100 dagen progr. Geblesseerd

Plaats reactie
janines
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:52

100 dagen progr. Geblesseerd

Bericht door janines »

Hoi, ik ben geblesseerd aan mijn knie en hardlopen en zelfs wandelen is er niet bij. Fietsen kan wel.
Dat wil ik ook gaan doen op hartslag, maar moet ik dan niet veel langer fietsen dan de looptraining?
Ik ga overigens niet echt een marathon lopen, ik ben net weer begonnen na jaren, en wil graag weer opbouwen.

Voor het hardlopen had ik jullie beginnersschema genomen maar nu ivm fietsen wellicht een ander schema?

Ik heb nu bij dag 1 van het 100 dagen marathon progr staan gebaseerd op mijn omslagpunt van 170. In 2014 gemeten door Stans. Toen 172, nu 2 eraf gehaald.

Dag 1 geeft aan: 10 km, 133 hsm.
Wat is jullie advies tav hetzelfde effect bereiken middels fietsen?
Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 100 dagen progr. Geblesseerd

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Janines,

Je omslagpunt ligt bij het fietsen 10 tot 15 slagen lager dan bij het hardlopen. Dat moet je in je achterhoofd houden. Dus je zult lager in hartslag trainen om dezelfde vermoeidheid te ervaren.
Je kunt fietsen dan ook langer volhouden dan hardlopen, en aangezien je sneller fietst dan hardloopt moet je ook de afstanden langer maken.

Dus als je nu eens de afstanden verdubbelt en de hartslag met 10 verlaagt?

Ik ga er dan wel even vanuit dat je knie dit wel aan kan, als je twijfelt even bespreken met je fysio of arts...

Succes!

Rob
janines
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:52

Re: 100 dagen progr. Geblesseerd

Bericht door janines »

Dank Rob!
Ik ga het marathonschema erbij zoeken en de afstanden verdubbelen.
Ik begin bij de 1e week.
Zin in nu ik weet hoe ik de training aan kan pakken ipv op de bonnefooi 3x pw te gaan fietsen.
Lekker de hartslagmeter mee. Top!
Nogmaals dank!
Janine
Plaats reactie