10km schema

Plaats reactie
Sofieke Rodrigo
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2020, 18:32

10km schema

Bericht door Sofieke Rodrigo »

Hoi ik heb zojuist mijn schema omgezet van beginner naar 10km. Nu vraag ik me af of het schema klopt. Vanaf week 5 gaan alle trainingen een hs zone hoger. Ook de trainingen voluit staan 2x in de week. Kunnen jullie kijken of het nog klopt? Ik wil op ma-do-za lopen.
renata77
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2020, 20:27

Re: 10km schema

Bericht door renata77 »

Ik zit op dag 30 en zag inderdaad ook dat vanaf week 7 de hartslagzone omhoog gaat. Ben benieuwd hoe dat zit. Ik vind het namelijk best een fors verschil met de weken daarvoor.
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Re: 10km schema

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Sofieke Rodrigo schreef: 28 apr 2020, 09:45 Hoi ik heb zojuist mijn schema omgezet van beginner naar 10km. Nu vraag ik me af of het schema klopt. Vanaf week 5 gaan alle trainingen een hs zone hoger. Ook de trainingen voluit staan 2x in de week. Kunnen jullie kijken of het nog klopt? Ik wil op ma-do-za lopen.
Je had in je week-indeling geen training "Vogels kijken" opgenomen, daardoor kreeg je 2x een voluit in sommige weken. Het klopt wel dat de hartslagzones na een aantal weken omhoog gaat.

Succes!
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Re: 10km schema

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

renata77 schreef: 28 apr 2020, 15:47 Ik zit op dag 30 en zag inderdaad ook dat vanaf week 7 de hartslagzone omhoog gaat. Ben benieuwd hoe dat zit. Ik vind het namelijk best een fors verschil met de weken daarvoor.
Het klopt dat je zone omhoog gaat. Uiteraard is een schema een leidraad en geen strak regime. ;-)
Trainen in een hogere zone zorgt ervoor dat je snelheid opbouwt. Je kan het langzaam opbouwen door de eerste weken laag in de zone te blijven.

Succes!
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Plaats reactie