Dag 14 Tem je brein: hoe moet die Wim Hof ademhalingsoefening?

Plaats reactie
Angelique Pascaud
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 dec 2020, 23:45

Dag 14 Tem je brein: hoe moet die Wim Hof ademhalingsoefening?

Bericht door Angelique Pascaud »

Hi,
Ik heb net de video met Wim Hof bekeken over de ademhalingsoefening die hij beschrijft en de theorie erachter uitlegt.

Kun je me iets meer uitleg geven hoe we dit moeten implementeren in onze dagelijkse routine?

Begrijp ik het goed en werkt het zo:
- 30x redelijk snel achter elkaar heel diep inademen en ietsje langzamer uitademen
-tot je tintelingen voelt en evt wat licht in je hoofd (oftewel tot je bloed alkalisch is en er een overdruk aan zuurstof in je bloed is)
-dan hnog 1 keer heel diep inademen en dan volledig alle lucht uitademen en dan stoppen met ademen
-en dan kijken hoe lang je het volhoudt zonder opnieuw in te ademen
En dan komt er een adrenaline kick? En dan? Wat doe je dan?

En hoe vaak doe je dit?

Alvast bedankt!
Angelique
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Dag 14 Tem je brein: hoe moet die Wim Hof ademhalingsoefening?

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Angelique,

Het is inderdaad hoe je beschrijft. 30 keer diep inademen en uitademen tot je bloed alkalisch is. Dan 1 keer heel diep inademen en volledig uitademen. Dan nog één keer rustig in, rustig uit en pauze. En dan je adem inhouden. Dan hoeft er geen adrenaline-kick te komen. Kan goed zijn dat je diepe ontspanning ervaart. Of dankbaarheid.

Dit doe je 3 x achter elkaar.

En daarna doe je nog een andere ademhalingsoefening die goed bij je past, om te ontspannen.

Deze oefening is voor veel mensen een krachtige oefening om hun 'denkhoofd' uit te zetten en hun 'voellijf' áán te zetten.

Kun je hier wat mee?
Angelique Pascaud
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 dec 2020, 23:45

Re: Dag 14 Tem je brein: hoe moet die Wim Hof ademhalingsoefening?

Bericht door Angelique Pascaud »

Super,dank voor de toelichting, dan had ik het goed gedaan. Ik het het afgelopen dagen 1x per dag gedaan. en ik was echt erg verbaasd hoe lang ik zonder opnieuw inademen kon (ter vergelijking had ik het eerst zónder de WH oefening gedaan. Toen kon ik zo'n 49 sec niet inademen. Na de WH oefening kon ik dat 1 minuut en 48 seconden...dus een minuut langer!).
Ik had hem niet herhaald. DAt zal ik dan vanaf morgen eens gaan doen.
Energieke groeten vanuit Boedapest,
Angelique
Plaats reactie