Welke oefeningen zijn het fijnst

Plaats reactie
Eslita
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2019, 08:59

Welke oefeningen zijn het fijnst

Bericht door Eslita »

Na 30 dagen ademhalingsoefeningen merk ik dat voor mij de fijnste zijn, ‘s ochtends Wim Hof, om energiek de dag te beginnen en daarna natuurlijk even koud te douchen.

Midden op de dag doe ik vaak de oefening waarbij je even je adem vasthoudt, zoals besproken in het interview met Marion Meesters, afwisselend met de ademhalingsoefening met verlengde uitademing.

Op de fiets naar mijn werk doe ik de oefening waarbij je alleen nog maar door de neus ademt, best wennen met de harde wind van afgelopen dagen.... :lol:

En ‘s avonds doe ik de oefening waarbij je puur je ademhaling observeert, daar word ik erg rustig van.

Mijn hartslag is gedaald van gemiddeld 60-65 naar gemiddeld 50-55, ik voel me ook rustiger, over het algemeen.

Ik probeer iedere dag twee keer een oefening te doen afhankelijk van het tijdstip waarop ik ze in kan plannen.

Ik ga hier zeker mee door, ook omdat ik het hardlopen weer heb opgepakt en de ademhalingsoefeningen helpen bij een goed herstel. Ik hoop dat de anderen er ook veel baat bij hebben gehad!

:)
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Welke oefeningen zijn het fijnst

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dat zijn goede berichten Eslita. Mooi dat jij ook zoveel verschillende oefeningen fijn vindt.
Plaats reactie