Ademhalingsoefening

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
mascha
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2015, 13:43

Ademhalingsoefening

Bericht door mascha »

Ik ben afgelopen maandag begonnen met het programma, maar heb nog niets gelezen/gezien over de ademhalingsoefening. Daar was ik juist erg benieuwd naar. Sporten voor het ontbijt deed ik al, net als geen tussendoortjes eten. Alleen 's avonds lukte dat meestal niet, maar deelnemen aan het programma blijkt een mooie stok achter de deur te zijn ;-) . Maar ik ben zo benieuwd naar wat ik qua ademhaling moet gaan doen. Komt daar nog info over in de cursus, of moet ik dat zelf uitzoeken adhv het e-book? Ik vind de info die we dagelijks krijgen eigenlijk best weinig. Dan had ik ook gewoon het boek kunnen kopen (en het e-book Verademing had ik al).
Inaveenstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2019, 20:44

Re: Ademhalingsoefening

Bericht door Inaveenstra »

Vandaag mijn eerste dag van 30 dagen programma 5 kilo kwijt.
Ik stuit toch op een vraag: Hoe vaak/lang moet ik de ademhalingsoefeningen dagelijks doen? Ik heb het boek Verademing gelezen en kan eigenlijk het antwoord op deze vraag niet vinden. Of heb ik het niet goed gelezen?
mascha
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2015, 13:43

Re: Ademhalingsoefening

Bericht door mascha »

Hi Ina,
Ik heb de ademhalingsoefeningen gevonden in het laatste hoofdstuk ('Sportrusten') van het boek. Daarin staat ook ook hoe vaak je dit oefent (gedurende 100 dagen 2x per dag) en voorbeelden van wanneer je dit kunt doen.
Succes!
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: Ademhalingsoefening

Bericht door Marjolente »

Ergens halverwege het programma komen er ook filmpjes van met wat uitleg. Maar het belangrijkste is lezen in het boek verademing. En een oefening uitzoeken die bij je past. Je hartslag moet ervan omlaag gaan ipv omhoog.
Inaveenstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2019, 20:44

Re: Ademhalingsoefening

Bericht door Inaveenstra »

Dank Mascha en Marjolente.
Mijn rust hartslag ligt rond de 40, dus het zal wel goed zijn..... :lol:
Ik probeer 2x daags de oefeningen te doen, weet niet of me dat dagelijks gaat lukken.
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: Ademhalingsoefening

Bericht door Marjolente »

Wow wat laag 👍🏻 Succes
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ademhalingsoefening

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi allemaal,

Wauw, wat een mooie lage hartslag!
Het is enorm helpend om iedere dag een ademhalingsoefening te doen van een minuut of 10.
Het gaat erom dat je daardoor meer ontspanning gaat ervaren, het is vooral oefenen; door welke ademhalingsoefening gaat je hartslag omlaag? Als je dat weet, kun je deze oefening ook inzetten als je spanning voelt. Mensen met stress kunnen namelijk geen gewicht kwijtraken.
Daarom vinden wij de combinatie van adem, voeding en beweging zo belangrijk.
Het belangrijkste aan de ademhaling; verleng je adem! Dus adem lang uit dan in!

Je krijgt tijdens het programma ook wat momenten met Koen die uitleg geeft en dan ga je zelf uitvinden; wat werkt voor mij.
Je kunt hoofdstuk 7 lezen, die is praktisch en geeft je direct de informatie die je nodig hebt om te gaan oefenen met je ademhaling.

Groetjes, mét veel zuurstof, Janneke
Plaats reactie