Rotterdam uitgesteld

Plaats reactie
Jonas
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2020, 19:21

Rotterdam uitgesteld

Bericht door Jonas »

Hi Rob,

Logischerwijs is de marathons Rotterdam uitgesteld. Ik was druk onderweg met het 100 dagen schema en wil dat eigenlijk volhouden / op peil houden tot aan de nieuwe datum. Heb jij hier ervaring mee of anders gezegd wat zou jullie advies zijn voor deze tussenperiode zonder duidelijke einddatum? Bestaat er een soort van ‘op peil houden’ schema?

Hartelijke groet,
Jonas
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Rotterdam uitgesteld

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jonas,

Je kunt 3 of 4 trainingen blijven lopen om het niveau vast te houden. Je kan dit op de hartslagen doen die je nu ook al doet.
Je kunt ook in zones gaan trainen, dat doe ik normaal gesproken als ik geen specifiek doel heb:
https://www.sportrusten.nl/bereken-mijn-hartslagzones/
1 of 2 keer in D2
1 keer vogels kijken
en een keer in D3

De afstand die je nu loopt in de week kun je voorlopig even aanhouden, tot een nieuwe datum bekend is.

Blijde groet,
Rob
RobG
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2020, 09:09

Re: Rotterdam uitgesteld

Bericht door RobG »

Ik heb begrepen dat de marathon naar het najaar gaat. Is de trainingsomvang dan niet te fors voor het gewoon op peil houden van de conditie? We zaten bijna op de zwaarste week.

Ik was zelf eigenlijk van plan om het 100 dagen 10km schema te pakken en daarmee aan de slag te gaan.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Rotterdam uitgesteld

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Ik ben/was zelf ook in training voor Rotterdam. Ik heb voor mijzelf besloten nog even in het "zware" ritme te blijven en dan begin april weer wat af te bouwen.

Iedereen moet dat even voor zichzelf beslissen. Het is uiteraard ook prima om het 10 km schema even op te pakken.

Het is natuurlijk even koffiedik kijken wanneer dit is, maar ik zou wel proberen aan de start van de nieuwe 100 dagen weer op 25 km/week te zitten, daar start het 100 dagen marathonschema mee.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie