Herstel van Corona

Plaats reactie
sjoerd_klumper16808800
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2016, 18:43

Herstel van Corona

Bericht door sjoerd_klumper16808800 »

Ben fan van ervaringsgericht onderwijs. Nu is ervaren wat corona met je kan doen en zware leerschool. Oktober kreeg ik het belletje van een positieve uitslag. Niet wetende dat dit alles uiteindelijk op de kop zal zetten. Oké, slechte voorbereiding voor de two rivers marathon. Alweer voor de vijfde keer een marathon m.b.v sportrusten.
Na anderhalve week koorts rustig weer beginnen met wandelen. Steeds iets verder wandelen. Hmmmm hardlopen gaat nog niet. Grappig het is echt geen "griepje". Veel trial en error momenten met sporten. Elke keer weer een flinke dip. Dipjes blijven krijg conditie en kracht met niet opgebouwd, lijkt zelfs bij elke poging averechts te werken.
Twee weken geleden was het echt op. Dringend advies bedrijfsarts 3 weken thuis zitten.
Net begonnen met 10 minuten ademhaling en begonnen met het programma" tem je brein". Meteen al heel veel "oh ja" momenten.
Denk met behulp van dit programma en trainen op d0 ik eindelijk weer een goede stap ga maken.

Ik kijk uit wat het me allemaal gaat brengen de komende 30 dagen.

Dankbare groet, Sjoerd
Michelle van Dorst
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2021, 20:50

Re: Herstel van Corona

Bericht door Michelle van Dorst »

Hi Sjoerd,

Heftig. Corona kan zich op verschillende manieren tonen. Voor je een niet malse variant.
Helaas ben ik ervaringsdeskundige en herken ik wat je zegt.
Uiteraard werkt het niet bij iedereen het zelfde, maar misschien kan ik je wat mee geven uit mijn herstel proces en kan het je weer op weg helpen.

Ik heb onder begeleiding van een fysiotherapeut 2x per week kracht training opgebouwd.
Daarnaast heb ik regelmatig aan grounding gedaan. Bliten voetjes op het gras/zand/de aarde. (Veel te vinden op YouTube/google)
Als je gaat hardlopen loop dan op hartslag.
Luister naar de signalen van je lichaam
Stress is een goeie corona oploper.
En natuurlijk de ademhaling oefeningen.

Overtraining is ook stress.

Sterkte met je herstel
sjoerd_klumper16808800
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2016, 18:43

Re: Herstel van Corona

Bericht door sjoerd_klumper16808800 »

Hoi Michelle,

Bedankt voor je bericht!!
Fysiotherapie ben ik ook mee begonnen. Ik benieuwd naar grounding, dit ga ik lekker uitzoeken.

Groetjes, Sjoerd
Plaats reactie