Gewicht erbij i.p.v. eraf

Stel hier al je vragen.
heleenloeffen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2019, 10:48

Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door heleenloeffen »

Hi,

Gister woog ik 72.4kg en vandaag 73.1😩 heb me gehouden aan 3 maal daags eten, en 2 workouts gedaan. Zit wel in mijn lady’s holliday...🤔 doe ik wat verkeerds?
Drink alleen water, thee, en 3 koffie met havermelk p dag... gr Heleen
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Marjolente »

Ik begon ruim een week geleden en kwam de eerste week ruim een kilo aan lalalalala. 😭
Maar: gewoon volhouden uiteindelijk komt het goed. Ik kan me nu niet wegen dus ik weet niet wat mijn gewicht is maar ik voel me echt beter en mijn buik wordt platter 🤩
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Heleen,

Nee hoor, je doet niets fout. Sterker nog; je bent heel goed bezig!
Gewoon doorzetten.

Het heeft altijd even nodig om nieuwe gewoontes in te slijpen en je gaat daar vanzelf resultaat naar zien.

Ik woog dinsdag 56.6 kg, heb de afgelopen 3 dagen 75km hardgelopen en woog vanmorgen 57kg... Dat zegt niet zoveel.
Probeer te kijken naar de grote lijn; over twee weken zul je echt verschil zien!

Hartelijke groeten,
Janneke
Muk
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2019, 23:12
Locatie: Utrecht

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Muk »

Ik voelde mij top na de eerste 4 dagen en dacht vanochtend dat ik vast iets zou zijn afgevallen t.o.v. eerder deze week. Helaas was ik juist zwaarder geworden. Slechts 700 gram, maar toch. Het strookt niet met hoe ik mij voelde (beter in mijn vel), maar nu word ik juist onzeker.

Misschien eet ik juist teveel? Ook al eet ik echt alleen de drie maaltijden.

Is de methode wel goed, want je hoort ook vaak dat het juist wél goed is om tussendoor iets te eten zodat je niet te hongerig tussendoor wordt.

Als de methode wel goed / verantwoord is, werkt hij dan wel bij mij? Ga ik straks niet Jo-Joën terwijl ik bij aanvang eigenlijk helemaal geen issue had met gewicht (maar kg of 1 à 2).

Kortom, ik heb even een dipje in vertrouwen. Kan iemand mij mental support geven?
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Marjolente »

Ik lees mee ...
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Muk,

Wat vervelend dat je een dipje hebt!
De handvatten die je leert hebben al heel veel mensen geholpen om zich fitter, gezonder en lichter te gaan voelen.
Je leert een leefstijl aan die je op de lange termijn veel gaat brengen. Als je na 5 dagen nog niets kwijt bent, is dat niet iets om je zorgen om te maken. Een nieuwe leefstijl eigen maken, kost tijd.
Probeer door te zetten en kijk naar het totaalplaatje; wat lukt al goed en waar liggen de aandachtspunten voor mij?
Zitten jouw aandachtspunten op de voeding, op hartslag, op je slaappatroon, op je ademhaling? Al deze factoren zijn van belang om je vetverbranding te stimuleren.

Veel succes Muk!

groeten van Janneke
Muk
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2019, 23:12
Locatie: Utrecht

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Muk »

Dank je, Janneke. Ik ga door, en weeg mij over een paar dagen weer. Groet, Muk
EsPri
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2019, 14:09

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door EsPri »

Besten!

Bij mij bijna een hele kilo meer dan bij de start vorige week .. heb wel een glaasje wijn bij het eten genomen afgelopen zondag, maar dat kan toch geen +800gr zijn?!
Voel me niet energiek(er) maar slaap wel beter 🥳 dus toch winst!
Ik ga maar gewoon door met braaf 3 maaltijden en geen tussendoortjes; ben benieuwd wanneer het’zondigen’ wordt behandeld in relatie tot dat glaasje wijn van het weekend 😉
janines
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:52

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door janines »

Ik weeg me bewust niet elke dag maar 1x pw.
Geen tussendoortjes vind ik lastig.
Ok al zijn het goede dingen als rauwe noten e.d. het is natuurlijk wèl tussendoor.
Gezonde maaltijden, sporten op nuchtere maag lukt prima.
Het tussendoor snaaien was lang een patroon door ziekte maar het automatisme de kop indrukken blijkt lastig. Iemand tips?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Espi,

Hoe zien je drie maaltijden eruit?

Af en toe dat wijntje moet kunnen hoor!
Het moet wel leuk blijven ;-)

Fijn dat je in ieder geval al beter slaapt. Lukken de ademhalingsoefeningen?

Groetjes Janneke
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Janines,

Ja... ik herken het helemaal!
Weet je wat werkt... doorzetten! Gewoon echt doorzetten.
Als je een moment hebt van trek dan voelt het alsof je echt niet zonder kunt, maar 10 minuten later voelt dat echt anders.
Neem een glas water.
Als je vetverbranding goed aanstaat, ga je de neiging tot tussendoortjes écht kwijt raken!

Groetjes en succes! Je kunt het! En je gaat echt merken dat het je goed doet!
Janneke
janines
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:52

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door janines »

Dank voor je stimulerende antwoord Janneke!
Groetjes, Janine
EsPri
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2019, 14:09

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door EsPri »

Ik voel me prima bij 3 maaltijden zonder tussendoortjes. Sochtends yoghurt met of zonder noten en of fruit, tussendemiddag salade of omelet/spiegelei, savonds 3-4 verschillende groenten en 3x geen vlees of vis bij maaltijd. Geen tussendoortjes en 2x sporten. Sport sowieso nuchter.

Misschien is dit wel mijn streefgewicht en wil ik iets bereiken wat niet mogelijk is ..

Ontspanning en ademhalingsoefeningen gaan ook goed!
Marjolente
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 apr 2019, 08:34

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Marjolente »

Wat positief!

Het goed voelen en je fit voelen lijkt mij zoveel belangrijker dan een getal op de weegschaal ☺️
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Espri,

Je bent dus gewoon fantastisch goed bezig!
Lekker doorgaan! En als het lukt die 3e keer sporten in de week te gaan oppakken, merk je dat je je nog fitter gaat voelen!

Groetjes, Janneke
Irani
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2019, 21:57

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Irani »

Ook ik merk dat ik een dipje begin te krijgen.
De eerste dagen ben ik twee kg afgevallen, maar nu schiet de weegschaal omhoog. Dat is frustrerend..
Ik ben compleet gestopt met (toegevoegde) suikers, brood en gluten, fiets 40 min per dag met een gemiddelde hartslag van rond de 135.
Eet 3 maaltijden, geen enkel probleem met tussendoortjes skippen. Ik sta vroeger op en maak verse soep en afwisselende salades om 7 uur in de ochtend.
Krijg daar veel energie van. Toch is er dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt: ‘hoe lang houd je dat vol?’

Ook vind ik het lastig om aan mijn eiwitten te komen, iemand tips?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Dipjes zijn niet fijn!
Dipjes zijn vervelend!
Dipjes zijn stom!

Maar ze horen er soms ook bij! Doe iets wat jou helpt om je dipjes kwijt te raken!
Een zak patat, iets eten waar je gewoon onwijs veel zin in hebt! Dat hoort bij het leven!

Wees mild voor jezelf.

groetjes Janneke
janines
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:52

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door janines »

Wauw wat een heerlijk advies Janneke!
Ik dacht vanmiddag nog, ach laat maar zitten die 3 maaltijden per dag zonder tussendoortjes ook al zijn het slechts rauwe noten en soms 92% chocola wat ik dagen kan laten en opeens dan toch wil hebben. Een halve reep in 1 dag. Oeps
Zit nu een glaasje wijn te drinken...
Groetjes, morgen weer oppakken
pi-tje
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 dec 2017, 14:25

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door pi-tje »

janines schreef: 07 mei 2019, 14:17 Ik weeg me bewust niet elke dag maar 1x pw.
Geen tussendoortjes vind ik lastig.
Ok al zijn het goede dingen als rauwe noten e.d. het is natuurlijk wèl tussendoor.
Gezonde maaltijden, sporten op nuchtere maag lukt prima.
Het tussendoor snaaien was lang een patroon door ziekte maar het automatisme de kop indrukken blijkt lastig. Iemand tips?
Het laatste is zeer herkenbaar. Tijdens de eerste dagen merkte dat ik steeds naar de koelkast liep "...wat kan ik eten...oh nee mag niets tussendoor". Deur weer dicht. Kastje openmaken...hetzelfde...dan naar de bijkeuken..."ligt hier nog wat?". Zo de hele avond door vanaf het eten tot aan het naar bed gaan. Dit heeft 4 dagen geduurd. Toen was ik er vanaf :) Blijkbaar was deze gewoonte er zo ingeslepen.....

Probeer door te zetten al valt dat niet mee!

gr. Pieter
Muk
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2019, 23:12
Locatie: Utrecht

Re: Gewicht erbij i.p.v. eraf

Bericht door Muk »

Ik ben stug aan het doorgaan maar ik val niet af en schommel tussen kilo eraf en dan dezelfde kilo er weer bij. Ik eet de drie maaltijden zonder tussendoortjes. Sport 3x per week. Ook nuchter. En let ook op ademhaling. Ik ben alweer overgestapt op minder vette kwark. Geen noten bij maaltijden. Voor mij is nu echt de vraag of het voor mij werkt. Ik raak nu namelijk wel wat geïrriteerd door de focus in de video’s op “op naar wat kilo’s eraf”. Want bij mij levert het dus niets op zoals het er nu naar uitziet. Grrr. Muk.
Plaats reactie