Evaluatie

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Marisjohan
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2019, 11:12

Evaluatie

Bericht door Marisjohan »

Goedemorgen,
Bijn 30 dagen voorbij, nog maar 2,5 km eraf, heb nog steeds voldoende kilo's te gaan.
Als.ik terug kijk was de laatste week t lastigste om vol te houden voor mij..tja en die ademhaling ook niet echt makkelijk. Sporten d2..ingewikkeld allemaal zonder.hartslagmeter. mijn conclusie is dat t programma mij niet is meegevallen voor t geld. Had langere inspirerende filmpjes verwacht. Tip voor de volgende keer:als meting niet alleen de weegschaal maar ook de centimeters, extra motivatie!
Hoop dat er meer mensen gaan evalueren!
Fijne dag Marisjohan
Dory
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2019, 18:07

Re: Evaluatie

Bericht door Dory »

Niets afgevallen, terwijl ik me toch goed aan het programma heb gehouden.
Wat het me heeft opgeleverd? Geen tussendoortjes nodig. Niet meer energie, juist de laatste dagen erg weinig energie. Slapen doe ik altijd goed. Drie keer per week hardlopen en op andere dagen wandelen of fietsen.
De slogan is teveel belovend....
Irani
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2019, 21:57

Re: Evaluatie

Bericht door Irani »

Allereerst vind ik het een prima prijs voor wat je krijgt: de boeken en elke dag een berichtje.
Ik had eerlijk gezegd ook wel meer verwacht van de filmpjes. Ze missen voor mij de inhoudelijk (diepergaande) kennis. Het zijn veelal weetjes, weinig nieuws.
De leefstijl vind ik wel fijn en 30 dagen iets uitproberen is prima.

Wat leverde het mij op?
- leuke boeken
- inspiratie en motivatie
- 1 kg afgevallen (terwijl ik geen suikers meer eet..)
- energie

Wat zou ik fijn gevonden hebben?
- meer inhoudelijk/ wetenschappelijk leesvoer
- langere filmpjes (de recepten vond ik niet interessant)
- meer aandacht voor het ademhalen
- meer aandacht voor beginnen met hardlopen, ik kan nog niet op een verantwoordelijke manier 5km lopen en mis daar ondersteuning bij
jwk
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2019, 10:53

Re: Evaluatie

Bericht door jwk »

Fijn programma voor weinig geld. Simpele tips maar doeltreffend. Stimuleert vooral om anders te denken over voeding, beweging en ademhaling. Kilo's vliegen er nog niet af, maar ik maak wel bewustere keuzes. Waarvoor dank. Tip voor anderen: Lees ook het boek: Hoe word ik een super vetverbrander van Maaike de Vries.
PeterT
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 apr 2019, 14:15

Re: Evaluatie

Bericht door PeterT »

Wat het mij heeft gebracht: met een stok achter de deur weer bewust bezig, 6 kg afgevallen, ook gebruikt om na lange blessure weer drie keer per week nuchter te gaan hardlopen. Ja er mag af en toe wel een langer filmpje met meer diepgang. Maar al met prima waar voor je geld en met plezier gevolgd.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Evaluatie

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Bedankt allemaal voor de reacties!
Fijne tips waar we zeker wat mee kunnen.
Langere filmpjes mogen dus wel? We waren daarmee wat voorzichtig om te voorkomen dat je een filmpje van 10 minuten ziet, waardoor je het filmpje juist niet gaat kijken.
Goed om dit terug te horen!
De centimeters meten gaan we zeker ook toevoegen ja, want dat motiveert als je niet persé in je gewicht verschil ziet verschijnen.
Dory, vervelend dat het je geen vermindering van je gewicht heeft opgeleverd. We kunnen altijd even samen puzzelen waar dat in kan zitten. We denken graag met je mee!

Groetjes Janneke
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Evaluatie

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Dory,

Je zit nog in mijn gedachten... Ik ben toch benieuwd naar meer informatie.
Deze nieuwe vorm van eten heeft echt even nodig om aan te wennen. Sommige mensen kunnen zelfs wel een maand weinig energie ervaren en zich nog niet fit voelen, of zelfs hoofdpijn hebben! Dit komt doordat je lijf het je niet gewend is om je vetten als eerste brandstof in te zetten.
Ik hoop dat je toch nog een verandering gaat ervaren!

Laat je even horen hoe het gaat?

Groetjes Janneke
KIGO
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 apr 2019, 07:36

Re: Evaluatie

Bericht door KIGO »

Mij is het programma tegen gevallen. Als ik van te voren had geweten dat het koolhydraat arm eten was geweest had ik mij ook niet aangemeld.
Ik vond de informatie maar matig, het waren niet echt nieuwe dingen maar vooral weetjes, zonder diepgang.
Vond de filmpjes een beetje slap en de recepten ook niet echt motiverend.
Had echt een programma met meer inhoud en diepgang verwacht.
Edwin van der Steeg
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2019, 19:45

Re: Evaluatie

Bericht door Edwin van der Steeg »

Hoi,

Van mijn kant ook een reactie.
Allereerst: Janneke en Koen bedankt voor de afgelopen maand ondersteuning, fijn dat jullie dit doen! Hebben jullie ook een hoger doel? Of een missie? Bijv. 'Nederland in beweging krijgen en houden' Of 'iedereen rustig aan de slag' of... nou ja, er valt veel te bedenken 😘

Qua programma ben ik tevreden. Ik had er geen verwachtingen van, ik had mijn eigen intentie: een paar kilo lichter en een PR op de halve marathon op 16 juni in Amersfoort. Dat eerste is gelukt (3,5 kilo eraf en still going strong - en ik heb flink gezondigd 😉), dat 2e gaan we zien volgende week zondag! Ben heel benieuwd. De hardlooptrainingen gaan goed, nuchter ook, deze hou ik erin (ook de 10k op D2).

Qua eten heb ik gesmuld de afgelopen maand! Ik wist niet dat je zo lekker kha kan eten 😁

Ademhalingsoefeningen deed ik al en mn de 4-7-8 vind ik fijn om te doen. Dank! 🙏

Dank voor de boeken, tips en enthousiasme!
De filmpjes mogen wat langer dan 15 sec (3-5 min), 10 min is idd weer te lang.
Facebook is prima ter verdere ondersteuning, echter daar haakte ik af omdat het daar vooral over voeding en uitwisselen van recepten ging. Iets meer balans en aandacht voor ademhaling en sporten zou fijn zijn. Wellicht kun je ook subgroepen aanmaken op Facebook? Net zoals in jullie koffiehoek?
Er straat ook veel info op jullie site, dank ook daarvoor! Mn over omslagpunt en trainen was heel helder!

En nu volhouden! Mijn vrouw is inmiddels ook enthousiast en ook een paar kilo's kwijt. Samen gaan we verder op weg naar een mooi resultaat! Tot snel, succes EN veel plezier met jullie programma's! 😘🤗
wilmarooimans
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2015, 21:36

Re: Evaluatie

Bericht door wilmarooimans »

Dubbele gevoelens ; mij lukt het nog steeds niet om met 3 maaltijden de dag door te Komen . De tip om meer te eten heeft er waarschijnlijk toe geleid dat ik niet ben afgevallen. En ik kan nog geen 5 km achter elkaar rennen ( was bezig met training naar de 5 km). Ademhaling vertragen lukt wel, maar dat deed ik al. (En vind ik leuk om te doen). Tips om toe te werken naar die 3 keer per dag? Of is er toch een (kleine) groep die dat beter niet kan doen? Heb een trage schildklier waar ik medicijnen voor gebruik (naturlijk schildklierhormoon). Ik begrijp de ideeen achter het programma maar na 4 weken is het plan 'mislukt'. Advies?
Betsie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2019, 23:26

Re: Evaluatie

Bericht door Betsie »

Ik ben op 6 mei begonnen en ben nu 5 kilo kwijt, ben weer begonnen met hardlopen (met dank aan Evy) en na een lastige beginperiode omdat ik heel erg gewend was veel suiker tussendoor te eten vind ik het nieuwe eetpatroon zalig! Ik vond het fijn dat de filmpjes kort waren, had me de eerste dagen ingelezen zodat ik het systeem snapte en met dat snappen vond ik het ook helemaal niet meer moeilijk om suiker te laten staan. Ik snap nu waarom ik er steeds zo'n behoefte aan had. Voor de ademhalingsoefeningen heb ik een van de aangeraden apps gedownload, dat helpt me om het vaker te doen. Kortom: ik ben een zeer tevreden deelnemer en ik ben nog lang niet klaar, wil nog zeker 5 kilo verder. Dank Janneke en Koen!
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: Evaluatie

Bericht door Marjolente »

wilmarooimans schreef: 04 jun 2019, 19:52 Dubbele gevoelens ; mij lukt het nog steeds niet om met 3 maaltijden de dag door te Komen . De tip om meer te eten heeft er waarschijnlijk toe geleid dat ik niet ben afgevallen. En ik kan nog geen 5 km achter elkaar rennen ( was bezig met training naar de 5 km). Ademhaling vertragen lukt wel, maar dat deed ik al. (En vind ik leuk om te doen). Tips om toe te werken naar die 3 keer per dag? Of is er toch een (kleine) groep die dat beter niet kan doen? Heb een trage schildklier waar ik medicijnen voor gebruik (naturlijk schildklierhormoon). Ik begrijp de ideeen achter het programma maar na 4 weken is het plan 'mislukt'. Advies?
Hoi Wilma
Ik heb niet zo veel ervaring hoor maar ik ben nieuwsgierig waarin het niet lukt om 3x per dag te eten. Wat merk je? Wat eet je?
Groetjes Marjolein

Ps en ik denk dat niet 1 leefstijl voor alle mensen perfect is. Vooral geen stress van krijgen dus 😄
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Evaluatie

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Wilma,

Dank je wel voor je reactie.

3x per dag eten is nog niet gelukt en de tips die je kreeg hebben onvoldoende geholpen.
Ik kan zelf niet medisch verantwoorden of uitleggen of je schildklier hiermee verband houdt.
Dat vraag ik even na voor je.
Je neiging tot meer eten, ergens is dus je motor nog aan, of dat verklaarbaar is vanuit je schildklier of vanuit een andere hoek is dus het uitzoeken waard.
Hoe slaap je? Lukt het om te ontspannen?

Groetjes Janneke
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Evaluatie

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Betsie en Edwin,

Fijn te horen dat jullie een goede ervaring hebben opgedaan en zoveel aan het programma hebben gehad!
Mooie resultaten hebben jullie geboekt zeg :-) Gefeliciteerd!

En Edwin, vandaag de grote dag... Is het gelukt om je PR te lopen??

Groetjes Janneke
Plaats reactie