werkingstijd Wim Hof methode

Plaats reactie
Eelco6
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2020, 12:36

werkingstijd Wim Hof methode

Bericht door Eelco6 »

met enige regelmaat doe ik de ademhalingsoefeningen van Wim Hof en krijg daar veel energie van. Nu vraag ik me af of ik deze oefeningen ook kan gebruiken als ik bijvoorbeeld ga voetballen. Aansluitend hierop vraag ik me af wat de uitwerkingstijd van een oefening is, met andere woorden, hoe lang van tevoren moet ik een oefening doen wil dat nog invloed hebben op een (sport)prestatie?
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: werkingstijd Wim Hof methode

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Eelco, de oefening van Wim Hof kun je zeker doen vóór je gaat voetballen. Het (gedeeltelijke) effect van de oefening kan wel een paar uur aanhouden. Dat voel je zelf waarschijnlijk het best. Hoe lang heb jij het gevoel dat de oefening energie geeft?
Eelco6
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2020, 12:36

Re: werkingstijd Wim Hof methode

Bericht door Eelco6 »

hoi Koen, dank voor je antwoord. Eerlijk gezegd weet ik zo 1,2,3 niet hoe lang de oefening me energie geeft. Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen om de oefening vlak voor het sporten te doen. Ik zit dus nog in de ontdekkingsfase, maar het is goed te weten dat het effect langer is dat de 'energie rush' van het moment.
Arne Wessels
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2020, 08:22

Re: werkingstijd Wim Hof methode

Bericht door Arne Wessels »

In aanvulling heb ik een andere vraag: wat zegt de tijdsduur na de laatste keer ademen over hoe je er aan toe bent? Ik doe de oefening dagelijks, soms 2 minuten plus, soms ook met moeite 1.15. Wat zeggen die verschillen?
Plaats reactie