal weggelaten.

Maar ik voel me prima bij 3x per dag eten. Weinig behoefte aan tussendoortjes, hoewel die voorheen in de vorm van fruit of groente waren. Ben ook nooit een snoeper of zoetekauw geweest.

Denk dat ik voor deze 30 dagen dus al best heel goed bezig was en dat het daarom zo langzaam gaat. En ik ga richting de 46 jaar dus hormonen beginnen een rol te spelen meen ik. Ben 1.78 en nu 75kg, dus eigenlijk ok, maar streefgewicht is toch net onder die 70 duiken en het buikje weg.

Ik ga door, hoop dat het ochtendritueel icm ademhaling, sporten en khd arm eten me langzaam naar m'n doel brengen. Het is iig goed voor lichaam en geest.

Groetjes Karina
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Mijn ervaring na 30 dagen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Wat een mooie berichten toch om te lezen!

Mark en Edwin; super ook dat jullie het samen doen met jullie partner. Dan lukt het nog beter he? Als je het samen kunt doen!

@Karina; We hebben ook goede ervaringen met vrouwen in de overgang; we zien dat het dan vak ietsje langer duurt, de eerste maand 1.5kg eraf maar na 3 maanden 4-5-6 kilo kwijt. Dat zijn geen uitzonderingen. Een beetje koolhydraten is helemaal niet erg he?

Het is een goed teken dat je weinig behoefte hebt aan tussendoortjes; dan is je vetverbranding lekker bezig voor je. De kilo's bleven deze maand nog graag even bij je, maar langzaam aan wennen ze aan het idee dat ze je los mogen laten ;-)

Keep up the good work!

Lieve groeten, Janneke
Rick Boer
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2020, 13:59

Re: Mijn ervaring na 30 dagen

Bericht door Rick Boer »

Dag allemaal! Mooie berichten! Keep up zou ik zeggen.

Dat laatste geldt nl wel voor mij. Wat het mij gebracht heeft is -/- 3kg en -/-6cm. Vooral die laatste merk ik enorm in broeken en overhemden. Minder plofferig, erg prettig.
Ik heb me niet altijd gehouden aan alle principes van het programma (Corona bracht ons meer schuttingdiners met de buren, online pubquizen en anderhalve meter buren borrels dan ooit afgelopen maand. Het mooie weer speelde hier zeker ook in mee, dus de pils was zeker aanwezig.) maar wat ik wel altijd braaf gedaan heb is nuchter sporten, Drie keer per week sporten, ‘vogels kijken’ en drie maaltijden per dag nuttigen (met minder koolhydraten en meer vetten) (en als er dan een borrel was tomaatjes en komkommer erbij eten). Deze combinatie van vier maakte dat ik blij ben met het resultaat.

Waar ik mee verder ga is de verandering in eten, ontspanning en (nuchter) sporten. Ik hoop zo een nieuwe betere balans gevonden te hebben zodat ik ook blijvend de kilo’s kwijt ben.

Wat mij niet geholpen heeft is het iedere dag wegen. Toen ik na een keer nuchter 21km hardlopen op de weegschaal ging staat stond er ruim 85kg. Joepie moment, maar een dag later weer 88 door oa de gezelligheid van Hemelvaartsdag met zwager en schoonzus. Vocht kwijt was het dus.
Wegen iedere dag, wellicht is twee keer per week voldoende.

Dank voor jullie begeleiding de afgelopen maand! Op naar het volgende programma! Een ochtendritueel!

Sportieve groet, Rick
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Mijn ervaring na 30 dagen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha Rick,

Mooi om je ervaring te lezen, dank je wel!

Wij vinden 1x per week op de weegschaal ook een goed advies, de weegschaal kan zo schommelen door vocht.. Dat kan echt een motivatiedip opleveren, en das zonde!

Groetjes Janneke
Plaats reactie