mening over programma

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

mening over programma

Bericht door N@dine »

Graag wil ik toch mijn mening geven over dit programma. Ik hoop dat het niet te negatief wordt opgevat. Ik ben nog altijd een groot fan van sportrusten. De informatie die wordt verstrekt vind ik altijd duidelijk en helder en ook uitvoerbaar. Des te meer een reden om voor mij het 30 dagen programma te kopen. Zal dit dan eindelijk bij mij de ommekeer doen maken? Ik vind de filmpjes van Anneke erg duidelijk. Erg fijn om iedere keer op terug te kunnen vallen. Toch had ik liever 30 dagen lang willen horen wat ik die dagen eten mocht. Een menulijst van 30 dagen zeg maar. Ook had ik verwacht dat ik voor zowel het sporten als de ademhalingsoefening ook iedere dag begeleiding zou krijgen. Iedere dag een filmpje welke ademhalingsoefening, ondersteuning, tips. Iedere dag ondersteuning, tips en adviezen voor het sporten. Helaas is dit niet het geval terwijl ik dit toch écht nodig heb. Iemand die mij aanspoort, die mij advies geeft, die mij leert opbouwend te gaan sporten. Iemand die mij 3 keer per week stimuleert en adviseert. Helaas blijkt dit toch niet het geval te zijn in dit programma. Met als gevolg dat ik de start data al meerdere malen heb opgeschoven en ik nog geen 1 keer de 30 dagen heb volbracht. Kortom voor mij is de aankoop van dit programma weggegooid geld. Misschien een optie een dergelijk programma nog eens op te zetten? Zijn er meer mensen die dit herkennen en het hierdoor niet volbrengen. Of misschien mensen die dit herkennen maar toch een manier hebben gevonden de 30 dagen te volbrengen? Ik ben erg benieuwd want baal toch wel ontzettend flink hiervan.
Lise
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2019, 20:04

Re: mening over programma

Bericht door Lise »

Ja herken het wel een beetje. Ook ik vind het prettig als iemand mij even gaat zeggen wat ik moet doen; qua menu en de ademhalingsoefening. Dat het zijn de pijlers van het programma had mij logisch geleken als daar meer aandacht voor zou zijn.
Verder, dag 5, tja... ziek. Kuiten alsof ik elke nacht een marathon loop.... niet topfit maar dat kan wellicht meerdere factoren hebben maar voel echt niets voor om nu te trainen. 😇
N@dine
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2019, 12:17

Re: mening over programma

Bericht door N@dine »

Ik kom zelf inderdaad ook niet makkelijk aan drie keer sporten per week. Of geef ik te snel op en zijn er wel genoeg mogelijkheden maar zou dat ene filmpje van iemand die mij aanmoedigt en een schop onder de kont geeft dan toch meer doorslag geven?
RunningFine
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2019, 23:29

Re: mening over programma

Bericht door RunningFine »

Ik zag jullie reactie op het programma en ben zelf gisteren begonnen met het afval programma.
Omdat ik mezelf een doel heb gesteld nl. over 3 maanden de halve marathon te lopen staat er een letterlijk en figuurlijk een stok achter de deur,
Een argument om 3x per week niet te sporten bestaat er voor mij dus niet en het afval programma ben ik begonnen om idd. die 5kg te verwijderen en van die 96 kg af te komen om uberhaupt die afstand te kunnen afleggen.

Mijn tip is dus om jezelf een doel te stellen en dat hoeft dus geen halve marathon te zijn. Een half jaar geleden zou ik naar mijn voorhoofd hebben gewezen als iemand me dit had beloofd. Het afval programma combineer ik nu met de halve marathon training en zit inmiddels op dag 33/100.
Het probleem wat ik nu heb en aan het beteugelen ben is het feit dat ik in gewicht ben toegenomen sinds ik de 21 km per week loop en steeds meer begon te eten (immers ben ook meer aan het verbranden).

Het gaat jullie ook lukken mits je een doel voor ogen hebt.

Sportieve groet
Jaap
SB
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2019, 20:15

Re: mening over programma

Bericht door SB »

Ik ben ook ietwat teleurgesteld over het programma. Naar mijn mening is veel van de informatie al te lezen op de website of bijvoorbeeld het boek 'Ik, hardloper'. Ik had van dit programma verwacht dat de nadruk zou liggen op het motiveren/stimuleren, aanreiken van praktische adviezen, recepten, etcetera. Voor mij kwam deze verwachting niet uit en was het programma weinig vernieuwend. Op sommige dagen was het filmpje ook niet langer dan een seconde of 20. Nog een suggestie: de dagen dat er wel een recept besproken wordt, dit recept met ingrediënten en hoeveelheden als document meesturen met de e-mail die je die ochtend krijgt.
MarloesB1979
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 okt 2018, 20:45

Re: mening over programma

Bericht door MarloesB1979 »

Beste mensen,

Wat mij helpt om te gaan sporten is de lat niet te hoog leggen. Als ik 5km wil gaan hardlopen doe ik het veel eerder dan 10. Ik zit na een uur weer op de bank dus het kost me niet meteen mijn hele avond.

Bij mij is in het verleden vaak misgegaan dat ik veel te veel wil en dat lukt dan niet waarna ik het er helemaal bij laat zitten.

Ik vind de facebook groep ook motiverend.

Heel veel succes,

Marloes.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: mening over programma

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

SB schreef: 30 aug 2019, 17:29 Nog een suggestie: de dagen dat er wel een recept besproken wordt, dit recept met ingrediënten en hoeveelheden als document meesturen met de e-mail die je die ochtend krijgt.
Dank voor je tips, we nemen alle kritiek tot ons en zullen proberen dit mee te nemen!

Blijde groet,
Rob
Cora Kinesi
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:10

Re: mening over programma

Bericht door Cora Kinesi »

Heb het programma net afgerond. Doel om het te starten was om bij de 10 EM tijdens de Dam tot Damloop een paar kilo minder mee te nemen.
Ik leef eigenlijk al een paar jaar volgens het programma, door alles wat ik gelezen heb (ook via sportrusten, dus daar ben ik dankbaar voor), alleen nam ik tussendoor in de middag vaak wat rauwe noten en 's morgens een stukje fruit.
Mijn gewicht is de hele periode stabiel gebleven, ook wb energie geen verandering.
Sporten doe ik sowieso graag op nuchtere maag, dus dat was geen probleem (en daar was dus ook geen winst te behalen).
Verder merkte ik dat ik de nootjes die ik normaal tussendoor nam, nu direct achter de lunch aan nam...
Aandacht voor ademhalingsoefeningen had ik ook al, maar hierin verslapte de discipline soms wat.
Uiteindelijk voel ik me prettiger bij m'n 'oude' eetpatroon, dus ga dat weer oppakken, met af en toe een ochtendje intermittend fasting ertussen (wat zoveel betekent als het ontbijt overslaan, zodat je na het avondeten, tot de lunch de volgende dag je spijsvertering even 'rust' geeft).

Wat het me dan wel heeft gebracht?
De motivatie om structureel 2x daags ademhalingsoefeningen te doen was iets groter.

Ik had gehoopt meer inhoudelijke en coachende informatie te krijgen over ademhaling (een paar keer een geleide ademhalingsoefening oid). Zoals het programma nu was viel de inhoud mij eerlijk gezegd een beetje tegen, vanwege mijn interesse is mijn basiskennis al groot, ik was vooral nieuwsgierig of dit ook een programma was wat ik anderen zou aanbevelen.

Daarnaast wil ik wel aangeven dat ik jullie de €75,- erg gun, ik ben blij dat jullie een groot platform hebben kunnen creeeren waar op een heel laagdrempelige manier aandacht is voor leefstijl (op verschillende vlakken). Ik werk als structural bodyworker / fysio- en manueel therapeut en streef er in mijn werk ook naar om mensen te begeleiden naar optimale gezondheid. Hierbij verwijs ik clienten ook regelmatig naar bronnen die via sportrusten kosteloos toegankelijk zijn. Heel erg bedankt voor jullie inzet en inspiratie!!

groeten Cora van Zwet-Bijl (Kinési)
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: mening over programma

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hallo beste allemaal,

Enorm bedankt voor jullie berichten!
Dat waardeer ik enorm.

Ten eerste; excuses dat ik jullie berichten nu pas zie!

Momenteel ben ik het programma aan het updaten. Van meerdere mensen kregen we de vraag om een maandschema te krijgen, die zal na de update zeker in het programma zitten.

De recepten die in het programma naar voren komen, ga ik inderdaad ook uitschrijven zodat je die gemakkelijk kunt gebruiken!

SB; je schrijft dat je meer motivatie en stimulans en praktische adviezen verwachtte, hoe zou je dat terug willen zien? Ik neem je tips graag mee!

Nadine; dank je wel voor je uitgebreide feedback. Ik denk dat ik snap waar je tegenaan loopt; je wil eigenlijk dagelijks even gestimuleerd worden om te gaan lopen, of om je ademhalingsoefening te doen. Dat zit inderdaad als zodanig in het programma verwerkt. Zou het voor jou beter werken om dit bijvoorbeeld in groepsverband te doen? Of wel individueel maar wel met die dagelijkse push om te gaan?

Ik ben bezig om een Beginnersprogramma te maken, een programma waarbij je gaat beginnen met hardlopen, ademhaling, voeding en mindset. Als ik hiermee bezig zou gaan, zou jij dus adviseren om dagelijks alle punten door te nemen? Zou het ook werken als ik één keer per drie dagen een filmpje en informatie zou doen en dat je dan 100 dagen bezig bent? In 100 dagen kun je nieuwe gewoontes echt eigen maken.

Ik waardeer jullie berichten!

Zou graag nog eens verder sparren, mocht je dat prettig vinden; janneke@sportrusten.nl

Hartelijke groeten van Janneke
Plaats reactie