porties vanuit 'het kookboek'

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Jolie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2019, 21:37

porties vanuit 'het kookboek'

Bericht door Jolie »

Hallo,

Zojuist ben ik gestart met het 5-kilo kwijt programma. Ik hou helemaal niet van koken dus vind het best een werk om de recepten te volgen en klaar te maken.
Mijn vraag is: wat mag je eigenlijk aan hoeveelheden eten vanuit het kookboek? Ik heb bv de ontbijtcake gemaakt maar in het 'maandschema voeding' zie ik geen aantal plakken of grammen dat ik aan cake mag bij het ontbijt. Kan iemand mij dit uitleggen? Alvast hartelijk bedankt.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: porties vanuit 'het kookboek'

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Johanna,

Wat leuk dat je bent begonnen met het 5kg kwijt programma.
Qua hoeveelheden ga je je eigen weg vinden, er is geen vast advies wat je nodig hebt aan voeding omdat dat ook afhankelijk is van wat je verbrandt.
Ik zou beginnen met twee plakken, dan ervaren of dat voldoende verzadiging oplevert zodat je tot de lunch gemakkelijk zonder tussendoortjes kunt.
Uiteraard is het bij het kwijtraken van gewicht zo dat hoe meer je eet, hoe meer je moet verbranden om kwijt te raken, ik zou er dus in ieder geval voor waken dat je gaat 'overeten' maar te weinig eten is ook niet fijn, want dan heb je na een paar uur wellicht enorme trek en dan is het lastig om zonder tussendoortjes tot je volgende maaltijd te komen.

Eet lekker, en heel veel plezier met het programma.

Hartelijke groeten,
Janneke
Jolie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2019, 21:37

Re: porties vanuit 'het kookboek'

Bericht door Jolie »

Super Janneke, hier kan ik wat mee.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: porties vanuit 'het kookboek'

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Fijn Johanna :-)

Een mooie decembermaand gewenst!

Groetjes Janneke
Plaats reactie