Doel voor de komende twee weken

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Smals
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2019, 12:58

Doel voor de komende twee weken

Bericht door Smals »

De eerste week viel ik nauwelijks af, maar ging het drie maal per dag eten veel beter dan ik verwachtte. De tweede week ben ik wel echt 1,5 kilo afgevallen. Nu blijft mijn gewicht hetzelfde en heb ik opeens veel meer honger dan in het begin. Ik sport 3 a 4 keer per week (10 KM voluit onder het uur, was me jaren niet gelukt), dus misschien komt het daardoor? En val ik misschien af omdat ik meer spieren opbouw? Of moet ik gewoon doorzetten en geduld hebben en gaat het afvallen gewoon niet zo snel?
Smals
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2019, 12:58

Re: Doel voor de komende twee weken

Bericht door Smals »

moet natuurlijk zijn: val ik niet af vanwege spieropbouw.

En nog een aanvullende vraag: ik drink nog wel een glaasje wijn 's-avonds. Dat misschien maar helemaal laten staan?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Doel voor de komende twee weken

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Smals,

Ik wil in ieder geval ten eerste zeggen; houd het echt even een aantal weken vol; sommige mensen vallen in de eerste maand 5 kg af, anderen 1.5kg maar na 3 maanden is er 7kg af... Dus probeer niet alleen naar de details van nu te kijken maar ook naar het grote geheel over een paar maanden. Je bent nog maar kort bezig en het kan even duren voordat je de switch maakt van suiker- naar vetverbranding.

Dat je nu veel meer honger hebt, is een belangrijk punt; waardoor ervaar je nu veel meer honger? Je motor staat te razen en het is belangrijk om te achterhalen waardoor dat komt; heb je meer stress, ben je zo hard aan het trainen dat dit juist leidt tot meer afname van energie dan dat het opbouwend werkt, hoe slaap je, lukt het om voldoende ontspanmomenten in te lassen. Ik zou willen adviseren om daar naar te kijken; want dan kun je daar gericht op inspelen.

Je wijntje; Het is natuurlijk helemaal aan jezelf; is je wijntje echt een moment van ontspanning die je nodig hebt, dan kun je best een wijntje blijven drinken. Voor mij persoonlijk is het drinken van een wijntje ook vaak een moment waarop ik meer wil eten. Maar dat is iets wat jij zelf het beste kunt inschatten.

Kun je hiermee verder?

Hartelijke groeten,
Janneke
Smals
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2019, 12:58

Re: Doel voor de komende twee weken

Bericht door Smals »

Hoi Janneke,

dank je wel, met je tips kan ik zeker verder. Ik ben een aantal opdrachten op mijn werk aan het afronden, dat geeft stress en het is daardoor erg druk. Dat kan zeker schelen bij mijn vetverbranding. Ga ik opletten, onder meer door gerichter ademhalingsoefeningen te doen zodat ik rustiger wordt. Verder ga ik proberen iets rustiger (qua hartslag) te lopen want ik zit er eigenlijk altijd net boven. Mijn tempo verbetert behoorlijk maar ik ga me nu eerst meer richten op vetverbranding. En ik denk dat ik het wijntje inderdaad maar eens laat staan :)

Groet Christine
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Doel voor de komende twee weken

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Christine,

Heel veel mooie stappen ga je al zetten, hoor ik!
Je bent fantastisch bezig!

Zet 'm op!

Als je me nodig hebt, je weet me te vinden!

Groetjes Janneke
Plaats reactie