tem je brein

Plaats reactie
Peter Willems
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2019, 14:58

tem je brein

Bericht door Peter Willems »

Ik doe nu 3 dagen de admehalingsoefeningen. Ik sta op, loop naar beneden, zet de pc aan, lees mijn rust hartslag (laagste hartslag in 2 min,) bekijk het filmpje van Koen en doe dan 10 minuten de ademhalingsoefening (in-uit-verlengen door de neus). Mijn hartslag in rust is rond de 59 maar als ik de oefening doe en af en toe spiek dan is deze rond de 64. Op het moment dat ik dit schrijf is mijn hartslag ook rond de 59.

Waarom gaat mijn hartslag bij de ademhalingsoefening omhoog? Wat doe ik niet goed?
Spikepuntje
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2019, 11:29

Re: tem je brein

Bericht door Spikepuntje »

Ik kan het niet meten tijdens de oefening, maar voel ook dat mijn hartslag hoger wordt dan dat ie in rust is. Ik ervaar de adem oefeningen nog steeds moeilijk te doen. Voelt toch wat benauwd, ondanks de tip van Koen op dag 2.
BassieB
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2019, 16:40

Re: tem je brein

Bericht door BassieB »

Herkenbaar, mijn hartslag daalt ook niet na het doen van de ademhalingsoefening. En dat terwijl Koen zegt dat je daar aan kunt zien of het goed voor je is. Ik vraag mij daarom af wat ik niet goed doe of dat ik andere oefeningen moet doen.
Iemand suggesties of tips?
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: tem je brein

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Bassie, als je ziet dat je hartslag wat omhoog gaat tijdens de oefening, kan dat een teken zijn dat je wat te goed je best doet. Een rusthartslag tussen 59 en 64 is echter prima. En behalve dat een ademhalingsoefening invloed heeft op je hart, heeft het ook invloed op je brein en je gedachtes. Mijn tip: focus je niet op je hartslag (want die is mooi laag) maar onderzoek of je met ademhalingsoefeningen je brein wat kunt temmen.

Heb je hier wat aan?

Geluk,

Koen
BassieB
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2019, 16:40

Re: tem je brein

Bericht door BassieB »

Ja daar kan ik wel wat mee Koen!

Bedankt!
Plaats reactie