Halve marathon van Reykjavik

Plaats reactie
grote Bever
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2017, 17:15

Halve marathon van Reykjavik

Bericht door grote Bever »

Super trots! Op mijn 55e mijn eerste halve marathon in 1 uur 57 minuten en 20 seconden! Ik had een jaar geleden nooit gedacht dat ik een halve marathon zou kunnen lopen. Laat staan binnen de twee uur. Na jaren van blessureleed was het besef doorgedrongen dat de normale trainingsprogramma's voor mij niet werken. Ik ben echt heel blij het sportrustenprogramma gedaan te hebben. Ondanks de nodige onderbrekingen door een trektocht in Alaska en een op de klippen gelopen relatie, heb ik het schema zo goed mogelijk gevolgd. Het was vooral in het begin pittig om op de hoge hartslagen te trainen. Maar wat heeft mij dat geholpen in Reykjavik! Ik heb het mentaal geen moment zwaar gehad. Tijdens de eerste helft van de race heb ik kunnen genieten van het landschap in IJsland en de geweldige sfeer. De tweede helft was zwaarder met een harde tegenwind en een laatste pittige klim. Langzaam ging mijn hartslag omhoog tot de hoge hartslag waarop ik trainde. Maar dat was door de trainingen bekend terrein. En met een laatste eindsprint alles eruit geperst tot deze tijd! Deze week voorzichtig kijken of ik eerst nog een halve marathon in het voorjaar doe, of misschien toch aan het trainingsprogramma van de hele begin. Bedankt!
jleeuwer
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 okt 2017, 09:21

Re: Halve marathon van Reykjavik

Bericht door jleeuwer »

Tjonge, wat een bijzondere bestemming ook. Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Halve marathon van Reykjavik

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Hulde! :D :D
En wat een leuke omgeving! Dank voor je verslag :)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie