Eten tijdens nachtdiensten

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Larry
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2017, 20:49

Eten tijdens nachtdiensten

Bericht door Larry »

Hallo, ik ben 2 september begonnen met het 5 kg afvallen programma, nu is sporten geen probleem alleen wil ik nog wat extra kilo's kwijt ivm de voorbereidingen om mijn tweede marathon te lopen. Nu werk ik in de 5 ploegen en dat betekent dat ik ook nachtdiensten werk, dat is op zich best lastig om dan voeding uit te kiezen. Nu probeer ik sowieso snachts wat meer fruit te eten en ik eet best vaak iets met kip. Heeft iemand anders hier misschien nog andere tips voor mij?

Sportieve groet,

Larry Wesseling
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Eten tijdens nachtdiensten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Larry, ik had gehoopt dat er mensen waren met ervaring met nachtdiensten. Slaapritme heeft veel invloed op je behoefte aan eten. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ook 's nachts is dé tip: veel vers, veel groenten, geen tussendoortjes. Hoe gaat het nu?
Ellen39
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:13

Re: Eten tijdens nachtdiensten

Bericht door Ellen39 »

Hoi !!

Ik werk al 10 jaar vaste nachtdienst,wat ik eet dat wisselt nog maar wel altijd gezond

kwark,volkoren boterham ,eitje,opkikkertje
of groenten met kipfilet,zonder pasta of aardappels

Ik moet zelf wel altijd bewust blijven om niet te gaan snoepen,in de nacht heb ik daar meer zin in

Hopelijk heb je er wat aan...

Ellen
Larry
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2017, 20:49

Re: Eten tijdens nachtdiensten

Bericht door Larry »

Bedankt voor jullie reacties Koen en Ellen, inmiddels heb ik de griekse salade uit het kookboek geprobeerd in combinatie met een bakje yoghurt met honing, blauwe bessen en stukje aardbeien en dat werkt prima. Heb dan tegen het einde van mijn dienst nog wat fruit en een soepje idd.. dat doe ik wel al jaren. Ik ga de komende tijd nog wat meer recepten/salades uit het kookboek proberen.

😁💪 Larry
Larry
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2017, 20:49

Re: Eten tijdens nachtdiensten

Bericht door Larry »

Oja Ellen dat snoepen ken ik, maar ik heb daar inmiddels al een tijdje iets anders voor....een zakje amandelen van Duyvis...deze zijn erg lekker, gezond en vullen ok nog...👍
Ellen39
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:13

Re: Eten tijdens nachtdiensten

Bericht door Ellen39 »

Dankjewel voor de tip !!! :D :D
Plaats reactie