Uit de bocht en weer oppakken

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
janines
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:52

Uit de bocht en weer oppakken

Bericht door janines »

Dit schreef ik zojuist over gisteren in 'notities' bij dag 10.

Ontbijt:
bananenpannenkoekjes, gr yogh met fruit en walnoot
Op de fiets naar de stad.
Op terugweg ja,nee,ja,nee 85% choc halen.. ja, toch doen.
Ik neem 1 stukje voor ik weer verder fiets.

Lunch: sla, tomaat, walnoot, gr. Yogh met fruit en lijnzaad(olie).

Verdeeld over de middag is 1/3 deel vd reep opgegaan. Vond het niet eens lekker.
De rest vd reep id container gegooid. Goed zo:)

Om 5 u 2 rijstwafels met notenpasta tussendoor (ik was toch al slecht bezig geweest immers 😏.)

Diner: gewokte spitskool met papr, knof, kurkuma, tomaat. En..een glas rode wijn.

Ik pak het vandaag weer op!🙂

Zometeen ga ik nuchter hardlopen.
Daarna ga ik een paar uur wachten met ontbijten om mijn lijf langer in de vetverbranding te houden na mijn eetpatroon van gisteren.
Klinkt dat logisch Janneke?
Nu eerst lekkerin D2 hardlopen, ben nog in opbouw na blessure en blij dat ik weer mag lopen, ook al is het slechts een kwartier.
Aansluitend een uur wandelen.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Uit de bocht en weer oppakken

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Janine,

Ten eerste; een keer een slechte dag; kan gebeuren! Wees lief voor jezelf!
Ga jezelf niet afbranden met negatieve gedachten over jezelf want daar klopt namelijk niks van! Je bent gewoon prachtig, mooi en ontzettend goed bezig!
Wat ik doe als ik een slecht eetmoment heb; ik zorg ervoor dat ik de maaltijd erna de boel weer 'rechttrek'. Ik zorg dat ik dan een maaltijd eet die me goed verzadigd zodat de suikerspiegel weer in balans komt. Ik hou er ook rekening mee dat ik in een suikerdip kom door het slechte eetmoment; ik kan nu verklaren aan mezelf; 'ohja.. dit is die dip! Nu krijg ik trek om die zak gevulde koeken open te trekken maar dat is niet handig want dan kom ik in een patroon van slecht eten en dat wil ik niet want dan heb ik morgen weer honger!' Dus ik beredeneer nu veel meer vanuit de verklarende kant waardoor ik die trek heb! Daardoor kom ik bijna nooit meer in een periode dat ik 'dan maar doorga met eten'.

Heel veel succes Janine!

Je bent heel goed bezig!

Groeten, Janneke
Cin
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2019, 19:07

Re: Uit de bocht en weer oppakken

Bericht door Cin »

Laatste week zit eraan te komen. De eerste dagen viel ik mooi af, niet teveel. Daarna stagneerde het wat en vandaag ga ik op de weegschaal staat, terug bij af, 65 kg grrr. Met 63 was ik echt blij en wil het liefst daaronder. Ik houd me keurig aan 3x per dag eten En 3x sporten (2x crossfit en 1x nuchter hardlopen) Gisteren studiedag, toen heb ik voor het eerst in 3 weken weer brood gegeten en Griekse salade. Zelfs op de fiets heen gegaan en om 17u crossfit. Mn moeder had lekker spaghetti gekookt en daar mochten we mee eten. Ook wel weer koolhydraten dat weet ik maar het kan toch niet zo zijn dat ik dan meteen ruim 2 kilo zwaarder ben? Snap er niets van. Misschien ook gewoon het vrouwen lichaam? Crossfit is natuurlijk kracht en spieren wegen nou eenmaal zwaarder. Met ademhaling doe ik nog niet zoveel.. maar wil echt min die 2 kilo kwijt, hoe pak ik de draad weer op?

Moet wel zeggen dat ik me top voel. Mijn lichaam wordt strakker en zit lekker in mijn vel. Maar wil zo graag de 63 aantikken of daaronder ;)
KK
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2019, 20:05

Re: Uit de bocht en weer oppakken

Bericht door KK »

Bij mij net zoiets. Wat afgevallen maar niet zo veel. Maar ik zie wel dat ik ver verloren heb en ik voel me heel lekker. Dus ik denk dat het vanzelf goed komt.
Carla Zwart
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mei 2019, 08:42

Re: Uit de bocht en weer oppakken

Bericht door Carla Zwart »

Ik ben afgelopen zondag uit de bocht gegaan.
Ik had een babyshower en dat gebruikte ik dan maar als lunch, ik had gelukkig daarvoor 10 km nuchter gelopen.
Na de babyshower naar m,'n zoon en schoondochter hun trouwdag en ja hoor een dikke punt zelfgemaakte taart achter m'n kiezen... Wat baalde ik😬
Ik werd de volgende dag gelijk afgestraft met 5 ons erbij en de volgende dag hetzelfde gebleven.
Nou denk ik ook dat ik zwaarder was doordat ik de maandelijkse problemen zou krijgen, maar ik zit wel in de overgang ( ben bijna 58)
Nu op donderdag is er een hele kilo af.... superblij... Ik ging wel twee x op de weegschaal staan🤩
Ik denk dus wel dat je als vrouw in je cyclus altijd wat zwaarder ben.....maar dat blijft frustrerend.
Voor de rest ben ik zo blij dat m'n dochter mij heb overgehaald om dit te volgen.... Ik voel me onwijs goed!!!
Plaats reactie