Eten voor een wedstrijd

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Jettje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2017, 16:29

Eten voor een wedstrijd

Bericht door Jettje »

Ik volg het programma nu voor de 2e maand, het gaat best goed: ik ben 3 kilo afgevallen mijn doel is nog 1 kilo en ik voel me fitter. Nu vind ik het lastig wat ik moet eten voor een wedstrijd, dan ga ik toch enkele boterhammen eten maar doordat ik nu 6 weken minder brood eet valt het brood niet goed. Wat kan ik nu het beste gaan eten? Kan ik een wedstrijd op groente en/of yoghurt lopen? Groet Henriët
JannekePoort
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mei 2015, 15:51

Re: Eten voor een wedstrijd

Bericht door JannekePoort »

Hoi beste Henriët,

Dank je wel voor je bericht. Geweldig om te lezen dat je kgs kwijt bent én dat je je fit voelt.
Ik begrijp je vraag rondom het eten voor de wedstrijd heel goed.
Eigenlijk is het afhankelijk van hoe die wedstrijd eruit gaat zien... Om hoeveel KM en om welke zone gaat het?
Is het een tempo waarop je hoog in zone 2 of zone D3 loopt, dan kun je wel wat koolhydraten gebruiken.
Als ik snode plannen heb om een snelle tijd neer te zetten, pas ik mijn voeding daar wel wat op aan.
De avond van te voren neem ik wat koolhydraten, in de vorm van bv pasta, rijst of een wrap, als ik een halve marathon of meer ga lopen!
Ik ontbijt met yoghurt of kwark met fruit (banaan, aardbei, stukjes dadel) en neem dan wel wat brood, pannenkoekjes een havermoutpapje of bananencake, van amandelmeel, ei en banaan.

Kun je hier verder mee?

Groetjes en laat je even horen hoe het is gegaan?

Janneke
You can. End of story.
Jettje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2017, 16:29

Re: Eten voor een wedstrijd

Bericht door Jettje »

Hallo Janneke,

Dank voor je reactie, hier kan ik wel wat mee.
Het gaat om een 10 kilometer wedstrijd met een stevige klim er in, de wedstrijd heet Diepe Hel dus dat zegt genoeg 😉. Ik kom dus wel hoog in de hartslag, een boterhammetje kan dan waarschijnlijk geen kwaad. Op naar zondag.
Groet,
Henriët
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Eten voor een wedstrijd

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Henriët,

Een boterhammetje kan dan zeker geen kwaad!
De diepe hel overwonnen?


Groetjes Janneke
Jettje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2017, 16:29

Re: Eten voor een wedstrijd

Bericht door Jettje »

Hallo Janneke,

Het ging goed in de wedstrijd, ruim een minuut sneller dan de vorige keer.
Het weer was prachtig, zonnetje erbij! Het was genieten!
Om 12 uur was de start, bij het ontbijt yoghurt met granola (zelf gemaakte) en in de ochtend 2 keer een boterham gehad. Hier had ik genoeg aan.

Groet Henriët
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Eten voor een wedstrijd

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Henriët,

Wat fijn te horen dat je zo goed hebt gelopen en kon genieten!
En het is ook echt fijn dat je weet hoeveel koolhydraten je nodig hebt om goed te presteren!

Groetjes Janneke
Plaats reactie