Programma "tem je brein" of "40 minuten mediteren"

Plaats reactie
peter s
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2020, 07:16

Programma "tem je brein" of "40 minuten mediteren"

Bericht door peter s »

Hallo,

Wat is het verschil tussen beide programma's?
Als je "tem je brein" al gevolgd hebt, is het dan nog nuttig om "40 minuten mediteren" te volgen?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Programma "tem je brein" of "40 minuten mediteren"

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Peter,

Bij "tem je brein" ligt de nadruk op ademhalingsoefeningen. Deze zou je ook een vorm van meditatie kunnen noemen maar de focus ligt toch anders. Je stuurt zelf je ademhaling en daardoor creëer je de rust.

Bij "40 minuten mediteren" ligt de focus op, je raad het al, mediteren. Een onderdeel van dit programma is het observeren van je ademhaling. Hierbij stuur je dus niet. Bij andere vormen van meditatie observeer je meer je lijf. Bij het mediteren stuur je dus niet.

Het zijn dus echt twee verschillende programma's.

Blijde groet,
Rob
Evelyn Diepstraten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2022, 11:36

Re: Programma "tem je brein" of "40 minuten mediteren"

Bericht door Evelyn Diepstraten »

Hallo medewerkers,
Ik heb een vraag en weet niet of ik die hier kan stellen?
Ik zou me graag aan willen melden voor het 5 kg kwijt programma. Maar meer om de reden dat ik benieuwd ben naar de tips omtrent eten, minder koolhydraten terwijl je toch sport. Hoe je vet het beste verbrand Welke voeding het geste bij me past. Enz. Ik loop niet hard maar wielren en het boek de verademing heb ik in bezit.
Ik zit nu op dag 29 van zowel tem je brein als meditatie programma, vooral ivm m'n chronische hyperventilatie en astma. Ik heb er veel aan. Ik vraag mij af of de module 5 kg kwijt voldoende brengt in mijn situatie?
Hartelijke groet van Evelyn
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Programma "tem je brein" of "40 minuten mediteren"

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Evelyn,

Zie mijn antwoord op jouw vraag in de andere rubriek. ;)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie