schema

Plaats reactie
MarjadeM
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:42

schema

Bericht door MarjadeM »

Hallo

Sinds eind december was ik met het sportrusten programma uit het boek "Hardloop revolutie " aan het trainen voor de marathon van Rotterdam ( mijn 1e marathon ! ) :)
Het ging lekker en ik lag goed op schema en de trainingen waren prima te combineren met mijn werk , hetzij met wat schipperen met de trainingen , maar 4 keer in de week was goed te doen en zeer motiverend .
Nu gaat de marathon niet door , omdat 4 keer lopen nou eenmaal in mijn systeem zat ben ik daar lekker mee doorgegaan, echter minder intensief
Ik ben terug gegaan naar week 6 van het schema en die train ik nu eigenlijk wekelijks.
Mijn vraag is ; als de nieuwe datum definitief bekend is , moet ik dan weer vanaf week 1 van het schema beginnen of vanaf week 6 weer opstarten
NB ; ik heb in januari nog wel de halve marathon van Egmond gelopen
Sportieve groet
Marja de Maar
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Marja,

Het is uiteraard prima om dan vanaf week 6 verder te gaan.

Blijde groet,
Rob
Dirk-Jan Rombouts
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2020, 23:32

Re: schema

Bericht door Dirk-Jan Rombouts »

Hi Koen,

Ik ben heel erg benieuwd hoe het uiteindelijk met jou marathon is afgelopen in het voorjaar. Volgens mij zou je voor het eerste op conventionele wijze een marathon gaan rennen, maar was de oorspronkelijk datum afgelast ivm n flinke storm. Heb je hem uiteindelijk gelopen? Wat was je ervaring?
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: schema

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Dirk-Jan,

De marathon is er helemaal nog niet van gekomen. De Two Rivers was afgelast. Kort daarna kreeg ik een kuitblessure :roll: na wat rust kreeg ik corona en was mijn conditie weg. Nu weer lekker aan het lopen, maar mijn tempo is nog steeds weg. Dus het is vooral genieten van rustige duurlopen en mooie natuur.

Dus de hele marathon met een regulier schema moet nog even wachten.

Geluk,

Koen
Tineke Vos
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2020, 20:52

Re: schema

Bericht door Tineke Vos »

Ik was net een schema begonnen eind juni, maar nu is de marathon in Keulen afgelast. Kan ik het schema verwijderen en dan later een nieuw schema beginnen?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Tineke,

Je kunt onder "Mijn gegevens" zelf een nieuwe einddatum instellen als je een nieuw doel hebt. Dit kan zolang het schema nog niet is afgerond.
(Dus mocht je geen nieuw einddoel hebben, kies er gewoon één, dan kun je hem later weer goed zetten als je het wel weet).

Mocht het niet lukken laat het even weten, dan doen wij het voor je.

Blijde groet,
Rob
Tineke Vos
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2020, 20:52

Re: schema

Bericht door Tineke Vos »

Ha Rob,
Gelukt. Ik ga nu de halve marathon lopen bij de Berenloop. Nu duimen dat Corona geen roet in het eten gooit.
Groeten,
Tineke
Plaats reactie